  • 11. Data: 2011-12-22 20:16:52
    Temat: Re: ile paczek papierosów do Angli
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "PlaMa" <m...@w...pl> wrote in message
    news:jcteof$33r$1@inews.gazeta.pl...
    > Cześć :)
    > Ile paczek papierosów jedna osoba może przewieźć samolotem na wyspy
    > brytyjskie?

    do 18 wagonow nie bedzie problemow z celnikami w uk, do irlandii 4-8

  • 12. Data: 2011-12-22 22:43:12
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2011-12-22 16:47, RadoslawF pisze:

    > Od limitu bagażu w danych liniach lotniczych.

    Zamierzam przewieźć w bagażu podręcznym 4 wagony papierosów. Może ktoś
    podzieli się doświadczeniami i podpowie mi jak oficjalnie i na legalu to
    wygląda? : )

  • 13. Data: 2011-12-22 23:44:34
    Temat: Re: Re: ile paczek papierosów do Angli
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Dec 2011, vvvvvv wrote:

    > Użytkownik "Zenek" <t...@p...pl> napisał w wiadomości

    > podasz podstawe prawną?

    Będzie miał kłopot.
    Ale możesz mu pomóc: podaj podstawę prawną pisania na grupie ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2011-12-23 06:41:34
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 22 Gru, 16:47, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    > Od limitu bagażu w danych liniach lotniczych.
    >
    > Pozdrawiam

    Ach to chodzi o samolot rejsowy?
    Bo autor wiadomości nie sprecyzował.

  • 15. Data: 2011-12-23 06:42:39
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 21 Gru, 22:14, "vvvvvv" <w...@p...de> wrote:
    > Użytkownik "Zenek" <t...@p...pl> napisał w
    wiadomościnews:jcteqv$21c$1@news.dialog.net.pl...

    > podasz podstawe prawną?

    A to nie wolno importować papierosów drogą lotniczą?

  • 16. Data: 2011-12-23 09:09:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-23 07:42, gr pisze:
    wiadomościnews:jcteqv$21c$1@news.dialog.net.pl...

    > A to nie wolno importować papierosów drogą lotniczą?

    Naprawdę jesteście okropni.

    Czy tak trudno wydedukować, że chodzi o przewiezienie bez konieczności
    uiszczania stosownego podatku?

    Nie, nie zgadzam się, że pytający dostał odpowiedź na pytanie, które zadał.

    Wszak zadał je kojarzącym ludziom, a nie robotom (a może?)

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2011-12-23 09:15:39
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-22 22:43:12 +0000, PlaMa <m...@w...pl> said:

    > Zamierzam przewieźć w bagażu podręcznym 4 wagony papierosów.

    Nie da się. Schowki w samolocie są mniejsze niż jeden wagon, a co
    dopiero cztery.
    (chyba, że Pico...)

    > Może ktoś podzieli się doświadczeniami i podpowie mi jak oficjalnie i
    > na legalu to wygląda? : )

    Przecież padły odpowiedzi - normalnie, w bagażu podręcznym, zgodnie z
    przepisami UK - _dla siebie_ albo jako _prezent_ można przewieźć
    dowolną liczbę papierosów, jeśli się przekona brytyjskich urzędników,
    że to naprawdę _na własne potrzeby_ lub na _prezent_.

    Teraz hint: w UK - od ładnych paru lat mają już kioski ichniejszego
    Ruchu i można tam kupić papierosy wielu marek.

    --
    Bydlę

  • 18. Data: 2011-12-23 09:49:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Dec 2011, Liwiusz wrote:

    > Naprawdę jesteście okropni.

    Tym razem się nie załapałem ;) (bo nie mam zielonego pojęcia
    o przepisach celnych GB)

> [...]

    Nie.

    > Nie, nie zgadzam się, że pytający dostał odpowiedź na pytanie, które zadał.

    A mi się wydawało, że dostał - "tyle, ile celnik uzna za prawdopodobne
    że to na prezent".

    > Wszak zadał je kojarzącym ludziom, a nie robotom (a może?)

    No to piłeczka po Twojej stronie - co było nie tak w odpowiedzi
    wyżej? To, że nie mieści się w głowie polskiego podatnika, bo
    rzeczą niewyobrażalną jest, żeby w ustawie nie było zapisanej
    kwoty, wagi lub rozmiaru limitu przewożonego dobra, czy też
    wiesz że obowiązuje inna zasada, a tylko nie chcesz napisać
    jaka?
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2011-12-23 10:15:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > A mi się wydawało, że dostał - "tyle, ile celnik uzna za prawdopodobne
    > że to na prezent".

    Czyli nie ma określonej ilości papierosów, powyżej której płaci się
    podatek, tylko jest to uznaniowo oceniane przez celnika?

    Zatem osoba niepaląca nie wwiezie nawet połowy paczki (sama nie pali, a
    i nie na prezent), a nałogowy palacz na miesięczny wyjazd będzie mógł
    wziąć 6 wagonów (uwaga dla niekojarzących: nie chodzi o tabor kolejowy).

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2011-12-23 12:35:50
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2011-12-23 10:15, Użytkownik Bydlę napisał:

> [...]
    >
    > Teraz hint: w UK - od ładnych paru lat mają już kioski ichniejszego
    > Ruchu i można tam kupić papierosy wielu marek.

    Ceny papierosów są tam na tyle większe że opłaca się zabrać ze sobą
    te cztery kartony. Ja bym zabrał ich sześć i ze trzy flaszki czystej.
    No ale ja patriota jestem i ichnie alkohole mi nie smakują,
    da się je wypić tylko w drinku.