  • 1. Data: 2004-02-06 11:12:32
    Temat: pomówienie
    Od: "Gazeta" <s...@g...pl>

    Witam,

    proszę o radę fachowców. Chcę podać do sądu o pomówienie osobę przez którą
    straciłam pracę. Niestety w tym temacie jestem kompletnie zielona co mam
    zrobić i gdzie się udać. Proszę pomóżcie, pokierujcie ...

    Renata

    begin 666 Renata Surma.vcf
    M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..E-U<FUA.U)E;F%
    T80T*1DXZ
    M4F5N871A(%-U<FUA#0I.3U1%.T5.0T]$24Y'/5%53U1%1"U04DE
    .5$%"3$4Z
    M+2T@/3!$/3!!4F5N871A/3!$/3!!1T<@-#(X.3<W,@T*14U!24P
    [4%)%1CM)
    M3E1%4DY%5#I2+E-U<FUA0'=P+G!L#0I2158Z,C P-# R,#94,3$Q,C,R6@T*
    +14Y$.E9#05)$#0H`
    `
    end

  • 2. Data: 2004-02-06 14:41:32
    Temat: Re: pomówienie
    Od: "Janusz Polanowski" <p...@z...sk>

    Szanowna Pani!
    1. Proponuję zbierać dowody, wszelakie, w sposób zgodny z prawem.
    2. Jeśli ma Pani pieniądze, proponuję skorzystać z porady adwokackiej
    lub radcowskiej - ewentualnie innej fachowej (w mniejszych ośrodkach koszty
    powinny być mniejsze).
    3. Jeśli nie ma Pani pieniędzy, proponuję skorzystać ze studenckiej /
    akademiskiej / wydziałowej poradni prawnej, które chyba już funkcjonują przy
    wszystkich polskich uniwersyteckich wydziałach prawa (i administracji).
    Informacji proszę poszukiwać na właściwej uczelni.
    Z poważaniem,
    Janusz Polanowski

  • 3. Data: 2004-02-06 19:20:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Gazeta" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    Sprawa i jej powodzenie przede wszystkim silnie zależy od rodzaju
    pomówienia. Jeśli było to pomówienie o jakieś przewinienie dyscyplinarne i
    na podstawie tego utraciłaś pracę, to ewentualnie można próbować złożyć
    zawiadomienie z art. 234 kk. Ale to bardzo ciężkie sprawy i rzadko kończą
    się udowodnieniem winy. Nie dość, że trzeba dowieść swojej niewinności, to
    jeszcze udowodnić sprawcy, że wiedział o tym. W praktyce to rzadko się
    udaje, ale za to nic nie kosztuje spróbować.

    Jeśli rodzaj pomówienia był taki, że nie był bezpośrednim powodem
    zwolnienia (na przykład pomówienie, że podrywasz męża szefowej) to sprawa
    jest jeszcze cięższa. po pierwsze należało by dowieść związku przyczynowo
    skutkowego pomiędzy pomówieniem a zwolnieniem. Jeśli by to się udało, to
    należało by dowieść złej woli oszczercy. No i na końcu n drodze cywilnej
    starać się o odszkodowanie. nie mówię, że to niemożliwe, ale bardzo cienko
    to widzę w praktyce.