  • 1. Data: 2005-10-25 10:49:05
    Temat: kiedy dług przestaje być długiem ? po jakim czasie ?
    Od: " " <n...@g...pl>

    jak stanowi prawo ??

    kiedy dług przepada ? czy są jakieś wyjątki ?

    prosze o informacje

  • 2. Data: 2005-10-25 11:11:13
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    n...@g...pl napisał(a):

    > kiedy dług przepada ? czy są jakieś wyjątki ?

    Nigdy niestety.

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 3. Data: 2005-10-25 11:19:48
    Od: " " <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Stasio Podróżnik <B...@o...pl> napisał(a):

    > Nigdy niestety.

    wg mnie jesteśw błędzie bo sam kiedyś na tym strciłem dlatego że ponoć dług
    sięprzedawnił więc nie mów skoro nie wiesz...chce wiedzieć jak to jest jakie
    są przypadki wyjątki etc

    pozdro

  • 4. Data: 2005-10-25 11:45:03
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    n...@g...SKASUJ-TO.pl napisał(a):
    > wg mnie jesteśw błędzie bo sam kiedyś na tym strciłem dlatego że ponoć dług
    > sięprzedawnił więc nie mów skoro nie wiesz...chce wiedzieć jak to jest jakie
    > są przypadki wyjątki etc
    Dlug pozostaje dlugiem, co najwyzej roszczenie moze sie przedawnic. IHMO
    zalezy chyba od rodzaju zaleglosci, ale stawialbym ze cos pomiedzy 3-5
    lat.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 5. Data: 2005-10-25 12:00:29
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik <n...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dług
    > sięprzedawnił więc nie mów skoro nie wiesz...chce wiedzieć jak to jest

    Nie jest w błędzie. Dług nigdy nie przepada.
    Wierzytelność się przedawnia. W przypadku długu wobec podmiotów
    gospodarczych są to 3 lata, a w przypadku wobec osób prywatnych - 10 lat.
    Jednak przedawnienie nie przeszkadza wierzycielowi w dochodzeniu swojej
    należności. Zarzut przedawnienia sam podnosisz na rozprawie.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 6. Data: 2005-10-25 12:02:20
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    " " <n...@g...SKASUJ-TO.pl> naskrobał/a w

    > wg mnie jesteśw błędzie bo sam kiedyś na tym strciłem dlatego że
    > ponoć dług sięprzedawnił więc nie mów skoro nie wiesz...

    Tylko, ze on wie. Przedawnienie oznacza, że dłużnik może uchylić się od
    płacenia. Niemniej dług nie przepada i dalej jest.

  • 7. Data: 2005-10-25 12:07:41
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Tue, 25 Oct 2005 11:19:48 +0000 (UTC),
    <n...@g...SKASUJ-TO.pl> screamed:

    > wg mnie jesteśw błędzie bo sam kiedyś na tym strciłem dlatego że ponoć dług
    > sięprzedawnił więc nie mów skoro nie wiesz...chce wiedzieć jak to jest jakie
    > są przypadki wyjątki etc

    On ma rację a Ty nie. Dług się przedawnił, ale nadal jest.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
    [ 14:07:24 user up 10775 days, 2:02, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Me? Tense? Stressed? I'm a frayed knot!

  • 8. Data: 2005-10-25 12:17:46
    Od: aloha <y...@w...pl>

    Artur M. Piwko wrote:

    > In the darkest hour on Tue, 25 Oct 2005 11:19:48 +0000 (UTC),
    > <n...@g...SKASUJ-TO.pl> screamed:

    > On ma rację a Ty nie. Dług się przedawnił, ale nadal jest.

    Artur M. Dupko ma zawsze racje. :-P

  • 9. Data: 2005-10-25 12:42:29
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Goomich napisał(a):

    > Tylko, ze on wie. Przedawnienie oznacza, że dłużnik może uchylić się od
    > płacenia. Niemniej dług nie przepada i dalej jest.

    Przedawnienie nie oznacza tego co napisałeś.

  • 10. Data: 2005-10-25 12:54:33
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    Stasio Podróżnik <B...@o...pl> naskrobał/a w

    > Przedawnienie nie oznacza tego co napisałeś.

    A co?