  • 1. Data: 2011-12-21 09:39:04
    Temat: Ujawnienie danych osobowych przez pracownika banku osobie trzeciej
    Od: beherit <b...@g...com>

    Witam,
    mam taką przyjemność, że staram się o kredyt hipoteczny. Wśród wielu
    banków poszedłem też do banku X, w którym NICZEGO nie podpisałem,
    obliczyliśmy tylko zdolność, która wyszła z zapasem 3krotnym. Po około
    tygodniu bez odzewu, który miał być następnego dnia dzwoni do mnie osoba
    Y: "dzwonię z polecenia osoby imię, nazwisko pracującej w banku X, z
    którą współpracuję. jestem doradcą kredytowym z firmy Z (niepowiązanej
    jakkolwiek z bankiem X) i chciałbym panu zaproponować lepsze warunki".

    1. Moje dane pracownik banku X podał osobie z firmy Z [przynajmniej:
    imię i nazwisko i telefon].
    2. Pracownik X współdziała z panem z firmy Z od dłuższego czasu -
    zarówno pracownik X i Z potwierdzili to w nagranej po incydencie
    rozmowie telefonicznej.
    3. Firma Z prowadzi działalność konkurencyjną wobec X.
    4. Bank od 5 dni nie zaproponował żadnego zadośćuczynienia.

    Ew. czy znacie kogoś, kto za uczciwy procent podjąłby się zabawy z
    bankiem [ze względu na niechęć do łatwej identyfikacji mail śmietnikowy:
    beherit00 [tutaj mapka] gmail.com ]?

    Jak powyższe ma się do Prawa bankowego:
    ----
    5. Kto, będąc obowiązany do zachowania tajemnicy bankowej, ujawnia lub
    wykorzystuje informacje stanowiące tajemnicę bankową, niezgodnie z
    upoważnieniem określonym w ustawie, podlega grzywnie do 1.000.000
    złotych i karze pozbawienia wolności do lat 3.

    "Interpretacja" obowiązku zachowania tajemnicy:
    ----
    Obowiązek objęcia informacji tajemnicą bankową istnieje od chwili
    rozpoczęcia negocjacji z bankiem i przekazania bankowi przez klienta
    pierwszych informacji aż do czasu zakończenia okresu przechowywania
    przez bank tych informacji w każdej formie, w tym również
    elektronicznej. Jest to okres znacznie dłuższy niż okres obowiązywania
    umowy zawartej z bankiem. Wydaje się, że w świetle tak sformułowanej
    definicji tajemnicy bankowej nasze dane osobowe oraz informacje o
    naszych relacjach z bankiem nigdy nie wyjdą poza mury banku.

  • 2. Data: 2011-12-21 12:36:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "beherit" <b...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > wykorzystuje informacje stanowiące tajemnicę bankową, niezgodnie z
    > upoważnieniem określonym w ustawie, podlega grzywnie do 1.000.000 złotych

    Trochę kulą w płot, bo Twoje imię, nazwisko i telefon nie stanowią
    tajemnicy bankowej. Ale na pewno działanie pracownika jest naganne.
    Pytanie, czy to na poewno on ujawnił te dane, bo jeśli faktycznie oin, to
    pan Z jest idiotą, gdyż już an pewno żadnych innych danych od niego nie
    dostanie. Jak rozumiem bankowi to zgłosiłeś. Pewnie trwają wewnętrzne
    sparwdzenia.

  • 3. Data: 2011-12-21 12:38:26
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    beherit napisa?(a):

    > 1. Moje dane pracownik banku X podał osobie z firmy Z [przynajmniej:
    > imię i nazwisko i telefon].

    Skąd je miał skoro Ty nic nie podpisałeś a jedyne co robiliście to
    obliczaliście zdolność kredytową?

> [...]
    > 3. Firma Z prowadzi działalność konkurencyjną wobec X.
    > 4. Bank od 5 dni nie zaproponował żadnego zadośćuczynienia.

    Co to ma do rzeczy?

    > Ew. czy znacie kogoś, kto za uczciwy procent podjąłby się zabawy z
    > bankiem [ze względu na niechęć do łatwej identyfikacji mail śmietnikowy:
    > beherit00 [tutaj mapka] gmail.com ]?

    Za dużo się naoglądałeś amerykańskich seriali o prawnikach ;P

> [...]
    > upoważnieniem określonym w ustawie, podlega grzywnie do 1.000.000
    > złotych i karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Nic nie podpisałeś - jakie więc tajemnice bankowe wchodzą w grę?

    Po za tym oidp to o ile nie zaistniała czynność bankowa to nie ma mowy o
    tajemnicy.

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 4. Data: 2011-12-21 13:51:01
    Od: beherit <b...@g...com>

    W dniu 2011-12-21 13:38, januszek pisze:
    > beherit napisa?(a):

    > Skąd je miał skoro Ty nic nie podpisałeś a jedyne co robiliście to
    > obliczaliście zdolność kredytową?

    X był ze mną umówiony w banku na rozmowę w tej sprawie. Więc miał mój
    numer oraz imię i nazwisko.

    > Co to ma do rzeczy?

    To, że skoro udostępniają moje dane komu popadnie to IMHO wypadałoby za
    te dane zapłacić.

    > Za dużo się naoglądałeś amerykańskich seriali o prawnikach ;P

    Być może. Ale procent nawet wysoki jest chyba najlepszym rozliczeniem -
    chcesz, bierzesz, a nie poradzisz sobie to i mnie nie kasuj i czasu nie
    marnuj. Ja wiem że to utopia :)

    > Nic nie podpisałeś - jakie więc tajemnice bankowe wchodzą w grę?

    Nie podpisałem, ale ujawniłem pewne dane jakikolwiek ich zakres by nie
    był w ramach rozmów prowadzących do podpisania "czegoś". A jakiekolwiek
    dane odnośnie Klientów pozyskane przez bank wg. tego co sobie wyczytałem
    są z zasady chronione tajemnicą bankową.

  • 5. Data: 2011-12-21 13:55:22
    Od: beherit <b...@g...com>

    W dniu 2011-12-21 13:36, Robert Tomasik pisze:
> [...]
    > to pan Z jest idiotą, gdyż już an pewno żadnych innych danych od niego
    > nie dostanie. Jak rozumiem bankowi to zgłosiłeś. Pewnie trwają

    Kulą powiedziałbym w to:
[...]

    Wszystkie warunki z powyższego zachodzą, aby dane objąć obowiązkiem
    zachowania tajemnicy.

    Zarówno Pan z banku X jak i Pan z firmy Z przyznali się w nagranych
    rozmowach telefonicznych.
    Tak zostało to zgłoszone, bo staram się od paru lat swoje dane chronić.
    b.

  • 6. Data: 2011-12-21 14:06:14
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "beherit" napisał w wiadomości grup

    >4. Bank od 5 dni nie zaproponował żadnego zadośćuczynienia.

    A jakie straty poniosłeś?

    >Ew. czy znacie kogoś, kto za uczciwy procent podjąłby się zabawy z bankiem
    >[ze względu na niechęć do łatwej identyfikacji mail śmietnikowy: beherit00
    >[tutaj mapka] gmail.com ]?

    Procent od czego?
    A co zamierzasz uzyskać?
    Zadośćuczynienie za co? Ile i czego konkretnie straciłeś

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 7. Data: 2011-12-21 14:09:00
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "beherit" napisał w wiadomości grup

    >To, że skoro udostępniają moje dane komu popadnie to IMHO wypadałoby za te
    >dane zapłacić.

    Samo imie nazwisko i nr telefonu to nie są dane osobowe

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 8. Data: 2011-12-21 14:13:57
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >2. Pracownik X współdziała z panem z firmy Z od dłuższego czasu - zarówno
    >pracownik X i Z potwierdzili to w nagranej po incydencie rozmowie

    A ostrzegłeś ich że nagrywasz rozmowę?;))

  • 9. Data: 2011-12-21 14:22:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/21/2011 3:39 AM, beherit wrote:
    > 4. Bank od 5 dni nie zaproponował żadnego zadośćuczynienia.

    w dupach się wszystkim poprzewracało.

  • 10. Data: 2011-12-21 14:22:31
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-12-21 15:09, Kris pisze:

    > Samo imie nazwisko i nr telefonu to nie są dane osobowe

    Dane osobowe są to na pewno, gdyż dotyczą osoby. Inna kwestia, czy sa to
    dane osobowe w kontekście definicji zawartej w ustawie - to już może być
    kwestia sporna. Jak jest na pisane na stronie giodo:
    "Ustawodawca formułując art. 6 ustawy o ochronie danych osobowych
    posłużył się klauzulą generalną. Tym samym nie określił zamkniętego
    katalogu informacji stanowiących dane osobowe. Dlatego też przy
    rozstrzyganiu czy określona informacja lub informacje stanowią dane
    osobowe, w większości przypadków, nieuniknione jest dokonanie
    zindywidualizowanej oceny, przy uwzględnieniu konkretnych okoliczności
    oraz rodzaju środków czy metod potrzebnych w określonej sytuacji do
    identyfikacji osoby."

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl