    From: "Mr. Misio" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: komornik i nie moje konto
    Date: Thu, 14 Mar 2013 11:45:08 +0100
    <khq9cc$7b5$1@news.task.gda.pl> <khqbqo$2u4$1@node2.news.atman.pl>
    <khqcqe$8h3$6@dont-email.me>
    <b...@g...com>
    <khqhni$8nn$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <khqjeu$ouo$1@node1.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <khqof4$g3e$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1303140942010.1928@quad>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Tak profikaktycznie - możemy się zgodzić, że mowa o diametralnie
    > innym przypadku, bo *osoba* jest właściwa (a zastrzeżenia dotyczą
    > tylko własności sprzętu)?

    > Z dokładnością do "wg obowiązującego prawa".
    > To nie znaczy że to prawo jest sprawiedliwe.
    >
    > Już objaśniam.
    > Prawo doskonale sobie radzi z "nieodpłatnym świadczeniem", a relatywnie

    No ale nie wuiemy czy to nie bylo wspoluzytkowanie, prze lokatorow.
    Pomiajjac, ze matka mogla miec swoj pokoj w ktory miala swoj telewizor.

    > Nie widać powodu, dla którego miałaby istnieć opisana wyżej
    > furtka, w której zmowa dłużnika z "formalnym właścicielem" rzeczy
    > pozwala wykpić się z oddania długu.

    Wiele rodzin (rodzin! i stopien pokrewienstwa) mieszka wspolnie. Czy to
    znaczy, ze jak jeden jest dluznikiem, to mozna odebrac wszystkim
    czlonkom rodziny - odpowiedzialnosc zbiorowa?

    > Po prostu, skoro ma miejsce "nieodpłatne świadczenie" w postaci
    > oddania przedmiotu (włącznie z nieruchomością) w używanie,
    > powinno być "zajmowalne" prawo do owej korzyści.

    Tylko w przypadku, gdy matka oficjalnie (??) mieszka nie w lokalu gdzie
    jest TV. No i polemizowalbym - bo moze meic tez w domu swoj pokoj
    goscinny,gdzie zjezdza na czas urlopu. No i w tym pokoju meble
    namieszane :) MEble mogl syn kupic, telewizor sobie kupila, jak
    przyjezdza to korzysta i z lazienki i z kuchni ;)

    > Jasne, iż wymagałoby to mechanizmu w rodzaju "jeśli z łatwością
    > mógł się dowiedzieć" lub przeciwnie "chyba że nie wiedział",
    > znanego z KRiO (mam na myśli intercyzę), żeby nie wpuszczać
    > znowu na minę osób nieświadomych, ale to w praktyce dawałoby
    > pole manewru tylko dla pierwszej akcji komornika wobec
    > majątku danej osoby (za drugim razem nie mogłaby się tłumaczyć
    > nieświadomością iż nie miała pojęcia że przedmiot użyczenia
    > może zostać zajęty i obciążony prawem do wynajęcia innej osobie).

    Jak rozumiem to uzyczenie byloby "masz synu moj telewizor i uzywaj" ale
    juz nie w sytuacji "wstaw moj telewizor, bede uzywac jak bede u ciebie".

    :)

    Ja np. moge nie uzywac TV. Nawet jak mieszkam gdzies, gdzie niemal na
    kazdej scianie jest tv.

    Czy sama mozliwosc skorzystania z tv, bez faktycznego tv, to nieodplatne
    swiadczenie?

    > Zapomniałeś o zwolnieniu. Nie ma podatku po spełnieniu wymogów,
    > a darowizny rzeczowej nie trzeba dokonywać przelewem :P

    Darowne jednak nalezy zglosic, nawet ta, ponizej progu. A prog nie jest
    z tego co pamietam jednorazowy tylko okresoczasowy. Mozna go
    przekroczyc, gdy ktos regularnie komus cos daje :)

    > Rozwiązanie w tym, że ewentualna darowizna wg przepisów łapie się
    > na skargę pauliańską.
    > Tyle, że jak wyżej.

    Co zas do umowy dot. samochodu - przeciez to proste:

    Do czasu az kolo nie pokaze umowy (bo musi poszukac) towarzyszy mu osoba
    np. komornik. Wg cennika warunkowego za godzine pracy komornika. Tzn.
    warunek - kolo znajduje umowe - nie placi. Jednak nie znajduje - placi
    za czas kiedy komornik mu towarzyszyl. Moment, kiedy okresla sie czy
    umowa jest czy nie jest potwierdzony oswiadczeniem obu stron

    albo: dluznik odnalazl umowe

    albo: dluznik przynal, ze umowa nie istnieje

    albo: dluznik, uwaza, ze umowa zaginela, nie udalo sie jej odnalezc
    przez 20 godzin

    W miedzyczasie druga osoba od komornika, ponownie za stawke warunkowa
    godzinowa, kontaktuje sie z druga stroną - kupujacym i wyjasnia sprawe,
    tzn odnotowuje, ze widziala druga kopie umowy. Robi jej kopie do celow
    archiwalnych. A jesli nie maja dwie osoby umowy - no to mają problem,
    wlasciwie problem ma dluznik :)

    Proste jak swinski ogon, zabezpiecza interesy ewentualne dluznika, jesli
    mowil prawde, i komornika, jesli dluznik kreci.

    Zadziwiajace - zgodnie z prawem wyszlo mi sprawiedliwie ;)