  • 1. Data: 2003-09-13 00:02:37
    Temat: jazda bez prawa jazdy
    Od: "Kwizak" <r...@p...lublin.pl>

    Witam, jesli posiadam prawo jazdy kat B i poruszalbym sie motocyklem bez
    prawka kat A, to czy w przypadku zatrzymania przez policje cos sie stanie z
    moim prawkiem na B?? tzn, czy mi zabiora??
    jak to by bylo??
    mandat - oczywiscie,
    odholuja motocykl - oczywiste,
    ale co z prawkiem na B??
    pozdrawiam
    Rufi

  • 2. Data: 2003-09-13 07:11:02
    Temat: Re: jazda bez prawa jazdy
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kwizak" <r...@p...lublin.pl> napisał w wiadomości
    > ale co z prawkiem na B??

    nic, nie maja prawa ci go zabrac

    zreszta jak slyszalem od znajomych, policja patrzy duzo przychylniejszym
    okiem jesli masz wlasnie b a nie masz a
    nie jest regula ze dostaniesz po kasie i odroczke oraz ze scholuja ci motor,
    czesto sie zdarza, ze np daja ci termin stawienia sie na komende z prawkiem
    a (realny, abys mogl zrobic :)), albo jesli nie szalales i jechales zgodnie
    z przepisami, zdaza sie ze puszczaja, oczywiscie nie jest to regula i zalezy
    na jakiego gliniarza trafisz, ale napewno nie maja prawa zabrac ci prawka na
    samochod

  • 3. Data: 2003-09-13 09:17:24
    Od: "Kwizak" <r...@p...lublin.pl>

    czy znasz moze jakas podstawe prawna tego co napisales, szczerze powiem, ze
    to dla mnie juz prawie wystrczy, ale dla pewnosci poczytalbym sobie jeszcze
    jakies przepisy... z gory dziekuje.
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2003-09-14 16:39:06
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Kwizak" <r...@p...lublin.pl> napisał:

    >moim prawkiem na B?? tzn, czy mi zabiora??
    Nie. A może warto odswieżyć swoją znajomość PoRD ?
    Policjant zatrzymuje dokument PJ w przypadkach wymienionych
    w art. 135 PoRD (adres masz w stopce)

    Artur Golański
    ----------------
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 5. Data: 2003-09-14 16:48:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Jazda bez prawa jazdy jest wykroczeniem. Zgodnie z art. 41 kw policjant ma
    prawo sprawcę pouczyć, jeśli uzna to za wystarczające.

  • 6. Data: 2003-09-14 17:55:24
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

> [...]
    ze
    > to dla mnie juz prawie wystrczy, ale dla pewnosci poczytalbym sobie

    nie ma przepisow mowiacych o tym ze policjant ma prawo ci nic nie zrobic :)

    maja prawo ci wlepic mandat i odroczke, albo sad grodzki czy cos w tym
    guscie

    to co napisalem, napisalem na podstawie tego co mi opowiadali kumple, co
    przytrafilo sie im , lub ich znajomym, kiedy policja zatrzymala ich bez
    prawka, oczywiscie w momencie kiedy nie lamali przepisow :)
    chociaz slyszalem o jednym kolesiu ktory potracil pijaczka (z winy pijaczka)
    na motorze nie mial a tylko b, on wtedy dostal nakaz stawienia sie w
    komendzie z prawkiem a po jakims tam czasie :)

  • 8. Data: 2003-09-14 19:09:14
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >pouczyć, jeśli uzna to za wystarczające
    A nie sądzisz, że zwłaszcza posiadający już prawo jazdy (kat. B),
    winien wiedzieć, że należy posiadać odpowiednie uprawnienia ?
    Dlatego też nie ma co "pouczać' w takim przypadku, zwłaszcza, że
    dalszy art. KW (art. 94. § 1. "Kto prowadzi na drodze publicznej
    pojazd, nie mając do tego uprawnienia, podlega karze grzywny")
    przewiduje karę grzywny (nie pouczenie), a której wysokość określił
    min. SWiA (do 500 zł)

    Artur Golański

  • 7. Data: 2003-09-14 19:09:14
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "SzerszeN" <s...@t...pl> napisał:

    >maja prawo ci wlepic mandat i odroczke
    A co to takiego 'odroczke' ?
    Kto i kiedy to cos stosuje ?

    Artur Golański

  • 9. Data: 2003-09-14 20:02:30
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

    > A nie sądzisz, że zwłaszcza posiadający już prawo jazdy (kat. B),
    > winien wiedzieć, że należy posiadać odpowiednie uprawnienia ?

    aczy nie uwazasz ze tak szczerze owiedziawszy jest to bzdura?
    i posiadanie wyzszej kategorii powinno dawac ci uprawnienia na jazde
    pojazdem "nizszej kategorii"?

    jak masz b to znaczy ze znasz przepisy, a b uprawnia cie do jazdy
    motorowerami, co oznacza ze potrafisz sie poruszac jednosladem

    to samo z ce lub d, skoro jestes w stanie poprowadzic ciezarowke albo
    autobus, to tym bardziej dasz rade sobie z osobowym

    wiem ze prawo i logika nie ida w parze, ale przynajmniej czesc policjantow
    nie stosuje go w tym wypadku tak rygorystycznie :)

  • 10. Data: 2003-09-14 20:03:19
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > A co to takiego 'odroczke' ?
    > Kto i kiedy to cos stosuje ?

    nie wiem czy to jeszcze istnieje, ale kiedys istnialo na pewno, czyli zakaz
    zrobienia prawa jazdy na jakis czas