  • 1. Data: 2002-10-20 13:43:44
    Temat: jak odzyskac dług?
    Od: "kowalski" <n...@a...net>

    witam

    mam następujący problem. moja firma ma dłużnika. ten człowiek winien jest
    nam około 5000zł. mamy podpisaną umowę zobowiązującą go do zapłacenia, a on
    tego nie robi.
    w jaki sposób mam odzyskać te pieniądze? czy droga sądowa jest jedyną prawną
    drogą? czy jest sens wogołe iść z tym do sądu? bo wiem, że ten człowiek
    będzie utrudniał postępowanie, np. nie stawiał się na rozprawy itp
    jak długo może toczyć się sprawa w sądzie. czy wogóle jest sens dla takiej
    kwoty zawracać sobie głowę?

    pozdrawiam
    k.

  • 2. Data: 2002-10-20 16:58:34
    Temat: Re: jak odzyskac dług?
    Od: "bolo" <b...@i...pl>

    Użytkownik "kowalski" <n...@a...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > będzie utrudniał postępowanie, np. nie stawiał się na rozprawy itp
    > jak długo może toczyć się sprawa w sądzie. czy wogóle jest sens dla takiej

    nie szkodzi, sprawa odbedzie sie w postepowaniu nakazowym-zaocznie bez
    udzialu stron, trwa to dosc szybko (kilka tygodni)
    facet dostaje wyrok i ma 14 dni na zaplacenie lub odwolanie , po tym
    terminie idziesz do sadu o wydanie klauzuli egzekucyjnej i do komornika, a
    ci od kiedy zarabiaja zaleznie od skutecznosci to i pracuja jakby wydajniej,
    jesli sie odwola to wtedy normalna rozprawa, ale jesli nie ma jakis
    powaznych podstaw do nieplacenia (jak np to ze ty my zalegasz z czyms, albo
    ze juz zaplacil, albo cos w tym stylu) to przegra, oczywiscie obydwa wyroki
    obejmuja zwrot kosztow procesowych (sad/wpis/adwokat i odsetek)

    > kwoty zawracać sobie głowę?
    oczywiscie ze tak

    a jak nie chcesz sobie zawracac glowy to sa firmy windykacyjne ktore sie tym
    zajmuja (za okolo 200 zl+prowizja od zciagnietej kwoty)
    jak bys sie zdecydowal na taka firme to wal na priva bo akurat w takiej
    pracuje

    pozdrowka
    bolo