  • 1. Data: 2004-02-06 11:58:49
    Temat: knajpka a muzyka z CD
    Od: "mateusz" <N...@g...pl>

    Witam!
    Za niedlugi czas otwieram maly bar (fastfood) i oczywiscie bedzie w tle
    muzyka (raczej z CD niż radio) i tu moje pytanie.
    Do kogo mam sie zglosic, aby dowiedziec co i jak jezeli chodzi o oplaty
    zwiazane z puszczaniem publicznym muzyki?

    Bardzo mi zalezy na odpwiedzi!
    Z gory dziekuje!

  • 2. Data: 2004-02-06 12:08:13
    Temat: Re: knajpka a muzyka z CD
    Od: r...@o...pl

> [...]
    > Do kogo mam sie zglosic, aby dowiedziec co i jak jezeli chodzi o oplaty
    > zwiazane z puszczaniem publicznym muzyki?

    Zgłaszasz do ZAiKS-u, a jak będziesz miał radio to jeszcze na Urząd Pocztowy
    rejestracja radia i opłaty abonamentu RTV ok. 5 zł. miesięcznie , jak tylko CD
    bez możliwości radia to bez abonamentu

  • 3. Data: 2004-02-06 18:56:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Pocztowy
    > rejestracja radia i opłaty abonamentu RTV ok. 5 zł. miesięcznie , jak

    Dochodzi jeszcze STOART. Po za tym, jeśli to ma być z CD, to muszą to być
    płyty z prawami do publicznego odtwarzania. A te są bardzo drogie.
    Normalnej płyty legalnie nie wolno publicznie odtwarzać, co jest zresztą
    na każdej z nich napisane.

  • 4. Data: 2004-02-08 00:05:07
    Od: "Krzysiek M." <s...@w...pl>

    > Dochodzi jeszcze STOART. Po za tym, jeśli to ma być z CD, to muszą to być
    > płyty z prawami do publicznego odtwarzania.

    Ciekawe, bo ZAIKS nic na ten temat nie wspominał - nie wiedzą o tym ?

    --
    Krzysiek M.

  • 5. Data: 2004-02-08 11:12:55
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysiek M." <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ciekawe, bo ZAIKS nic na ten temat nie wspominał - nie wiedzą o tym ?

    Wiedzą, ale co ich to obchodzi. W tym wypadku STOART i ZPAV to dla nich
    niejako konkurencja.

    Działa to mniej więcej tak. Autorowi dzieła przysługuje wynagrodzenie.
    Wymienione wyżej organizacje zarządzają tymi prawami zbiorowo. ZAiKS
    pobiera opłaty dla autorów i kompozytorów. STOART dla wykonawców. ZPAV dla
    producentów płyt i kaset. Dla tego odtwarzanie z radia powoduje ominięcie
    ZPAV. Osobiście wydaje mi się, że gdybyś z radia nagrał sam płytę, to
    chyba też ZPAV nie mógł by się czepić, ale nie jestem pewien tego.

  • 6. Data: 2004-02-09 04:50:15
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <c05num$omk$6@news.onet.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > producentów płyt i kaset. Dla tego odtwarzanie z radia powoduje ominięcie
    > ZPAV. Osobiście wydaje mi się, że gdybyś z radia nagrał sam płytę, to
    > chyba też ZPAV nie mógł by się czepić, ale nie jestem pewien tego.

    Ale chyba prokurator mógłby :)

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2004-02-09 09:49:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
> [...]

    Ja wiem? W sytuacji gdy ma opłacone licencje na publiczne odtwarzanie to
    byłby kłopot z pokrzywdzonym, a to są wszystko przestępstwa wnioskowe. Od
    kogo przyjąć te wniosek w tym wypadku.

  • 8. Data: 2004-02-10 01:07:17
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <c07sfl$7m$3@news.onet.pl>, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > byłby kłopot z pokrzywdzonym, a to są wszystko przestępstwa wnioskowe. Od

    Formalnie, od każdego zainteresowanego: Danego wykonawcy/autora i radia
    jako producenta. Licencje ma na publiczne "puszczanie" radia, a nie na
    dalsze rozpowszechnianie i tworzenie egzemplarzy programu. Przy
    wykazywanej pazernosci wczesniej wymienionych organizacji, ja bym nie
    ryzykowal.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2004-02-10 14:49:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > dalsze rozpowszechnianie i tworzenie egzemplarzy programu. Przy
    > wykazywanej pazernosci wczesniej wymienionych organizacji, ja bym nie

    Zaraz, ale ja zakładam, że mam wykupione licencje od ZAiKS i STOART na
    publiczne odtwarzanie, więc wykonawców i autorów mam opłaconych. Kto
    jeszcze mógł by się moim czynem poczuć urażony?

  • 10. Data: 2004-02-10 23:10:23
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <c0b3uj$s1e$10@news.onet.pl>, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > publiczne odtwarzanie, więc wykonawców i autorów mam opłaconych. Kto
    > jeszcze mógł by się moim czynem poczuć urażony?

    Ale na co sa te licencje? Na korzystanie z radia na potrzeby klientow, czy
    na tworzenie kopii/egzemplarzy utworow w celu pozniejszego ich publicznego
    odtwarzania i samego publicznego odtwarzania z takiego CD? Jesli na oba
    lub drugie, to zgoda. Jesli tylko na pierwsze, to mamy MZ problem, a
    strona ktora moze miec roszczenia to albo bezposrednio wyzej wymienieni
    (autor etc.) albo wlasnie organizacje zarzadzajace ich prawami
    majatkowymi. Jak sam wczesniej napisales, plyta CD z licencja na publiczne
    odtwarzanie jest droga. No za cos placisz te ekstra pieniadze (w stosunku
    do oplat za radio - raczej w tym przypadku nie za jakosc). Tym czyms jest
    MZ dowolnosc dyspozycji, czyli ze mozesz sobie odtwarzac co i kiedy chcesz
    i ile chcesz razy. Formalnie, jesli bys tak chcial zrobic to powinienes
    nabyc taka plyte. Jesli nie nabedziesz, a np. "poskladasz" to sobie z
    radia to ktos z ww. nie dostanie pieniedzy za cos, za co zgodnie z PA
    winien byl dostac.

    --
    Marcin