  • 1. Data: 2009-08-07 05:39:05
    Temat: jak skutecznie wypowiedzieć umowę o pracę bez umowy?
    Od: Czeresniak <d...@o...pl>

    Witam,
    Zatrudniłem się na okres próbny trzech miesięcy po okresie próbnym
    pracodawca potwierdził ustnie chęć przedłużenia umowy i się zgodziłem,
    jednak do dnia dzisiejszego nie otrzymałem umowy.
    Całkowity okres zatrudnienia u tego pracodawcy to siedem miesięcy.
    Jak skutecznie wypowiedzieć taką "umowę" o pracę?

    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2009-08-07 05:45:12
    Od: pwz <d...@d...pl>

    Czeresniak pisze:
> [...]
    > Całkowity okres zatrudnienia u tego pracodawcy to siedem miesięcy.
    > Jak skutecznie wypowiedzieć taką "umowę" o pracę?

    IMHO skoro nie masz umowy, to nie masz czego wypowiadać. (Chyba że
    potraktować to jako umowę ustną; w takim jednak przypadku pracodawca
    powinien podpisać z tobą umowę na papierze w ciągu 7 dni.) Skutecznie i
    najprościej: nie przyjść do pracy.
    pwz

  • 3. Data: 2009-08-07 06:00:12
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    pwz wrote:

    > IMHO skoro nie masz umowy, to nie masz czego wypowiadać. (Chyba że
    > potraktować to jako umowę ustną; w takim jednak przypadku pracodawca
    > powinien podpisać z tobą umowę na papierze w ciągu 7 dni.)

    Dajcie już spokój z tymi 7 dniami - jest najpóźniej w dniu rozpoczęcia
    pracy.
    Ktoś pamięta od kiedy zmieniono ten zapis? 5 lat temu czy więcej?

  • 4. Data: 2009-08-07 06:09:11
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 7 Sie, 07:45, pwz <d...@d...pl> wrote:

    > IMHO skoro nie masz umowy, to nie masz czego wypowiadać.

    Ma umowę tylko nie na piśmie. Oczywiście mocno wątpliwe jest, aby
    pracodawca zechciał dochodzić świadczenia pracy bądź odszkodowania
    umowy, co do której tak poważnie niedopełnił zapewne wielu obowiązków
    pracowniczych, więc zapewne skuteczne będzie nieprzyjście do pracy po
    odebraniu ostatecznego wynagrodzenia. Jeśli ci zależy na emeryturze,.
    stażu pracy itp. rzeczach, możesz dochodzić tego co ci się słusznie
    należy składając (już po odejściu z pracy) wniosek o ustalenie
    istnienia stosunku pracy. Jeśli planujesz jednak coś takiego, warto
    złożyć normalne wypowiedzenie (wg terminów określonych w kodeksie).

  • 5. Data: 2009-08-07 06:30:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 06 Aug 2009 23:09:11 -0700, przypadek napisał(a):

> [...]
    > stosunku pracy. Jeśli planujesz jednak coś takiego, warto złożyć
    > normalne wypowiedzenie (wg terminów określonych w kodeksie).

    Jakich terminów? Czy jest to umowa na czas nieokreślony czy nieokreślony?
    Jeśli nieokreślony, to na jak długo?

  • 6. Data: 2009-08-07 07:57:45
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > istnienia stosunku pracy. Jeśli planujesz jednak coś takiego, warto
    > złożyć normalne wypowiedzenie (wg terminów określonych w kodeksie).

    Podepnę się.
    Czy w ten sam sposób - ustnie zawartą, ale umowę zlecenie też można
    potraktować? Tzn. wniosek o ustalenie istnienia umowy/stosunku pracy, i
    gdzie taki wniosek złożyć?

  • 7. Data: 2009-08-07 08:04:44
    Od: "Lady_Heather" <l...@g...pl>

    > Jeśli nieokreślony, to na jak długo?

    To dość filozoficzne pytanie:)

    LH

  • 8. Data: 2009-08-07 08:39:37
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 7 Sie, 09:57, nadir <n...@h...org> wrote:

    > Podepnę się.
    > Czy w ten sam sposób - ustnie zawartą, ale umowę zlecenie też można
    > potraktować? Tzn. wniosek o ustalenie istnienia umowy/stosunku pracy, i
    > gdzie taki wniosek złożyć?

    Wniosek składa się we właściwym sądzie pracy. Warto wcześniej poradzić
    się w lokalnym odziale pip, http://www.pip.gov.pl/

  • 9. Data: 2009-08-07 08:52:33
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 7 Sie, 08:30, jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> wrote:

    > Jakich terminów? Czy jest to umowa na czas nieokreślony czy nieokreślony?
    > Jeśli nieokreślony, to na jak długo?

    W zasadzie trochę skoryguję swoją wcześniejszą wypowiedź. Ponieważ
    można z prawdopodobieństwem bliskim 100% powiedzieć, że pracodawca
    zapewne dopuścił się rażącego naruszenia podstawowych obowiązków wobec
    pracownika (ZUS), to ja bym rozwiązał bez wypowiedzenia z winy
    pracodawcy (jesli ci nie zależy). Radzę ponownie, zwrócić się
    wcześniej do PiPu i poradzić, czy na pewno zaistniały przesłanki do
    tego.

  • 10. Data: 2009-08-07 09:47:46
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 7 Aug 2009 01:39:37 -0700 (PDT), przypadek napisał(a):

    > Wniosek składa się we właściwym sądzie pracy. Warto wcześniej poradzić
    > się w lokalnym odziale pip, http://www.pip.gov.pl/

    Śmiem zauważyć nieskromnie że UZ zawiera się w "ramach" kodeksu cywilnego a
    nie prawa pracy.

    Ale czy Ty aby posługujesz się poprawnymi zwrotami?
    Chodzi Ci o stwierdzenie że UZ posiada/posiadała znamiona umowy o pracę?
    Czy raczej że szukasz "istnienie umowy"?