  • 1. Data: 2005-10-25 07:57:19
    Temat: Nielegalne legalne oprogramowanie
    Od: "Aquarius" <w...@v...pl>

    Jak sie bronic w nastepujacej sprawie:

    W wyniku donosu kogos "życzliwego" policja przeprowadzila w moim mieszkaniu
    rewizje, zarekwirowala komputer i kilka dyskow twardych znalezionych w
    szafie . To o co zostalem posadzony oczywiscie sie nie potwierdzilo, jednakze
    jak to zwykle bywa w takich sytuacjach policja "ujawnila" nielegalne
    oprogramowanie na jednym z dyskow. Co najsmieszniejsze dysk lezal sobie w
    szafie od ponad 2 lat, i byl na nim juz zainstalowany i skonfigurowany system
    operacyjny, serwer pocztowy i serwer bazodanowy - czyli typowo korporacyjne
    oprogramowanie. Na tym dysku przeprowadzalem kiedys testy migracji systemu
    informatycznego w mojej owczesnej firmie. (jestem informatykiem, zajmuje sie
    oprogramowaniem Microsoftu) Co jeszcze ciekawsze oprogramowanie, ktore
    zainstalowalem pochodzi z licencji MSDE Microsoftu, ktora posiadala owa firma.
    Natomiast zostalem "policzony" wg komercyjnych regul - czyli na ponad 44 tys
    PLN. Dla mnie jest to czysty absurd ze mialbym odpowiadac za oprogramowanie
    edukacyjne, natomiast pozostaje kwestia udowodnienia tego przed prokuratura...
    Firma o ktorej mowa juz nie istnieje (zamknela dzialalnosc w Polsce), plytek
    (nosnikow) z ktorego prowadfzona byla instalacja nie posiadam... Jaka moge
    przyjac linie obrony?

  • 2. Data: 2005-10-25 10:08:40
    Temat: Re: Nielegalne legalne oprogramowanie
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > W wyniku donosu kogos "życzliwego" policja przeprowadzila w moim
    > mieszkaniu
    > rewizje, zarekwirowala komputer i kilka dyskow twardych znalezionych w
    > szafie

    oddales komputer pomimo iz miales leglane oprogramowanie?
    (nawet jakby nie bylo legalne, to sam dysk starczy)

> [...]
    > oprogramowanie
    > edukacyjne, natomiast pozostaje kwestia udowodnienia tego przed

    MSDE czy MSDNNA ?
    Jezlei kozrystales z edukacyjnej wersji nabytej legalnie to co ma do tego
    prokuratura?

    P.

  • 3. Data: 2005-10-25 11:25:02
    Od: "Leszek" <l...@h...fm>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w wiadomości

    > oddales komputer pomimo iz miales leglane oprogramowanie?
    > (nawet jakby nie bylo legalne, to sam dysk starczy)\

    Nudny jesteś.

  • 4. Data: 2005-10-25 12:06:13
    Od: aloha <y...@w...pl>

    Aquarius wrote:

> [...]
    > (nosnikow) z ktorego prowadfzona byla instalacja nie posiadam... Jaka moge

    Ciezar dowodowy spoczywa na oskarzeniu. Daj im sie nameczyc z
    udowadnianiem. Tymczasem pozwij dzielnego policjanta o narusznie miru
    domowego. Donosik nie jest podstawa naruszenia miru domowego.
    Przeszukanie niewazne. Nie ma dowodu, nie ma sprawy.

  • 5. Data: 2005-10-25 13:05:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    aloha wrote:

> [...]
    > domowego. Donosik nie jest podstawa naruszenia miru domowego.
    > Przeszukanie niewazne. Nie ma dowodu, nie ma sprawy.

    ROTFL

    Ktoś się za dużo tanich amerykańskich filmów naoglądał.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 6. Data: 2005-10-25 13:17:05
    Od: aloha <y...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > ROTFL
    >
    > Ktoś się za dużo tanich amerykańskich filmów naoglądał.

    tak mowisz? A nazwisko Niedbala cos mowi?

  • 7. Data: 2005-10-25 15:50:19
    Od: Krzysiek <m...@g...pl>

    Aquarius napisał(a):
> [...]
    > (nosnikow) z ktorego prowadfzona byla instalacja nie posiadam... Jaka moge

    jak cie zaczna "sadzic", powiedz ze mozesz im zaplacic 1/3 kwoty.
    inaczej bedziesz miec proces. a jak ci udowodnia "wine". to kaza ci
    placic przez 5 lat podwojna a moe nawet potrojna wartosc :(

  • 8. Data: 2005-10-25 16:14:19
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@h...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    > wiadomości news:djl075$s7g$1@inews.gazeta.pl...

    > Nudny jesteś.

    no to geniuszu nie czytaj mnie jak nudny, ludziom trzeba uswiadamiac ze jest
    lamane prawo
    w takiej sytuacji.

    P.

  • 9. Data: 2005-10-25 23:32:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    aloha wrote:

    > tak mowisz? A nazwisko Niedbala cos mowi?

    Nie znam twoich znajomych.

    Natomiast wiem, że w polskim prawie nie ma amerykańskiego ograniczenia
    wyłącznie do dowodów zdobytych zgodnie z procedurą.

    W Polsce dowód może pochodzić nawet z przestępstwa (oczywiście sprawca
    za to osobno 'beknie', ale to już będzie inna sprawa).

  • 10. Data: 2005-10-26 02:37:16
    Od: internauta <s...@l...us>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Nie znam twoich znajomych.

    Moich?

    Taczej twoich.

    A Nowicka wyslana na badania prychiatrczne przez "niezwisly" sad w Lodzi
    bo dochodzila swoich praw? Tez nic nie mowi?

    Niedbala i Nowicka (wariatka wg "sedziego" z Lodzi wygrali procesu w
    Strasbourgu kwestionujace "prawo" "panstwa prawa".

    > Natomiast wiem, że w polskim prawie nie ma amerykańskiego ograniczenia
    > wyłącznie do dowodów zdobytych zgodnie z procedurą.

    Tak mowisz? Czyli masz ustawowe ograniczenie naruszenia miru domowego
    (ba, konstytucyjne i konwncyjne!) i to wszystko jest niewazne, tylki
    kiedy jakis buraczek Przemek Rokicki zadzwoni do swojego bezzebnego
    szwagra analfabety z lozy donosik na jakiegos Lawe?

    Twierdze, ze skoro ustawa zabrania naruszenia miru domowego, to inny sad
    nie moze zatwierdzac dzialalnosci KRYMINALNEJ policjanta. Wiem, wiem. W
    polskim panstwie prawa Lecha Kutasa Gardockiego sady dzialaja zawsze w
    dobrej wierze. :-P

    Inaczej mowiac, sad nie moze uznac/zaklepywac kryminalnego najscia na
    cudze mieszkanie przez milicjanta/policjanta, tylko dlatego odkryto cos
    co moze wygladac na przestepstwo. W ten sposob uniewazniamy konstytucje
    i konwencje. Skoro kazdy debil w mundurku moze kryminalnie najsc
    mieszkanie i jest to LEGALNYM dowodem...

    > W Polsce dowód może pochodzić nawet z przestępstwa (oczywiście sprawca
    > za to osobno 'beknie', ale to już będzie inna sprawa).

    Nigdy, poniewaz w ten sposob "niezalezny" sad pod kierownictwem Lecha
    Kutasa Gardockiego uniewaznia de facto ochrone konstytucyjna miru
    domowego. Jezeli kazdy debil w mundurku moze kryminalnie najsc cudze
    mieszkanie i jest to uznane za legalne, to po co jakiekolwiek ustawy?

    A fakt, ze jest to rutyna, nie oznacza ze jest to legalne.

    Klaniaja sie Niedlaba, Nowicka i Sokolowski.