  • 1. Data: 2006-10-23 19:42:32
    Temat: jak założyć gazete lokalną?
    Od: m...@o...pl

    Mieszkamy w małej miejscowości w której nic się nie dzieje.
    Studiujemy dziennikarstwo i chcielibyśmy założyć własną gazetę
    lokalną w której poruszane byłyby problemy naszej miejscowości,
    ukazywani mieszkańcy itd. Nakład ok. 1500 egzemplarzy. Wydawana by
    była co 2 tygodnie. Myślę, ze udałoby się nam zdobyć sponsorów,
    gdyż w naszej miejscowości nie brakuje chętnych do takich inwestycji
    a lokum na redakcje dostalibyśmy od gminy. Gazeta na pewno
    cieszyłaby się sporym zainteresowaniem.
    Pytanie tylko brzmi:
    - od czego zacząć?
    - Ile potrzeba jest pieniędzy na drukowanie?

    Z góry bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi.
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-10-23 20:00:39
    Temat: Re: jak założyć gazete lokalną?
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    m...@o...pl napisał(a):
> [...]
    > Studiujemy dziennikarstwo i chcielibyśmy założyć własną gazetę
    > lokalną w której poruszane byłyby problemy naszej miejscowości,
    Od przemyslenia wszystkiego, zapytania sie na odpowiedniej grupie (jaki
    to ma zwiazek z prawem?), zrobienia biznesplanu, poszukaniu sponsorow,
    dowiedzeniu sie jakie formalnosci trzeba zalatwic, czy warto itp
    > - Ile potrzeba jest pieniędzy na drukowanie?
    Wrozek na grupie brak. Ale wydaje mi sie ze drukarnie w Twojej okolicy
    maja szklana kule na wyposazeniu
    --
    badzio

  • 3. Data: 2006-10-23 20:10:22
    Od: "Magda" <m...@o...pl>

    m...@o...pl wrote:
> [...]
    > - od czego zacząć?
    > - Ile potrzeba jest pieniędzy na drukowanie?
    >
    > Z góry bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi.

    Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne

    Art. 59.
    1. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych jest
    obowiązany
    do określenia zakresu i warunków wykonywania usług
    telekomunikacyjnych w
    regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych, podanym do
    publicznej
    wiadomości i dostarczanym nieodpłatnie abonentowi wraz z umową o
    świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, w tym
    zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej, a
    także na
    każde jego żądanie.
    2. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych
    powiadamia
    abonenta, o każdej zmianie w regulaminie, o którym mowa w ust. 1, z
    wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego przed
    wprowadzeniem tych zmian w życie. Jednocześnie abonent powinien
    zostać
    poinformowany o prawie wypowiedzenia umowy w przypadku braku
    akceptacji
    zmian, a także o tym, że w razie skorzystania z tego prawa dostawcy
    publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje
    roszczenie
    odszkodowawcze.

  • 4. Data: 2006-10-23 20:13:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    Z formalności prawnych, to:

    Albo podpinacie się pod jakiś istniejący podmiot - np. Gminny Ośrodek Kultury.
    Albo zakładacie nowy podmiot. Biorąc pod uwagę, że bardziej chcecie mieć gazetę,
    niż robić na tym interes, to chwilowo podpiął bym się pod jakąś instytucję.
    Jedyną formalnością pozostaje rejestracja we właściwym urzędzie wojewódzkim -
    vide art. 20 prawa prasowego. I możecie zaczynać.

    Poza tym proponował bym lekturę ustaw Prawo Prasowe i Prawo Autorskie. Bo
    początkujące gazety, to najczęściej z tym miewają kłopoty.

    Co do kosztów druku, to silnie zależy od rozmiarów, jakości no i miejscowych
    układów. Taką gazetkę można - biorąc pod uwagę stosunkowo niewielki nakład, to
    wydawać na różne sposoby.

  • 5. Data: 2006-10-23 20:20:25
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Magda napisał(a):

> [...]
    [...]
    > Ustawa z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne

    A od kiedy to prasa podlega pod Prawo telekomunikacyjne? ;-)

    M.

  • 6. Data: 2006-10-23 20:24:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Magda" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...

    W sumie nie mnie odpowiedziałaś, wiec pewnie nie ja powinienem pytać. Tym nie
    mniej nurtuje mnie pytanie: Co wspólnego z pytaniami zawartymi w wątku ma
    zacytowana ustawa? Gazeta usługą telekomunikacyjną nie jest. W wątku ani słowem,
    że to ma być gazeta internetowa, a więcej napisano, że ma być WYDAWANA w
    nakładzie 1.500 egz., więc trudno sobie wyobrazić taką gazetę internetową.

  • 7. Data: 2006-10-23 20:29:01
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: badzio <b...@n...epf.pl>

    > Od przemyslenia wszystkiego, zapytania sie na odpowiedniej grupie

    Jaka jest odpwoiednia grupa dla ludzi pragnących załozyc gazetę?

    > (jaki to ma zwiazek z prawem?),

    No na przykład prawo prasowe ma jakiś tam związek (co prawda dosyć
    ulotny, ale zawsze) z prawem.
    Będą musieli wpisac się do EDG, rejestru dzienników i czasopism (czy jak
    to się nazywa), może do KRSu, w USie i pewnie multum innych rzeczy,
    których nie moge sobie wyobrazić.

    Krzysztof Ferenc
    g...@w...pl UIN: 6750153

  • 8. Data: 2006-10-23 20:34:13
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Goomich napisał(a):
    > Jaka jest odpwoiednia grupa dla ludzi pragnących załozyc gazetę?
    Taka sama, jak dla osoby pragnacej rozpoczac dowolny inny 'biznes'?;) Np
    pl.biznes wzglednie pl.praca.dyskusje
    > No na przykład prawo prasowe ma jakiś tam związek (co prawda dosyć
    > ulotny, ale zawsze) z prawem.
    No fakt:)
    --
    badzio

  • 9. Data: 2006-10-23 20:39:15
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: badzio <b...@n...epf.pl>

    > Taka sama, jak dla osoby pragnacej rozpoczac dowolny inny
    > 'biznes'?;) Np pl.biznes

    Achh, tej nie zauwazyłem. :)

    Krzysztof Ferenc
    g...@w...pl UIN: 6750153

  • 10. Data: 2006-10-23 21:22:10
    Od: Szerr <s...@g...peel>

    Dnia Mon, 23 Oct 2006 22:13:32 +0200, Robert Tomasik w wiadomości
    <news:ehj8ck$m6c$1@inews.gazeta.pl> napisał(a):

    > Jedyną formalnością pozostaje rejestracja we właściwym urzędzie wojewódzkim -

    Sądzie wojewódzkim :)

    --
    Sz.