  • 1. Data: 2003-12-22 23:10:53
    Temat: internetowe ogłoszenie ;(
    Od: kcp <q...@o...pl>

    Niedawno zaczely do mnie wydzwaniac rozne osoby z niedwuznacznymi
    propozycjami. Jak sie okazalo ktos zamiescil moj nr telefonu w
    "specyficznym" ogloszeniu na stronie z anonsami dla mezczyzn.
    Admin udostepnil mi logi ale nie wskazuja one IP osoby ktora podejrzewam
    tylko serwer jakiejs uczelni.

    Czy sa jakies szanse na znalezienie dowcipnisia i wymierzenie mu kary??
    Gdzie zwrocic sie z pomoca ?

  • 2. Data: 2003-12-23 05:56:16
    Temat: Re: internetowe ogłoszenie ;(
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Uzytkownik "kcp" <q...@o...pl> napisal w wiadomosci
    > Czy sa jakies szanse na znalezienie dowcipnisia i wymierzenie mu kary??
    > Gdzie zwrocic sie z pomoca ?

    troche nie do konca ta grupa, a juz wyjasniam dlaczego

    chodzi o to ze kroki prawne jakie mozesz podjac na pewno znasz,
    wazniejsze w tym wypadku jest ustalenie kto to, a to w tym wypadku jest
    niestety malo prawdopodobne, skoro jeden admin udzielil ci wyjasnienia i
    podal logi, znasz uczelnie, mozesz teraz udac sie do uczelni, do jej admina
    i miec nadzieje ze logi te wskazywac beda na komputer w jakiejs sali, a nie
    np na korytarzu czy jakis inny wolno stojacy, bo wtedy nic nie ustalisz,
    jesli masz fart i jest to komp w sali wtedy mozesz ustalic jaka grupa tego
    dnia o tej godzinie miala zajecia i miec liste nazwisk tej grupy, moze
    wylapiesz jakies znajome

    oczywiscie wszystko to pod warunkiem dobrej woli wspolpracy admina w uczelni

    jednak dowod to niewielki i jedyna sprawiedliwosc czy kara moze byc
    wymierzona przez ciebie :)

  • 3. Data: 2003-12-23 08:39:56
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...do-usuniecia.pl>

> [...]
    > "specyficznym" ogloszeniu na stronie z anonsami dla mezczyzn.
    > Admin udostepnil mi logi ale nie wskazuja one IP osoby ktora podejrzewam

    Porownaj:
    http://www.vagla.pl/felietony/felieton_005.htm
    Piotr 'VaGla' Waglowski | vagla [at] vagla [dot] pl | ICQ: 30733977
    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa
    Internet Society Poland, Czlonek Zarzadu | http://www.isoc.org.pl

  • 4. Data: 2003-12-23 09:24:11
    Od: kcp <q...@o...pl>

    szerszen wrote:

> [...]
    > jesli masz fart i jest to komp w sali wtedy mozesz ustalic jaka grupa tego
    > dnia o tej godzinie miala zajecia i miec liste nazwisk tej grupy, moze

    Dziekuje za odpowiedz, w tej chwili nasuwa mi sie jedno pytanie:
    nawet jezeli dojde jaka to sala i grupa to jak udowodnic, ze to wlasnie
    ta osoba ;( tymbardziej, ze w ogloszeniu jest tylko moje imie nr tel. i
    miasto, reszta danych sie nie zgadza(wlacznie z trescia oglosenia ;).
    Znajac zycie nawet jezeli ktos wskaze na niego to bedzie sie tlumaczyl
    tym ze moje imie to jego pseudo a w numerze telefonu popelnil blad :(((

    To straszne ;(

    ps. na jaka grupe moge jeszcze skierowac tego maila ??

    --
    __ _

  • 5. Data: 2003-12-23 12:11:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "kcp" <q...@o...pl> napisal w wiadomosci

    Niektóre uczelnie udostepniaja swoje komputery studentom na podstawie
    indywidualnych nazw uzytkowników i hasel. W takim wypadku przynajmniej
    bedzie wiadomo, z czyjego konta to poszlo. Czasem (sporadycznie)
    monitoruje sie kto przy jakim komputerze siada. W przeciwnym wypadku nie
    ma sily ludzkiej na tego dowcipnisia.

  • 6. Data: 2003-12-23 19:16:11
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Uzytkownik "kcp" <q...@o...pl> napisal w wiadomosci
    > To straszne ;(
    >
    > ps. na jaka grupe moge jeszcze skierowac tego maila ??

    niestety straszne

    zadna grupa nie pomoze ci w tej kwestii, jesli przeczytalas artykul jaki
    ktos ci tu wkleil to sama rozumiesz dlaczego, jest prawie niemozliwe
    ustalenie kto wystawil to ogloszenie, a poniewaz jestes tak zwanym "nikim"
    (bez obrazy oczywiscie) dla policji, wiec nawet jesli zglosisz to, to i tak
    umoza sprawe z powodu nie ustalenia sprawcy

  • 7. Data: 2003-12-24 09:02:34
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Uzytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > bedzie wiadomo, z czyjego konta to poszlo. Czasem (sporadycznie)
    > monitoruje sie kto przy jakim komputerze siada. W przeciwnym wypadku nie

    nie do konca i nie zawsze, czesto jest tak jak mowisz, ale indywidualny
    dostep jest tylko do sieci uczelnianej, a wystarczy przy logowaniu kliknac
    escape i dostep do netu masz jak najbardziej anonimowy

    jednym slowem trzeba by bylo miec duzo szczescia zeby namierzyc klienta na
    100% i miec ta pewnosc