    From: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kiedy musze zaczac sie rozliczac z ZUSem i US?
    Date: Sat, 22 Feb 2003 10:14:02 +0100

    "Michal" <p...@g...pl> wrote in message
    news:b354o8$qhl$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam :)

    > na poczatek moze po to, by nie mozna bylo wczesniej.

    Możan wcześniej jak najbardziej. Wynika to własnie w charakteru wpisu, który
    kol. Golański był łaskam nazwać "głupotą". Np. prof Kidyba w swoim
    podręczniku pisze : "...Nie jest to jednakcecha konsytutywna tego statusu
    [przedsiębiorcy - przyp. moj]. Można wykazać, że prowadziło się działalność
    gospodarczą jeszcze przed wpisem, co uzasadniało uznanie za przedsiębiorcę."
    !!!

    Należy zdawać sobię sprawę , że charakter ten uzyskuje się spełniając
    przesłanki _materialne_ ( prowadzenie działalności ) a nie _formalne_ (
    wpis ). Tylko to trzebamieć trochę oleju w głowie i podstowowych informacji
    nt. prawa, czego co poniektórym brakuje.

    > przemeczony wczorajszymi dywagacjami dzisiaj zadzownilem i do ZUSu i do
    US.
    > - w US pani wyjasnila i troszke mnie poinstruowala (za co dziekuje) zeby
    nie
    > wystawiac faktur za szybko, zeby jak najszybciej zlozyc wniosek (nawet
    > naprzod o tydzien zeby miec spokoj),

    To nie jest porada prawna, tylko tzw. dobra rada, i oczywiście słuszna.

    > - US interesuje tez pierwszy przychod (i to traktuja za date rozpoczecia)

    A to już jest ich twórcza interpretacja. Interesuję ich tylko z tego powodu,
    że od tego płaci się podatki. Nie ma to jednak z obowiązującym prawem nic
    wspólnego.

    > - w ZUSie pani w informacji byla juz chyba zmeczona telefonami ale jasno
    > powiedziala ze obowiazuje dla niej data z US i nie musze sie trzymac daty
    > rejesestracji dzialnosci.

    Oczywiście, że nie CBDW.

    > ja slysze to juz 2 raz wiec obu paniom wierze.

    I słusznie.

    > jesli to komus pomoze to dobrze, jak jeszcze sa watpliwosci to panie w
    > urzedach wcale nie gryza, tak jak myslalem. mozna dostac syzbko i latwo
    jasna
    > porade :)

    Obawiam się, że niektórym nic nie pomoże. Dotyczy to przede wszystkim
    zwolenników dziwacznych teoryj.

    Depi.