  • 21. Data: 2003-02-21 11:54:52
    Temat: Re: kiedy musze zaczac sie rozliczac z ZUSem i US?
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Michal" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:b3539g$l6g$1@inews.gazeta.pl...
    > odpowiem sam sobie - dzisiaj dzownilem do mojego US i pani w dziale DG
    > stwierdzila - decydujaca dla nich jest data wystawienia faktury przychodu.
    > jesli wczesniej dostanie sie fakture nie mozna jej wliczyc w koszty.
    > musze miec to na pismie czy juz wystarczy?

    w US w zasadzie tak. bo dla nich liczy sie kiedy cos zarobisz lub kiedy
    w ich imieniu pobierzesz od kogos vat :)
    w ZUS jednak moga fakture zakupy tez potraktowac jako rozpoczecie
    dzialania w imieniu firmy.

  • 22. Data: 2003-02-21 12:01:31
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > tym razem zadzownielm do warszawskiego ZUSu. po 4 przekierowaniach pani
    > poinformowala mnie ze obowiazuje data podana w urzedzie skarbowym. data na
    > wsniosku do urzedu miasta/gminy jest wiec jak rozumiem deklaracyjna
    jedynie.

    dokladnie

    > nie jest wymagane skladanie jakiegokolwiek dodatkowego wyjasnienia.

    w US nie,
    za to ZUS moze sie czepiac, i po kilku miesiacach jak ktos sie doszuka,
    ze niby jest dzialalnosc a nie ma skladek - wezwa Cie.
    wtedy musisz (najlepiej w formie pisemnej) zlozyc wyjasnienie,
    ze z takich i takich wzgledow planowana data rozpoczecia dzialalnosci
    zostala przesuneta na xxx.xxx.xxx (w zasadzie po to zeby znowu na jakich
    czas
    sie odczepili).

  • 23. Data: 2003-02-21 12:06:32
    Od: "Michal" <p...@g...pl>

    Witam :)

    Artur Golanski <A...@w...net.pl> napisał(a):
    > 1. Wiec PO co ów wpis tam jest ?
    > 2. Gdzie tak zapisano ?

    na poczatek moze po to, by nie mozna bylo wczesniej. a jesli nie to mozna
    chyba zadzownic do jednego i drugiego urzedu i sprobowac wyjasnic -
    warrczenie na newsach troszke bez sensu :) zostawmy sobie zlosc na silownie
    czy jogging ;)

    przemeczony wczorajszymi dywagacjami dzisiaj zadzownilem i do ZUSu i do US.
    - w US pani wyjasnila i troszke mnie poinstruowala (za co dziekuje) zeby nie
    wystawiac faktur za szybko, zeby jak najszybciej zlozyc wniosek (nawet
    naprzod o tydzien zeby miec spokoj),
    - US interesuje tez pierwszy przychod (i to traktuja za date rozpoczecia)
    - w ZUSie pani w informacji byla juz chyba zmeczona telefonami ale jasno
    powiedziala ze obowiazuje dla niej data z US i nie musze sie trzymac daty z
    rejesestracji dzialnosci.
    ja slysze to juz 2 raz wiec obu paniom wierze.

    jesli to komus pomoze to dobrze, jak jeszcze sa watpliwosci to panie w
    urzedach wcale nie gryza, tak jak myslalem. mozna dostac syzbko i latwo jasna
    porade :)

    pozdrawiam
    Michal

  • 24. Data: 2003-02-21 12:57:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Feb 2003, Krzysztof Gil wrote:

> [...]
    >+ za to ZUS moze sie czepiac, i po kilku miesiacach jak ktos sie doszuka,
    >+ ze niby jest dzialalnosc a nie ma skladek - wezwa Cie.

    Do mnie się odezwali coś na 3. dzień od terminu podanego
    w zgłoszeniu rejestracyjnym :) (US, ZUS i UP dostają kopię
    z UM - nawet mam taką informację na "papierze").
    Niemniej - po wyjasnieniu (telefonicznym) przyjęli do
    wiadomości że rozpoczynam później niż zamierzałem.

    pzdr, Gotfryd

  • 25. Data: 2003-02-22 09:03:35
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> wrote in message

    > Po co czytasz ta listę ?

    > Nie pisz glupot o 'charakterze' tylko podaj podstawe. Nie znasz to
    > napisz otwarcie Nie podam, bo nie znam.

    Z całym szacunkiem, ale jeśli charakter jest dla Ciebie głupotą, to nie
    bardzo mamy o czym rozmawiać. Jeśłi nie rozumiesz istoty pewnych zjawisk, to
    jakim cudem się tak obcesowo wypowiadasz, omijając odpowiedź na pytanie o
    Twoje kwalifikacje do wypowiadania się w tej sprawie? Włąsnie dlatego
    zadałem to pytanie, żeby uściślić, czy mam z kim rozmawiać.

    I co z tymi źródłami prawa? Zajrzałeś przypadkiem może do Konstytucji, aby
    sprawdzić, czy formularze zgłoszeniowe są wsró nich wymienione?

    Zapraszam do podręczników prawa handlowego/gospodarczego, gdzie autorzy
    właśnie wypisują _głupoty_ o charakterze prawnym i DG iwpisu do ewidencji.
    Szkoda, że wydaje Ci się że jesteś mądrzejszy. Postawa ignoranta krzyczącego
    "podaj mi podstawę! podaj mi podstawę!" jest średnio konstruktywna a na
    pewno niezbyt madra.

    A co do kwestionowania mojej znajomości przepisów, to jest ona potwierdzona
    poniekąd urzędowo. A Twoja?

    Depi.

  • 26. Data: 2003-02-22 09:06:41
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> wrote in message
    > Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > MOZE POWTORZE jeszcze RAZ!!!
    >
    > informacje od ZUS:

    > działalności
    >
    > DOPIERO PO WPISIE I(!!!!)| ROZPOCZECIU DZIALALNOSCI
    > NA PODSTAWIE TEGO WPISU(!!!) rodzi sie obowiazek oplacania skladki.
    >
    > i kto tu nie umie czytac.
    > wyboldowac Ci tekst, bo inaczej nie zrozumiesz!??!?!

    Daj spokój - to chyba beznadziejny i jeszcze bezczelny przypadek pancernego
    nieuka. Nie ma co sobie nerwów strzepic.

    Depi.

  • 27. Data: 2003-02-22 09:12:20
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Daj spokój - to chyba beznadziejny i jeszcze bezczelny przypadek
    pancernego
    > nieuka. Nie ma co sobie nerwów strzepic.

    kiedy to zaczyna byc juz nawet nie tyle denerwujace, co zabawne :)
    mimo wszystko jednak, zaczyna mi sie nudzi.

  • 28. Data: 2003-02-22 09:14:02
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Michal" <p...@g...pl> wrote in message
    > Witam :)

    > na poczatek moze po to, by nie mozna bylo wczesniej.

    Możan wcześniej jak najbardziej. Wynika to własnie w charakteru wpisu, który
    kol. Golański był łaskam nazwać "głupotą". Np. prof Kidyba w swoim
    podręczniku pisze : "...Nie jest to jednakcecha konsytutywna tego statusu
    [przedsiębiorcy - przyp. moj]. Można wykazać, że prowadziło się działalność
    gospodarczą jeszcze przed wpisem, co uzasadniało uznanie za przedsiębiorcę."
    !!!

    Należy zdawać sobię sprawę , że charakter ten uzyskuje się spełniając
    przesłanki _materialne_ ( prowadzenie działalności ) a nie _formalne_ (
    wpis ). Tylko to trzebamieć trochę oleju w głowie i podstowowych informacji
    nt. prawa, czego co poniektórym brakuje.

> [...]
    nie
    > wystawiac faktur za szybko, zeby jak najszybciej zlozyc wniosek (nawet

    To nie jest porada prawna, tylko tzw. dobra rada, i oczywiście słuszna.

    > - US interesuje tez pierwszy przychod (i to traktuja za date rozpoczecia)

    A to już jest ich twórcza interpretacja. Interesuję ich tylko z tego powodu,
    że od tego płaci się podatki. Nie ma to jednak z obowiązującym prawem nic
    wspólnego.

    > - w ZUSie pani w informacji byla juz chyba zmeczona telefonami ale jasno
    > powiedziala ze obowiazuje dla niej data z US i nie musze sie trzymac daty
    > rejesestracji dzialnosci.

    Oczywiście, że nie CBDW.

    > ja slysze to juz 2 raz wiec obu paniom wierze.

    I słusznie.

    > jesli to komus pomoze to dobrze, jak jeszcze sa watpliwosci to panie w
    > urzedach wcale nie gryza, tak jak myslalem. mozna dostac syzbko i latwo
    jasna
    > porade :)

    Obawiam się, że niektórym nic nie pomoże. Dotyczy to przede wszystkim
    zwolenników dziwacznych teoryj.

    Depi.

  • 29. Data: 2003-02-22 09:37:04
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał:

    >jeśli charakter jest dla Ciebie głupotą,
    Pisałes glupoty, nie odpowiadajac na pytanie, a nie 'charakter' jest..

    >to nie bardzo mamy o czym rozmawiać.
    Dlatego 'nie rozmawiamy' ;-)
    Kwoli scislosci - ja 'pisałem'.

    >Twoje kwalifikacje do wypowiadania się w tej sprawie?
    Czy ja pytam kiedy ostatnio byles u spowiedzi ? A to dla mnie wazne,
    by wiedziec z kim dyskutuję ;-/

    >Szkoda, że wydaje Ci się że jesteś mądrzejszy.
    Nie uwazam tak - to twoja dziwna ocena.

    >Postawa ignoranta krzyczącego "podaj mi podstawę! "
    Na tej grupie pisze sie o prawie i nie podpieranie sie konkretnym
    zapisem prawa moze byc ignorancja.

    >A co do kwestionowania mojej znajomości przepisów,
    1. Daleko mi do 'kwestionowania'
    2. Jesli ktos jedynie deklaruje swoja znajomosc w miejscu gdzie jest
    okazja popisac się wiedza (cytujac odpowiedni fragment), to sam wydaje
    o sobie swiadectwo.

    I to by bylo na tyle. Pyskowki mnie nie interesuja.

  • 30. Data: 2003-02-22 10:11:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Feb 2003, Marcin Olender wrote:

> [...]
    >+ Należy zdawać sobię sprawę , że charakter ten uzyskuje się spełniając
    >+ przesłanki _materialne_ ( prowadzenie działalności ) a nie _formalne_ (

    Spodobało mi się :)
    Niemniej prawdą jest, że decydująca będzie treść zapisu - a dokładniej
    wskazanie *co* stanowi o spełnieniu wymagań przepisu. Mogą to
    być *zarówno* "przesłanki materialne" jak i "przesłanki formalne".
    Odnośnie tego co piszesz - to oczywiście prowadzenie DG niezgodnie
    z przepisami IMHO *jest* prowadzeniem DG. I nieprowadzenie
    pomimo zgłoszenia prowadzeniem nie jest :) - choć *po rozpoczęciu*,
    *pomimo* faktycznego *nie*prowadzenia działalności - uznaje się
    że działalność prowadzona jest aż do wyrejestrowania.
    Czyli - decyduje czynnik formalny...

    Sądzę że to właśnie jest powodem interpretacji jakoby *zawsze*
    decydował czynnik formalny. Ale IMHO treść o "rozpoczęciu
    działaności" prowadzi do wniosku:

> [...]
    >+ > powiedziala ze obowiazuje dla niej data z US i nie musze sie trzymac daty

    ...zgodnego z powyższym.

    [...]
    >+ Pozdrawiam

    Wzajemnie ! - Gotfryd
    (który rozpoczął DG *po* terminie planowanym w zgłoszeniu)