  • 21. Data: 2011-12-23 14:45:31
    Temat: Re: ile paczek papierosów do Angli
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "PlaMa" napisał w wiadomości grup
    > Zamierzam przewieźć w bagażu podręcznym 4 wagony papierosów. Może ktoś
    > podzieli się doświadczeniami i podpowie mi jak oficjalnie i na legalu to
    > wygląda? : )

    Kiedyś widziałem dokładną informację z MSZ do ilu sztuk "z urzędu" uznawane jest
    do celów osobistych. Poszukaj a znajdziesz. Mnie takie rzeczy nie interesują.

  • 22. Data: 2011-12-23 21:25:06
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-23 12:35:50 +0000, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> said:

    > Ja bym zabrał ich sześć i ze trzy flaszki czystej.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    I słusznie - tam to jeszcze bardziej garują niż u nas.
    Taką rudą wódę piją, na myszach!
    Taki malutki wypijesz, dwa dni nieprzytomny jesteś...

    --
    Bydlę

  • 23. Data: 2011-12-23 22:02:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Dec 2011, Liwiusz wrote:

    > Czyli nie ma określonej ilości papierosów, powyżej której płaci się podatek,
    > tylko jest to uznaniowo oceniane przez celnika?

    No i to jest rzeczowe pytanie do autora jedynej "tematycznej"
    odpowiedzi w wątku :)
    Krótko mówiąc: nie wiem.

    Ze względu na specyfikę prawa anglosaskiego nawet bym się nie zdziwił,
    szczególnie po niedawnym wątku na .samochody o ocenianiu "na oko"
    prędkości dopuszczalnej w którymś parku USA (już zmieniono).

    Moje wątpliwości wzbudza co najwyżej fakt, że .gb jest jednak w .ue,
    a to implikuje udział we wspólnym obszarze celnym (szerszym niż ue);
    z kolei jednak limity np. przy VAT jednak *są* różne (np. do zwolnienia,
    a to obejmuje również dokonujących dostaw wewnątrzwspólnotowych).

    > Zatem osoba niepaląca nie wwiezie nawet połowy paczki (sama nie pali, a i nie
    > na prezent)

    Z jakiej - nomen omen - paki to wyłączenie prezentów u niepalących???

    pzdr, Gotfryd

  • 24. Data: 2011-12-23 23:46:52
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-23 22:02:37 +0000, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > Z jakiej - nomen omen - paki to wyłączenie prezentów u niepalących???

    Niepalący nie da papierosów (tytoniu).
    Niepijący - wódki.
    Daltonista - filmu kolorowego.
    Głuchy - audiobooka.
    Ślepy - gazety.
    Chromy - buta.
    Poseł...

    --
    Bydlę

  • 25. Data: 2011-12-23 23:51:13
    Temat: Re: Re: ile paczek papierosów do Angli
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Dec 2011, Bydlę wrote:

    > Niepalący nie da papierosów (tytoniu).
    > Niepijący - wódki.

    Acha.

    > Daltonista - filmu kolorowego.

    Chyba, że przez nieuwagę...

    > Głuchy - audiobooka.
    > Ślepy - gazety.
    > Chromy - buta.

    No tym butem zostałem przygnieciony ;)

    > Poseł...

    ...a to nie wiem. Aż ciekawość mnie wzięła ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2011-12-24 00:10:16
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2011-12-23 07:41, gr pisze:

    > Ach to chodzi o samolot rejsowy?
    > Bo autor wiadomości nie sprecyzował.

    Rejsowy! Ryanair :)

  • 27. Data: 2011-12-24 10:02:24
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-23 23:51:13 +0000, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

    > ...a to nie wiem. Aż ciekawość mnie wzięła ;)

    I niech to zostanie śliczną świąteczną zagadką.
    :-)))

    --
    Bydlę

  • 28. Data: 2011-12-24 10:10:03
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-12-24 00:10:16 +0000, PlaMa <m...@w...pl> said:

    > Rejsowy! Ryanair :)

    To mniej. Najwięcej to tym:
    <http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos
    /5/1/6/0636615.jpg>

    Albo - biorąc pod uwagę ciężar właściwy ładunku -tym:
    <http://farm1.static.flickr.com/164/366096615_d1ecac
    6419.jpg>

    A rejsowymi, to już wyjaśnialiśmy.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 29. Data: 2011-12-24 10:18:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Z jakiej - nomen omen - paki to wyłączenie prezentów u niepalących???

    Jako przykład podałem połowę paczki i było to celowe - bo niepalący ani
    tego nie wypali, ani nie sprezentuje.

    --
    Liwiusz

  • 30. Data: 2011-12-24 13:00:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Dec 2011, Liwiusz wrote:

    > Jako przykład podałem połowę paczki i było to celowe - bo niepalący ani tego
    > nie wypali, ani nie sprezentuje.

    E tam. Pamiętaj że oni mają w okolicy Szkotów, wersję o podarowaniu
    "półpaczki" raczej obronisz ;)

    pzdr, Gotfryd