    From: Marcin Debowski <a...@n...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: knajpka a muzyka z CD
    Date: Wed, 11 Feb 2004 07:10:23 +0800

    In article <c0b3uj$s1e$10@news.onet.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości
    > Zaraz, ale ja zakładam, że mam wykupione licencje od ZAiKS i STOART na
    > publiczne odtwarzanie, więc wykonawców i autorów mam opłaconych. Kto
    > jeszcze mógł by się moim czynem poczuć urażony?

    Ale na co sa te licencje? Na korzystanie z radia na potrzeby klientow, czy
    na tworzenie kopii/egzemplarzy utworow w celu pozniejszego ich publicznego
    odtwarzania i samego publicznego odtwarzania z takiego CD? Jesli na oba
    lub drugie, to zgoda. Jesli tylko na pierwsze, to mamy MZ problem, a
    strona ktora moze miec roszczenia to albo bezposrednio wyzej wymienieni
    (autor etc.) albo wlasnie organizacje zarzadzajace ich prawami
    majatkowymi. Jak sam wczesniej napisales, plyta CD z licencja na publiczne
    odtwarzanie jest droga. No za cos placisz te ekstra pieniadze (w stosunku
    do oplat za radio - raczej w tym przypadku nie za jakosc). Tym czyms jest
    MZ dowolnosc dyspozycji, czyli ze mozesz sobie odtwarzac co i kiedy chcesz
    i ile chcesz razy. Formalnie, jesli bys tak chcial zrobic to powinienes
    nabyc taka plyte. Jesli nie nabedziesz, a np. "poskladasz" to sobie z
    radia to ktos z ww. nie dostanie pieniedzy za cos, za co zgodnie z PA
    winien byl dostac.

    --
    Marcin