  • 1. Data: 2006-10-23 20:18:13
    Temat: monitoring w pracy a wypowiedzenie
    Od: "k" <m...@g...dysk.pl>

    Witam,
    nie znalazłem takiego wątku, więc zapytam:
    czy założenie kamery nad biurkiem pracownika w celu kontrolowania go i nie
    poinformowanie go o tym pisemnie (ustnie rónież), jak również monitoring
    komputera bez takiej informacji (w celu kontrolowania wydajności) - co łamie
    m.in przepis określony w "załączniku nr 1 do Rozporządzenia Ministra Pracy i
    Polityki Socjalnej z dnia 1 grudnia 1998 roku w sprawie bezpieczeństwa i
    higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe (pkt 10e -
    "bez wiedzy pracownika nie można dokonywać kontroli ilościowej i jakościowej
    jego pracy)" - może być podstawą do wypowiedzenia umowy o pracę przez
    pracownika bez zachowania okresu wypowiedzenia?

    pozdrawiam
    zdesperowany pracownik

  • 2. Data: 2006-10-23 20:21:20
    Temat: Re: monitoring w pracy a wypowiedzenie
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 23 Oct 2006 22:18:13 +0200, k napisał(a):

    > może być podstawą do wypowiedzenia umowy o pracę przez
    > pracownika bez zachowania okresu wypowiedzenia?

    Podstawowe pytanie: skąd WIESZ, do czego służy pracodawcy zapis z kamer?
    Jak zamierzasz mu to ewentualnie udowodnić?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2006-10-24 12:19:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    k wrote:

    > czy
    > może
    > być podstawą do wypowiedzenia umowy o pracę przez pracownika bez
    > zachowania okresu wypowiedzenia?

    Napewno nie. Bo nie ma czegoś takiego jak wypowiedzenie umowy bez
    zachowania okresu wypowiedzenia. Istnieje natomiast rozwiązanie umowy
    bez wypowiedzenia.