  • 1. Data: 2005-12-20 18:01:46
    Temat: jak nakłonic kontrahenta do wystawienia FV?
    Od: "b3lf3r" <z...@p...sprzedajacemu>

    transakcja "allegrowa"
    byłem zapewniany wielokrotnie że faktury wystawia,
    nie wysłał FV z towarem, i mimo monitów mailowo telefonicznych dokumentu nie
    wysłał
    jak go do tego zmusic?
    jesli wyśle po swietach to bedzie dla mnie za późno bo nie zdąże przekazać
    dokumentów do ksiegowości do rozliczenia
    wysłać mu monit pismem poleconym? co tam napisac?
    odpowiedź będzie zapewne po nowym roku z uwagi na opóźnienia w doręczaniu
    przesyłek PP na przełomie roku :-(
    --
    pozdrawiam
    b3lf3r [BL12/PL57]

  • 2. Data: 2005-12-20 18:20:09
    Temat: Re: jak nakłonic kontrahenta do wystawienia FV?
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    b3lf3r wrote:

> [...]
    > byłem zapewniany wielokrotnie że faktury wystawia,
    > nie wysłał FV z towarem, i mimo monitów mailowo telefonicznych dokumentu nie

    Zagrozic zgloszeniem do US. Jak nie pomoze - to faktycznie zglosic i
    niech przeswietla kontrahenta. Wtedy zajrza mu nawet w skarpetki. ;)
    Uwaga, bron obosieczna, bo moga zechciec sprawdzic i Ciebie.

    --
    *
    *|\

  • 3. Data: 2005-12-20 18:23:28
    Od: "b3lf3r" <z...@p...sprzedajacemu>

    Użytkownik "Hikikomori San" wystukał taki tekst:

    > Uwaga, bron obosieczna, bo moga zechciec sprawdzic i Ciebie.

    jestem osobą prywatną, kupowałem za prywatne pieniądze dla instytucji
    budżetowej
    i FV miałaby być wystawiona na tą właśnie instytucję
    chyba US nie będzie sobie zawracał głowy prześwietlaniem "organu
    prowadzącego" instytucję edukacyjną czyli wydziału edukacji w mieście, w
    którym wciąż miłościwie nam panuje prezydent elekt ;-)

    no chyba, że zechcą prześwietlić mnie? ale ja akurat nie mam nic do ukrycia
    :-)

  • 4. Data: 2005-12-20 18:33:42
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    b3lf3r wrote:

    > jestem osobą prywatną, kupowałem za prywatne pieniądze dla instytucji
    > budżetowej

    No to juz, niech odpowiednia ksiegowa wysle priorytetem ostatnioa prosbe
    o FV VAT do 'kontrahenta' z pouczeniem, ze ma wystawic i dostarczyc FV
    do 7 dni od dnia sprzedazy (chyba,z e to budowlanka, jak ktos tu
    wspominal, to chyba 30 dni) a jak nie to jest to wykroczenie(?) skarbowe
    i ona to zglosi do US i przyjdzie smutne pismo od smutnego urzednika...
    ;)

    --
    *
    *|\

  • 5. Data: 2005-12-20 21:23:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    b3lf3r [z...@p...sprzedającemu] napisał:

    Odmowa wystawienia faktury jest przestępstwem - art. 62 kks. Wezwanie
    do wystawienia faktury i w razie odmowy zawiadomienie do prokuratury.

  • 6. Data: 2005-12-20 22:07:13
    Od: "b3lf3r" <z...@p...sprzedajacemu>

    Użytkownik "Robert Tomasik" wystukał taki tekst:
    > b3lf3r [z...@p...sprzedającemu] napisał:
    >
    > Odmowa wystawienia faktury jest przestępstwem - art. 62 kks. Wezwanie
    > do wystawienia faktury i w razie odmowy zawiadomienie do prokuratury.

    Dzięki, numer artykułu bardzo sie przyda...
    kontrahent twierdzi, że "pracownik wysłał te dokumenty ponad tydzień temu"
    nadmienię, że zapewnienie to otrzymałem po kilkukrotnych monitach mailowych
    od transakcji minęły już 3 tygodnie, a o koniecznosci wystawienia FV był
    uprzedzony przed transakcją

  • 7. Data: 2005-12-20 22:48:44
    Od: Marcin Szawurski <x...@x...pl>

    Romeq wrote:

    > Heh, a wiedziales o tym, ze jak kupujesz cos na allegro to to jest umowa
    > cywilno - prawna miedzy spzredajacym, a kupujacym, a nie miedzy
    > spzredajacym, a instytucja budzetowa? ;) Nie wiem, czy FV moze byc legalnie
    > wystawiona na kogos innego, niz Ty. Moze ktos sie wypowie na ten temat?

    Misiu polecam lepiej podstawy prawa cywilnego. Zakupów za instytucje
    budżetowe (i ogólnie osoby prawne) też nie dokonuje Duch Święty tylko
    żywi ludzie.

  • 8. Data: 2005-12-20 22:55:20
    Od: "Romeq" <r...@p...fm>

    Użytkownik "b3lf3r" <z...@p...sprzedajacemu> napisał w wiadomości

> [...]

    wystawiona na kogos innego, niz Ty. Moze ktos sie wypowie na ten temat?

    Pozdrawiam,

    Robert

  • 9. Data: 2005-12-21 10:21:05
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > b3lf3r [z...@p...sprzedającemu] napisał:
    >
    > Odmowa wystawienia faktury jest przestępstwem - art. 62 kks. Wezwanie
    > do wystawienia faktury i w razie odmowy zawiadomienie do prokuratury.

    Ty nie wiesz czy on ma obowiazek wystawiania faktury, wiec niekoniecznie art
    musi pasowac

  • 10. Data: 2005-12-21 11:21:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Przemek R... [p...@t...gazeta
    .pl]
    napisał:
    > wiadomości news:do9spm$bpn$1@nemesis.news.tpi.pl...
    Wezwanie
    > Ty nie wiesz czy on ma obowiązek wystawiania faktury, wiec
    niekoniecznie
    > art musi pasować

    Skoro jest przedsiębiorcą, to ma obowiązek. Gdyby się w między czasie
    okazało, że nie jest i nie ma obowiązku ani możliwości (czyli że
    wprowadził w tym zakresie w błąd kupującego) to zmieni się faktycznie
    kwalifikacja na 286 kk. Z punktu widzenia zawiadamiającego większej
    różnicy to nie zrobi. Zresztą stąd moja propozycja złożenia
    zawiadomienia nie do Urzędu Skarbowego (bo przy kks-ie jest to
    stosowny podmiot), a do prokuratury. Bo Prokuratura sama tego
    prowadzić nie będzie i przy zawiadomieniu z kks-u wyśle materiały do
    właściwego miejscowo Urzędu Skarbowego. Ale gdy dostanie zwrotną
    informację, że z przyczyn proceduralnych sprzedający wystawić faktury
    nie mógł, to wówczas sama "automagicznie" powinna zmienić kwalifikacje
    i dalej prowadzić postępowanie zlecając już tym razem czynności
    Policji. Być może, że "automagiczność" nie zadziała, umorzy i trzeba
    będzie się zalić, ale w każdym razie po zażaleniu i podniesieniu
    zarzutu oszustwa już powinna sprawę doprowadzić do końca.