  • Data: 2002-01-04 10:44:23
    Temat: Re: jak bezpiecznie sprzedac mieszkanie
    Od: "amlej" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ramzes.net" <r...@r...net.antyspam> napisał w wiadomości
    news:a130bi$r6e$1@news.tpi.pl...
    > witam.
    > bardzo podobny watek znajduje sie kilka postow nizej, lecz sprawa tyczy sie
    > sytuacji po fakcie sprzedazy.
    >
    > Moj problem ( jeszcze to nie problem ) wyglada tak:
    >
    > Wkrotce czeka mnie sprzedaz mieszkania wlasnosciowego.
    > W zwiazku z tym mam kilka obaw. Jak zabezpieczyc sie przed zaplata
    > falszywymi banknotami - to chyba proste - przelew bankowy na moje konto.
    > Tylko teraz jak to zrobic, aby uniknac sytuacji opisywanej wczesniej, gdzie
    > doszlo do podpisania umowy a pieniadze na konto nie zostaly przelane.

> [...]
    nie można przenieść ani pod warunkiem ani z zastrzeżeniem terminu.Własność
    przechodzi na nabywcę z chwilą zawarcia umowy kupna sprzedaży-chyba że zastrzeże się
    w umowie że wywiera ona tylko skutki zobowiązujące a skutek rzeczowy-przeniesienie
    własności -nastąpi z chwilą zawarcia dodatkowej umowy.

    W umowie można jednak zastrzec że wydanie nieruchomości nabywcy nastąpi po zapłacie
    ceny w określonym terminie.Wtedy co prawda nabywca staje się właścicielem
    nieruchomości ale trudno mu będzie uzyskać wyrok nakazujący wydać mu nieruchomość
    bez jednoczesnej zapłaty ceny.

    Pozdrawiam przezornych zbywców nieruchomości.