  • 1. Data: 2003-09-12 21:53:37
    Temat: legitymacja-młodociany-fałszerstwo ...
    Od: "Kszych" <k...@p...onet.pl>

    Witam , dziecko (16 lat) zostało zatrzymane w towarzystwie "kolegi" posiadajacego
    marysie (torebka) ... Trzech z obecnych zostało zwolnionych od razu , u niego w
    trakcie przeszukania znaleziono wypraną legitymację . Syn podpisał oświadczenie ze
    legitymację podrobił - zmiana roku urodzenia (fakt) . Z dołka odebrał go pełnoletni
    brat ... Młodszy wezwanie na wtorek w celu daktyloskopowania . Czy mógł zeznawać i
    podpisywać oświadczenie ? Co z podróbką ? ostatnio było głośno w podobnej sytuacji
    (!?) . CO robić ? Thx za pomoc .

    --
    Kszych

    Lepiej być znanym pijakiem
    niż anonimowym alkoholikiem ...

  • 2. Data: 2003-09-12 22:49:31
    Temat: Re: legitymacja-młodociany-fałszerstwo ...
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jeśli nie ma 17 lat, to grozi mu Sąd Rodzinny. Jego oświadczenie, że
    podrobił legitymację pozostaje bez znaczenia dla sprawy. I tak będzie o to
    pytał sąd, bo to on prowadzi postępowanie. Co do tego, czy mógł coś
    podpisywać, to teraz się zmieniło i można na świadka nieletniego słuchać
    również bez obecności rodziców. Może w tym zeznaniu coś takiego powiedział,
    no bo przyjmowania oświadczeń pisemnych, to ja sobie w procedurze nie
    przypominam. No i na dołku na pewno nie siedział, bo niepełnoletnich nie
    można osadzać.

  • 3. Data: 2003-09-13 07:19:45
    Od: "Kszych" <k...@p...onet.pl>

    w news:bjtj3o$gkg$2@inews.gazeta.pl,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> naklepał:

    No i na dołku na pewno nie siedział, bo niepełnoletnich nie można osadzać.
    ciach...

    Klient który posiadał narkotyki siedzi już kilkanaście godzin rodzicom powiedziano że
    jest zatrzymany i nie mogą się z nim widzieć a też jest jeszcze niepełnoletni ... Co
    z daktyloskowowaniem - kojarzy mi się to z założeniem kartoteki a to już jakaś rysa
    na życiorysie . Thx za odzew .

  • 4. Data: 2003-09-14 12:37:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    | Co z daktyloskowowaniem - kojarzy mi się to z założeniem
    | kartoteki a to już jakaś rysa na życiorysie . Thx za odzew .

    Ale ten gość pewnie miał 17 lat co najmniej. Jakby nie miał, to może być
    osadzony w Izbie Małego Dziecka, Pogotowiu Opiekuńczym albo czymś w tym
    stylu. W Policyjnej Izbie Zatrzymań (potocznie dołek albo areszt) nie można
    go osadzić na pewno.

    Co do daktyloskopowania, to jest przymiarka, że przy wyrabianiu dowodu
    osobistego od każdego będą pobierać odbitkę kciuka. Tu akurat problemu nie
    widzę.

    W Policji nie istnieje coś takiego, jak zakładana dla danej osoby
    "kartoteka". Jest baza danych policyjnych, ale ona zawiera informacje o
    większości obywateli kraju i wielu cudzoziemcach. Czasem szczątkowe w stylu
    danych osobowych, a czasem dokładniejsze. Po prostu rekord Twojego syna
    zostanie wzbogacony zapisem dotyczącym powyższego zdarzenia. I tak poza
    organami ścigania nikt tego nie może w żaden sposób wykorzystać.

  • 5. Data: 2003-09-15 18:11:36
    Od: "Kszych" <k...@p...onet.pl>

    w news:bk1nka$26c$3@inews.gazeta.pl,
    Robert Tomasik <r...@g...pl> naklepał: