  • 1. Data: 2011-12-21 17:10:21
    Temat: Zginęli żołnierze
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    w Afganistanie. Cóż - na wojnie to się zdarza.
    W mediach najwięcej krzyku o zadośćuczynieniach, zapomogach i
    odszkodowaniach.
    A ja się zapytywam, czy dać się zabić za pieniądze nie jest istotą
    żołnierskiej profesji? Czy może ja o czymś nie wiem i nadal funkcjonuje
    branka?

    Czyż nie wystarczy prawo do emerytury po 15 latach?
    Czy ktoś im obiecywał coś więcej, gdy się zatrudniali w armii?
    Aż prosi się zacytować Cimoszewicza i Żeromskiego: "trzeba było się
    ubezpieczyć!".
    P.S. To samo dotyczy górników, marynarzy i kogo-tam-jeszcze.

    --
    Tnx. sqlwiel

  • 2. Data: 2011-12-21 17:11:50
    Temat: Re: Zginęli żołnierze
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    > Aż prosi się zacytować Cimoszewicza i Żeromskiego: "trzeba było się
    > ubezpieczyć!".

    Najdziwniejsze to jest to że oni są (byli ubezpieczeni).

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 3. Data: 2011-12-21 17:21:39
    Od: "radeCki" <radosław_mały@buziaki.pl>

    >Najdziwniejsze to jest to że oni są (byli ubezpieczeni).

    i płaceni za strzelanie z chelikopterów do cywili ....

  • 4. Data: 2011-12-21 17:23:25
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "radeCki" napisał w wiadomości grup
    > i płaceni za strzelanie z chelikopterów do cywili ....

    Jak nie znali ortografii to im się należało. ;)

  • 5. Data: 2011-12-21 18:39:04
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-21 18:10, sqlwiel pisze:

    > Aż prosi się zacytować Cimoszewicza i Żeromskiego: "trzeba było się
    > ubezpieczyć!".

    Kto ubezpiecza tego rodzaju pracę?

    --
    spp

  • 6. Data: 2011-12-21 18:57:43
    Od: Michał <m...@a...net.pl>

    On 12/21/2011 07:39 PM, spp wrote:

    > Kto ubezpiecza tego rodzaju pracę?

    Te instytucje, którym się to biznesowo opłaca, czyli hmmmm..... firmy
    ubezpieczeniowe?

  • 7. Data: 2011-12-21 19:14:04
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2011-12-21 19:57, Michał pisze:

    > Te instytucje, którym się to biznesowo opłaca, czyli hmmmm..... firmy
    > ubezpieczeniowe?

    Ciepło, ciepło ....
    --
    spp

  • 8. Data: 2011-12-21 19:45:51
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-21 17:10:21 +0000, sqlwiel <j...@g...com> said:

    > w Afganistanie. Cóż - na wojnie to się zdarza.
    Taki los okupanta - zginąć z rąk partyzanta.
    (to działa w każdą stronę - nieważne, kto okupuje)

    > W mediach najwięcej krzyku o zadośćuczynieniach, zapomogach i odszkodowaniach.

    Kto krzyczy? Dowódcy, politycy, czy czytelnicy?

    > A ja się zapytywam, czy dać się zabić za pieniądze nie jest istotą
    > żołnierskiej profesji?

    Nie. Istotą żołnierskiej profesji jest wziąć pieniądze i nie dać się zabić.

    > Czy może ja o czymś nie wiem i nadal funkcjonuje branka?

    Na misje okupacyjne? Nadal funkcjonuje, choć są i ochotnicy.

    > Czyż nie wystarczy prawo do emerytury po 15 latach?

    A jaki to ma związek z zabitymi? Byli na emeryturze?

    > Czy ktoś im obiecywał coś więcej, gdy się zatrudniali w armii?

    Kto i co?

    --
    Bydlę

  • 9. Data: 2011-12-22 02:32:41
    Od: "Przemek Lipski" <p...@i...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <j...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > A ja się zapytywam, czy dać się zabić za pieniądze nie jest istotą
    > żołnierskiej profesji? Czy może ja o czymś nie wiem i nadal funkcjonuje

    Istotą żółnierskiej profesji jest zabijać innych za pieniądze i nie dać się
    zabić!

    Przemek

  • 10. Data: 2011-12-22 07:00:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 21.12.2011 18:10, sqlwiel pisze:
> [...]
    > odszkodowaniach.
    > A ja się zapytywam, czy dać się zabić za pieniądze nie jest istotą

    Masz rację, ale na złą grupę trafiłeś - ta jest o prawie.

    Można by poruszyć prawny aspekt udziału w nielegalnej wojnie lub kwestię
    braku zasadności roszczeń o odszkodowanie, ale twoje pytanie to
    zdecydowanie NTG