  • 11. Data: 2005-12-21 13:41:02
    Temat: Re: jak nakłonic kontrahenta do wystawienia FV?
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Skoro jest przedsiębiorcą, to ma obowiązek.

    nawet jak nie jest VATowcem ? :-)

    >Gdyby się w między czasie
    >okazało, że ... nie ma obowiązku ani możliwości (czyli że
    >wprowadził w tym zakresie w błąd kupującego) to zmieni się faktycznie
    >kwalifikacja na 286 kk.

    tu tak

    P.

  • 12. Data: 2005-12-21 13:59:14
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    "Przemek R..." wrote:

    > nawet jak nie jest VATowcem ? :-)

    No to wtedy jest oszustem, skoro twierdzil "wystawiamy fvat" ;)

    A w koncu oferta na allegro jest wizazaca i nie mozna tam sobie napisac,
    ze sie jest vatowcem i wystawia faktury jednoczesnie nie bedac
    vatowcem...

    --
    *
    *|\

  • 13. Data: 2005-12-21 14:27:18
    Od: "b3lf3r" <z...@p...sprzedajacemu>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" wystukał taki tekst:

    > Misiu polecam lepiej podstawy prawa cywilnego. Zakupów za instytucje
    > budżetowe (i ogólnie osoby prawne) też nie dokonuje Duch Święty tylko
    > żywi ludzie.

    no pewnie że tak... przecież kupujac wysyłkowo mam do wyboru opłatę z góry,
    wykładając własne pieniądze lub przesyłkę pobraniową, która jest droższa...
    tak czy inaczej w przesyłce musi znajdować się FV dzieki której kupujący
    może sobie rozliczyć transakcje
    a to czy na allegro jestem zarejestrowany ja, czy firma nie ma znaczenia...
    --
    pozdrawiam
    b3lf3r [BL12/PL57]

  • 14. Data: 2005-12-21 16:41:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przemek R... [p...@t...gazeta
    .pl]
    napisał:
    > nawet jak nie jest VATowcem ? :-)

    A co ma do rzeczy VAT?

  • 15. Data: 2005-12-21 17:17:54
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Przemek R... [p...@t...gazeta
    .pl]

    > A co ma do rzeczy VAT?

    mowa o FV nieavatwoeic nie moze wystawiac faktur Vat

  • 16. Data: 2005-12-21 17:26:31
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:doc2ns$ejf$1@inews.gazeta.pl...

    > wiadomości news:doc0jv$4rf$1@inews.gazeta.pl...
    .pl]

    > mowa o FV nieavatwoeic nie moze wystawiac faktur Vat

    wiec nie ma obowiqzku wystawiac faktur vat a co za tym idzie nie moze
    podpasc pod ten artykul.

    P.

  • 17. Data: 2005-12-21 18:18:34
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    b3lf3r napisał(a):

    > a to czy na allegro jestem zarejestrowany ja, czy firma nie ma znaczenia...

    Ma. Na Allegro użytkownikiem może być też osoba prawna. IMO wystawienie
    faktury na inny podmiot, niż ten, który wylicytował dany towar, mogłoby
    być poświadczeniem nieprawdy.

    M.

  • 18. Data: 2005-12-21 20:30:51
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Szawurski" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
    > Misiu polecam lepiej podstawy prawa cywilnego. Zakupów za instytucje
    > budżetowe (i ogólnie osoby prawne) też nie dokonuje Duch Święty tylko
    > żywi ludzie.

    Ale musisz miec upowaznienie, byc pracownikiem czy tam co inne itp
    itd...Patrz post Macieja Bebenka...

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 19. Data: 2005-12-22 00:13:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przemek R... [p...@t...gazeta
    .pl]
    napisał:

    > mowa o FV nieavatwoeic nie może wystawiać faktur VAT

    Ale może wystawić normalną fakturę. Jeśli wystawi normalną, a
    zapewniał o tym, że będzie z Vatem i z tego tytułu nabywca poniesie
    jakąś stratę, to wówczas mamy do czynienia z oszustwem. Bo kks mówi o
    wystawieniu ODPOWIEDNIEGO dokumentu, ale już nie penalizuje
    wprowadzania w tym zakresie w błąd.

  • 20. Data: 2005-12-22 15:58:16
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:docr2c$1kb$1@inews.gazeta.pl...

    > Ale może wystawić normalną fakturę.

    Jest coś takiego jak faktura 'normalna' czyli, jak rozumiem,
    'nie-vatowska'? Ja w takich przypadkach spotykam dokument o nazwie
    'rachunek', ale może czegoś nie wiem?