    From: Olgierd <n...@n...problem>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: komu moge przekazac kopie dow. osobistego
    Date: Mon, 1 Jun 2009 13:10:47 +0000 (UTC)
    <gvp441$bjv$1@news01.versatel.de> <4a2024b2$1@news.home.net.pl>
    <gvpdka$tt7$1@news.onet.pl> <gvrh1a$fpn$1@news.onet.pl>
    <gvs4a4$558$1@news.onet.pl> <p...@r...org>
    <h006nb$6sh$1@news.onet.pl> <p...@r...org>
    <h009ff$f2g$1@news.onet.pl> <p...@r...org>
    <h00akr$j4t$1@news.onet.pl> <p...@r...org>
    <h00edi$v2q$1@news.onet.pl> <p...@r...org>
    <h00fvu$4b2$1@news.onet.pl> <p...@r...org>
    <h00j87$f38$1@news.onet.pl>

    Dnia Mon, 01 Jun 2009 14:57:43 +0200, Emka napisał(a):

    > Czy istnieje jakiś odgórny wzór kwestionariusza? Bo ja spotkałam się z
    > dziesiątkami wzorów z różnymi danymi. Były tam też dane odnośnie dowodu
    > osobistego.

    Tak, określa go załącznik do rozporządzenia.

    > Co to jest kopia? Czy w zakres tego określenia wchodzi również
    > kserokopia, skan czy fotografia?

    Kopia to kopia.

    > Bo jeśli tak, to siłą rzeczy wolno mi zrobić odpis lub kopię oryginału
    > dokumentu potwierdzającego tożsamość pracownika.

    Dlaczego "jeśli tak"? I dlaczego w ogóle? "Kopie składanych dokumentów",
    nie "kopie różnych dokumentów".

    > Potwierdza tę wiarygodność widocznie skuteczniej, niż samo imię i
    > nazwisko. I jak wyżej - nie ja wymyślam takie przepisy, więc nie wiem po
    > co to komu potrzebne.

    Jeśli już chodzi o potwierdzenie wiarygodności pełnomocnictwa to chyba
    więcej do powiedzenia można mieć na temat podpisu osoby, która je
    udzieliła? Urzędnicy nie oczekują, żeby ktoś podpisał pełnomocnictwo w
    ich obecności?

    > Równie dobrze przy odbiorze dokumentów z US pani może wpisać u siebie
    > "odebrał pan Iksiński".
    > Ale ma tam również rubryczkę z danymi dowodu tożsamości pana Iksińskiego
    > i tam wpisuje właśnie numer i serię dowodu.

    I do tego potrzebuje tych danych w pełnomocnictwie? To już w dowód osoby,
    która przychodzi nie zagląda?

    > Nawet jeśli są wpisane do kwestionariusza?

    Ale nie są. Jakie dokumenty się zbiera określa rozporządzenie.

    > Jakich baz? Nie przesadzasz? Numer dowodu mam prawo wpisać nawet do
    > umowy o pracę. Inna sprawa, że osobiście uważam to za przerost formy nad
    > treścią.

    Ale umowa o pracę to jest coś innego, a zbiór danych to jest coś innego.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl