  • 21. Data: 2003-09-16 16:40:58
    Temat: Re: jazda bez prawa jazdy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 15 Sep 2003, Jacek Krzyzanowski wrote:

    >+ SzerszeN <s...@t...pl> napisali:
    [...]
    >+ Do jazdy motorowerem uprawnia dowod osobisty. Ze jest to bzdura jakich
    >+ malo to juz inna inszosc.

    Szkoda elektronów na bicie piany, bo znam np. argumenty przeciwne
    (że do łażenia po drodze piechotą... i że np. niektórzy to są
    przekonani że również przy czerwonym ;))

    >+ > ustawodawca zalozyl ze nie jest wazne czy umiesz poruszac sie jednosladem,
    >+ > tylko czy znasz przepisy, [...]
    >+ > wiec spokojnie mozna by bylo zdajac b automatycznie dostac a
    >+
    >+ wiec spokojnie maozna by bylo zdajac karte rowerowa dostac A i B.

    Sprzeciw. Egzamin na kartę nie przewiduje odpytywania
    z przepisów które nie dotyczą rowerów (choć oczywiście
    może się zdarzyć że egzaminator przez roztargnienie
    spyta o znak B-25, ale to "niesłusznie" ;))
    Egzamin również nie przewiduje weryfikacji rozpoznawania
    znaków drogowych z prędkościami "nierowerowymi", czyli
    gdzieś ponad 60 km/h ;> !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 22. Data: 2003-09-17 00:52:20
    Od: DimmuR <n...@a...hehe>

    Pewnego razu, a było to Tue, 16 Sep 2003 18:26:16 +0200, Gotfryd Smolik
    news wykombinował sobie co następuje:

    > "kartofle wozić, a nie ludzi autobusem !!"

    Wcale nie takie stare - ja to słyszę co najmniej raz w tygodniu :)
    --
    \!/ GG: #2940543
    ( @ @ ) Registered Linux user: #277278

  • 23. Data: 2003-09-17 16:33:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Sep 2003, DimmuR wrote:
    [...]
    >+ > "kartofle wozić, a nie ludzi autobusem !!"
    >+
    >+ Wcale nie takie stare - ja to słyszę co najmniej raz w tygodniu :)

    Znaczy: jest różnica[1], co obala tezę jakoby ustawodawca
    nie dawał wyrazu oczywistościom których społeczeństwo
    się domaga ;)

    pozdrowienia, Gotfryd
    [1] chodziło o prawo jazdy "na ciężarówkę" i "na autobus"

  • 24. Data: 2003-09-17 19:12:13
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał:

    >jakbys poczytal wontek to bys wiedzial
    Skąd ta pewność ? Dla twej wiedzy czytam wszystko i tylko wtedy piszę.

    >nie wiem,
    To najpierw sprawdz, upewnij się, a dopiero potem pisz.

    >byc moze nawet jakbys zrobil to urzad i tak by ci nie wydal,
    To jest oczywiste i prawem potwierdzone (wydawanie dokumentu).
    Przypominam ci, że pisałeś o zakazie 'robienia', a NIE wydawania, więc
    trzymaj się tematu.

    >to w takim razie po co prawo jazdy?
    No nie ośmieszaj się takim pytaniem. Choćby do tego, aby móc
    potwierdzić (np. policjantowi), że ktoś kiedyś twoją wiedzę sprawdził
    i na tej podstawie, zgodnie z obowiązujący prawem wydał ci dokument
    upoważniający... Przepisy możesz (i powinieneś znać np. jako pieszy),
    ale nie musisz tego udowadniać, czy zdawać egzaminy.

    >to tym bardziej posiadajac b mozna by dawac automatycznie
    Co dawać automatyczne ? Po co cokolwiek dawać, brać, nosić itd jeśli
    nie trzeba ? Wystarczy odpwiedni wiek i tyle.

    >to czemu mozesz jezdzic?
    Dlatego, że tak stanowi prawo.

    Artur Golański

  • 25. Data: 2003-09-17 21:30:48
    Od: "jelen" <j...@s...org>

    > tak to jest jak sie wytnie z kontekstu, a czy nie uwazasz ze b uprawnia
    cie
    > do jazdy motorowerem, a niektore motorowery spokojnie ganiaja 100km/h,

    czy motorowerem w tym przypadku bedzie rowniez skuter o poj silnika wiekszej
    niz 50 cm ^3 ?

    pozdrawiam,
    jelen

  • 26. Data: 2003-09-18 04:21:19
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "jelen" <j...@s...org> napisał w wiadomości
    > czy motorowerem w tym przypadku bedzie rowniez skuter o poj silnika
    wiekszej
    > niz 50 cm ^3 ?

    nie, bo motorower ma poj do 50
    tylko to nie ma nic do rzeczy

    chodzi o bzdurnasc przepisow, bo skoro ustawodawca zaklada ze kazdy
    pelnoletni umie poruszac sie silnikowym jednosladem, to rownie dobrze
    kazdemu pelnoletniemu z prawem jazdy kat b moze automatycznie dac a, tak
    samo jak kazdy posiadajacy c lub d moglby automatycznie dostac b, bo skoro
    potrafi poruszac sie kilkunastotonowa ciezarowka lub autobusem pelnym ludzi
    to tym bardziej da sobie rade z samochodem osobowym

  • 27. Data: 2003-09-18 04:25:07
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości
    > To jest oczywiste i prawem potwierdzone (wydawanie dokumentu).
    > Przypominam ci, że pisałeś o zakazie 'robienia', a NIE wydawania, więc
    > trzymaj się tematu.

    pisalem o odroczce
    dopiero pozniej nazwalem to zakazem robienia, bo tak sie powszechnie o tym
    mowilo

    > No nie ośmieszaj się takim pytaniem. Choćby do tego, aby móc

    pytanie bylo czysto retoryczne w odpowiedzi na twoj tekst

    > Co dawać automatyczne ? Po co cokolwiek dawać, brać, nosić itd jeśli
    > nie trzeba ? Wystarczy odpwiedni wiek i tyle.

    a te twoje potwierdzenia??
    zastanawiam sie czy sie droczysz czy co?

    > Dlatego, że tak stanowi prawo.

    ktore w swej ideii ma pomagac ludziom a nie utrudniac im zycie, i skoro jest
    zle albo glupie powinno sie je zmienic

  • 28. Data: 2003-09-18 20:39:31
    Od: "Kuba RPM" <K...@a...waw.pl>

> [...]
    ludzi
    > to tym bardziej da sobie rade z samochodem osobowym

    zeby zrobic C,D trzeba miec B.