  • 1. Data: 2003-07-11 18:57:55
    Temat: jak zalozyc sprawe cywilna?
    Od: sdh <s...@g...pl>

    zostalem potracony przez samochod z oczywistym negatywnym skutkiem dla
    mojego ciala. chcialbym sie dowiedziec jak zalozyc sprawe cywilna? czy ja
    musze za to placic (np. jesli przegram)? jak to uzasadnic? gdzie zlozyc?

    --
    sdh

  • 2. Data: 2003-07-12 06:34:05
    Temat: Re: jak zalozyc sprawe cywilna?
    Od: "Slawek J" <s...@p...onet.pl>

    Moze tu poczytaj
    http://www.wypadki.ig.pl/
    Slawek

  • 3. Data: 2003-07-12 07:13:42
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    A czy sprawa karna przeciwko sprawcy juz sie odbyla. Czy dopiero trwa
    postepowanie przygotowawcze prowadzone przez policje.
    Napisz cos wiecej bo trudno sie odniesc do twojego problemu.
    Wówczas bedzie mozna precyzyjniej podpowiedziec co powinienes zrobic z takim
    powództwem.

  • 4. Data: 2003-07-12 10:22:28
    Od: sdh <s...@g...pl>

    Stan_Z wrote:

    > A czy sprawa karna przeciwko sprawcy juz sie odbyla. Czy dopiero trwa
    > postepowanie przygotowawcze prowadzone przez policje.

    sprawa jest juz w karnym, w kolejc.

    > Napisz cos wiecej bo trudno sie odniesc do twojego problemu.
    > Wówczas bedzie mozna precyzyjniej podpowiedziec co powinienes zrobic z
    > takim powództwem.

    o czym moglbym jeszcze napisac?

    --
    sdh

  • 5. Data: 2003-07-12 13:54:43
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "sdh" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > sprawa jest juz w karnym, w kolejc.

    Przysługuje Tobie wystąpienie do Sadu z pozwem adhezyjnym (powództwo
    cywilne na sprawie karnej art. 62 KPK) i warto to zrobić. wówczas odseteczki
    naliczane są od terminu złożenia pozwu cywilnego. Możesz też zostać
    oskarżycielem posiłkowym by mieć pełne prawo popierania oskarżenia. Też
    warto.

    Co do opłaty to sprawa nie koniecznie wygląda tak źle. Jeśli nie stać ciebie
    na zapłacenie wpisu to napisz wniosek o zwolnienie z niego. Pamietaj jednak
    że sąd ni koniecznie musi przychylić się do twojej prośby. Musi ona być
    dobrze umotywowana. (art. 113 KPC)

    Jesli tylko sprawca zostanie skazany to raczej nie powinieneś przegrać bo
    odszkodowanie będzie się należało Pozostanie tylko kwestia wysokości
    odszkodowania.

    Stan_Z