  • 21. Data: 2006-02-20 21:52:33
    Temat: Re: izba wytrzeźwień
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Grzech wrote:
    > Pobyt w izbie nie jest karą tylko środkiem-zapobiegawczo
    > leczniczym.

    1. Czemu zapobiega?
    2. Co leczy?

    Pytanie "dlaczego pozbawia się wolności osobę, która nie popełniła czynu
    zabronionego" pozostawię Trybunałowi Konstytucyjnemu. Nie wątpię, że
    prędzej czy później jakiemuś zatrzymanemu zachce się tam zawlec kwestię
    izb wytrzeżnień.

    -------------------+
    -------------------+

  • 22. Data: 2006-02-20 22:30:13
    Od: "Grzech" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "buraxta" <b...@g...com> napisał w wiadomości

    > I rozumiem, że to zagrożenie ocenia lekarz w IW? :)

    Od jego opinii zależy pobyt w IW;)

    Jeśli chcesz sprawdzić czy się kwalifikujesz zbadaj się sam :-)))
    przykładowe badania:

    -jak się nazywasz i gdzie mieszkasz?
    -przejdź się ok 5 metrów po linii prostej (bez chwiania się na boki)
    -wykonaj próbę palec nos (zamykasz oczy i czubkiem palca wskazującego
    dotykasz czubka nosa)

    Jeśli uważasz, że prawidłowo wykonałeś powyższe zadania śmiało możesz wyjść
    na ulicę.

    Spokojnego chodu
    życzy
    Grzech

  • 23. Data: 2006-02-20 22:38:11
    Temat: Re: izba wytrze1wien
    Od: "Grzech" <g...@p...onet.pl>

    > Pobyt w izbie nie jest karą tylko środkiem-zapobiegawczo
    > leczniczym.

    >1. Czemu zapobiega?

    Zrobienu sobie lub innym krzywdy. Masz pomysł gdzie transportować
    nieprzytomnych gości ktorzy śpią na mrozie?

    2. Co leczy?

    Zatrucie alkoholem nie jest przestępstwem tylko stanem organizmu. Delikwenci
    bardzo często wymagają opieki medycznej. Przy IW są poradnie odwykowe mające
    za zadanie leczyć

    --
    Może Ty spróbujesz. Jeśli jesteś prawnikiem lub studentem to przy okazji
    możesz wyrobić sobie nazwisko.

    Pozdrawiam
    Grzech

  • 24. Data: 2006-02-20 22:40:30
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 20 Feb 2006 22:52:33 +0100, Paweł Sakowski napisał(a):

    > Pytanie "dlaczego pozbawia się wolności osobę, która nie popełniła czynu
    > zabronionego" pozostawię Trybunałowi Konstytucyjnemu.

    A dlaczego pozbawia się wolności niektórych chorych psychicznie, chociaż
    nic nikomu jeszcze nie zrobili?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 25. Data: 2006-02-20 23:00:19
    Od: buraxta <b...@g...com>

    Grzech wrote:
> [...]
    > dotykasz czubka nosa)
    > Jeśli uważasz, że prawidłowo wykonałeś powyższe zadania śmiało możesz wyjść

    Pierwsze rozumiem, reszta zupełnie bez sensu.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 26. Data: 2006-02-20 23:02:09
    Temat: Re: izba wytrze 1/4 wie?
    Od: buraxta <b...@g...com>

    scream wrote:
    > A dlaczego pozbawia się wolności niektórych chorych psychicznie, chociaż
    > nic nikomu jeszcze nie zrobili?

    Bo są chorzy psychicznie, zresztą i tak nie może ich pozbawić ich
    wolności pierwszy lepszy krawężnik ze swoim kolegą na nocnym patrolu. Od
    razu dodam, że stan upojenia alkoholowego chorobą nie jest.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 27. Data: 2006-02-20 23:54:01
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Mon, 20 Feb 2006 23:40:30 +0100, scream napisał(a):

    > A dlaczego pozbawia się wolności niektórych chorych psychicznie, chociaż
    > nic nikomu jeszcze nie zrobili?
    ... i dlaczego decyzję w tej sprawie podejmuje sąd?
    ;)

    --
    pozdro
    poreba

  • 28. Data: 2006-02-21 00:25:39
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Grzech wrote:
> [...]
    > dotykasz czubka nosa)
    >
    > Jeśli uważasz, że prawidłowo wykonałeś powyższe zadania śmiało możesz wyjść

    To jeszcze powiedz która z powyższych umiejętności leczy albo zapobiega
    zrobieniu komuś krzywdy, skoro pod powyższymi warunkami już lekarz z IW
    nie musi leczyć-zapobiegać.

    -------------------+
    -------------------+

  • 29. Data: 2006-02-21 00:38:20
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Grzech wrote:

    > Zrobienu sobie lub innym krzywdy. Masz pomysł gdzie transportować
    > nieprzytomnych gości ktorzy śpią na mrozie?

    Do domu, szpitala albo aresztu. Zależnie czy zamarzają na śmierć,
    popełniają wyroczenie czy prowadzi się taksówkę. Acha, przypominam że z
    zasady ratownictwo medyczne jest nieodpłatne. A osoba kładąca się spać
    na mrozie nie ma prawnego obowiązku żyć (ani tym bardziej płacić 200zł
    za życie).

    I nie rozumiem w jaki sposób przetransportowanie gościa, który śpi na
    mrozie, zapobiega zrobieniu innym krzywdy.

    > 2. Co leczy?
    >
    > Zatrucie alkoholem nie jest przestępstwem tylko stanem organizmu. Delikwenci
    > bardzo często wymagają opieki medycznej.

    W jaki sposób nocleg w IW leczy zatrucie alkoholem? Z tego co mi wiadomo
    takie rzeczy leczy się przez płukanie żołądka, a nie pompki. Doprecyzuj:
    pompki co leczą?

    > Przy IW są poradnie odwykowe mające
    > za zadanie leczyć

    Nawet jeśli przy IW działa sanatorium i szpital chirurgiczny, to ja
    pytam co leczy pobyt w samym IW. Bo Policja odwozi przymusowo do IW, a
    nie do poradni odwykowej przy IW.

    > Może Ty spróbujesz. Jeśli jesteś prawnikiem lub studentem to przy okazji
    > możesz wyrobić sobie nazwisko.

    Gdyby to było takie proste... Żeby zainteresować sobą TK musiałbym być
    albo Rzecznikiem Praw Obywatelskich, albo mieć ostateczny wyrok sądu
    oparty o przepisy o IW (czyt. być w takowej) *. Jak na razie ani w IW
    nie byłem, ani na RPO nikt mnie wybrać nie chce. Ale jakby to się
    zmieniło, to dam znać.

    * Jest jeszcze parę innych dróg, także uniemożliwiających zajęcie się
    tym osobiście przeze mnie.

    -------------------+
    -------------------+

  • 30. Data: 2006-02-21 01:38:11
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 21 Feb 2006 00:02:09 +0100, buraxta napisał(a):

    > Bo są chorzy psychicznie, zresztą i tak nie może ich pozbawić ich
    > wolności pierwszy lepszy krawężnik ze swoim kolegą na nocnym patrolu.

    Oczywiście, że może. W asyście lekarza z karetki. Odwożą taką osobę do
    szpitala i zamykają tam do czasu bliższego "rozpoznania" sprawy.

    > Od
    > razu dodam, że stan upojenia alkoholowego chorobą nie jest.

    Ale człowiek w stanie upojenia może być tak samo groźny dla siebie lub dla
    innych.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl