  • 1. Data: 2006-02-20 11:22:39
    Temat: wyniki sekcji zwlok - pomocy
    Od: "Darek" <d...@e...pl>

    Witam,
    kilka tygodni temu dosyc nagle w Szpitalu Miejskim w Gdyni zmarła moja
    Babcia. Była robiona sekcja zwłok, której wyniki bardzo nas interesują.
    Szpital, zasłaniając się ustawą o ochronie danych osobowych, nie chce ich
    niestety nam - najbliższej rodzinie - udostępnić. Twierdzą, że Babcia na
    izbie przyjęć powinna wyrazić na to pisemną zgodę. Paranoja.
    W związku z powyższym potrzebuję pomocy. Może ktoś z grupowiczów zetknął się
    z podobnym przypadkiem i wie, jak zmusić Szpital do udostępnienia tych
    wyników. A może ktoś ma ....hmmmm... dojścia w wymienionym Szpitalu i może
    zdobyć dla mnie kserokopię, za którą oczywiście odpowiednio się odwdzięczę.

    Pozdrowienia,
    Darek

  • 2. Data: 2006-02-20 12:30:38
    Temat: Re: wyniki sekcji zwlok - pomocy
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Darek napisał(a):
> [...]
    > zdobyć dla mnie kserokopię, za którą oczywiście odpowiednio się odwdzięczę.

    osoby zmarłej ta ustawa nie chroni.

    P.

  • 3. Data: 2006-02-20 12:57:52
    Od: "Leszczak" <s...@g...pl>

    > osoby zmarłej ta ustawa nie chroni.

    Dopuszczalność udostępnienia dokumentacji medycznej ustala ustawa o ZOZach i
    w kwestii osoby zmarłej istotnie jest w niej luka, ponieważ nie upoważnia do
    wglądu następców prawnych pacjenta, a mogłaby. W tej sytuacji trzebaby
    odwołać się wyżej, może do dyrektora, może do organu nadzoru i wnieść o
    udostępnienie takiej dokumentacij z innych, ważnych przyczyn. A tak w ogóle
    trzebaby poprawić przepis :/

    pzdr Michał.