  • 1. Data: 2004-02-06 12:33:26
    Temat: Bo w Aaaameryce to jest tak...
    Od: "G-deck" <a...@o...pl>

    Spotkałem się już niejednokrotnie z ogólno panującą opinią, że w Stanach
    każdy ma prawo

    zabić złodzieja na terenie swojej posesji nie zastanawiając się nad użytą do
    tego bronią. Orientuje się ktoś może czy faktycznie aż tak liberalne jest
    tam prawo, nie istnieje pojęcie granicy obrony koniecznej??

  • 2. Data: 2004-02-06 16:06:46
    Temat: Re: Bo w Aaaameryce to jest tak...
    Od: "[edymon]" <e...@S...pl>

    Użytkownik G-deck napisał:

> [...]
    > tego bronią. Orientuje się ktoś może czy faktycznie aż tak liberalne jest
    > tam prawo, nie istnieje pojęcie granicy obrony koniecznej??

    Obroncy powoluja sie wtedy z reguly na IV poprawke:
    "Nie będzie naruszane prawo ludzi do bezpieczeństwa osobistego,
    nietykalności mieszkania, dokumentów i ruchomości (...)"

    Poza tym prawo w USA opiera sie na precedensach, wiec jak kiedys kogos
    uniewinnili w podobnej sprawie, to prawdopodobne jest, ze w innym
    przypadku tez bedzie uniewinnienie. Wiele zalezy od okolicznosci, a
    takze od ławy przysieglych, ktora musi podjac decyzje jednoglosnie.

    Hehe, ale nawet jak gosc bedzie uniewinniony, to moze go pozwac rodzina
    zlodzieja i wytoczyc mu proces cywilny domagajac sie zadoscuczynienia:-)

    --
    Pozdrawiam,
    Edytka

  • 3. Data: 2004-02-07 08:08:58
    Od: "Leszek" <l...@b...fm>

    Użytkownik "[edymon]" <e...@S...pl> napisał w wiadomości

    > Hehe, ale nawet jak gosc bedzie uniewinniony, to moze go pozwac rodzina
    > zlodzieja i wytoczyc mu proces cywilny domagajac sie zadoscuczynienia:-)

    I pójdzie siedzieć za długi;))

    Pozdr
    Leszek

  • 4. Data: 2004-02-07 13:34:56