  • Data: 2009-06-01 13:40:59
    Temat: Re: komu moge przekazac kopie dow. osobistego
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 01 Jun 2009 15:26:21 +0200, Emka napisał(a):

    > No więc są tam również dane dotyczące numeru dowodu.

    Dziewczyno! Nie widzisz różnicy między wyliczanką dokumentów w par. 1
    ust. 1, a poświadczeniem w kwestionariuszu?
    Ponieważ pisze się tam także imię i nazwisko -- może zażądasz aktu
    urodzenia? Albo ślubu?

    > Czyli?

    http://sjp.pwn.pl/lista.php?co=kopia&sourceid=Mozill
    a-search&od=0

    Proponuję także sięgnąć do Ustawy z 18 lipca 2009 r. w sprawie kopii,
    kopiowania, kopistów i koparek ;-)

    > Jeśli w kwestionariuszu podane są dane z DO, to logicznie rzecz biorąc
    > nie ma różnicy między spisaniem tych danych, a zrobieniem ksera z DO.

    Nie, składane dokumenty określa par. 1 ust. 1, a o dowodzie nic tam nie
    ma. Logicznie.

    > Nie zawsze.
    > Wystarczy im pieczęć firmy, pieczęć reprezentanta firmy i np. dokumentu
    > określającego reprezentację (np. KRS), żeby można sprawdzić, czy
    > faktycznie ta osoba miała prawo wypisać upoważnienie.

    No i właśnie, dwie pieczątki i odpis z KRS, który też mogę za 30 złotych
    sobie zrobić.
    Cóż, jeśli poglądy takich osób jest dla Ciebie miarodajne, to nie mam
    więcej pytań.

    > To tylko przykład, że czasem logika mówi jedno, a przepisy co innego.

    Ależ nawet jeśli potrzebuje tego nieszczęsnego numeru, to chyba przepisze
    go z okazanego dokumentu, nie z jakiegoś pełnomocnictwa, prawda?

    > Przecież spp podał konkretny zapis, że numer dowodu jest wpisany do
    > kwestionariusza.

    OK, pierwsze zdanie było skutkiem omyłki.
    Zapewne jest tam też napisane, że kwestionariusz trzeba podpisać. Czy na
    tej podstawie chcesz wnioskować, że dołącza się do kwestionariusza
    długopis, którym podpisano ten dokument?

    > Napiszę Ci tak jak Ty mi Spójrz na to logicznie Jaka jest różnica
    > między przechowywaniem w aktach personalnych umowy z pracownikiem (z
    > wpisanym numerem dowodu), a kwestionariuszem (z wpisanym numerem dowodu)
    > albo kserokopią dowodu (z wpisanym numerem dowodu)?

    1. życiowo: taka, że dowód osobisty (kopia) to już głębsze wchodzenie z
    butami w życie,
    2. prawniczo: bo nie ma podstawy prawnej.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl