  • 1. Data: 2002-12-20 09:45:37
    Temat: gwarancja w jakiej formie
    Od: "jola maj" <j...@N...gazeta.pl>

    Sprzedający komputer twierdzi ze "kody poskowe" sa gwarancja, nie chce dac karty
    gwarancyjnej na komputer ani na podzespoły. Zgadzac sie?

  • 2. Data: 2002-12-20 10:18:45
    Temat: Re: gwarancja w jakiej formie
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <atuos1$ntb$1@news.gazeta.pl>, jola maj wrote:
    > Sprzedający komputer twierdzi ze "kody poskowe" sa gwarancja, nie chce
    dac karty gwarancyjnej na komputer ani na podzespoły. Zgadzac sie? >

    Kody paskowe są żadną gwarancją. Gwarancja to dokument gwarancyjny
    wystawiany przez producenta sprzętu i zawierający m.in. warunki gwarancji.
    Ale to nie istotne i możesz go spokojnie olać, masz wszak roczną, ustawową
    rękojmię której normalnie nie można wyłączyć. Tylko kup w tym roku, bo w
    przyszłym wchodzą w życie nowe przepisy i może być troche zamieszania z
    ich interpretacją :)

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2002-12-20 11:05:27
    Od: "jola maj" <j...@N...gazeta.pl>

    dziekuje za odpowiedz. a na jakiej podstawie bedzie obowiazywala ta rekojmia?
    "troche" sie zgapilam i mam sprzet, zaplacilam i mam jedynie rachunek gdzie jest
    napisane:
    sprzet komputerowy i cena. Troche sie obawiam ze podzespoly w komp. sa uzywane...
    dziekuje za odpowiedz

  • 4. Data: 2002-12-21 12:38:29
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "jola maj" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > dziekuje za odpowiedz. a na jakiej podstawie bedzie obowiazywala ta
    rekojmia?

    Na podstawie prawa, a konkretnie przepisów Kodeksu cywilnego. Każda
    sprzedana rzecz jest nia objęta niezależnie od gwarancji czy zastrzeżeń
    sprzedającego. M.in. dlatego zupełnie nieskuteczne są wywieszki w stylu
    "reklamacji nie uwzględniamy"

> [...]
    gdzie jest napisane:
    > sprzet komputerowy i cena. Troche sie obawiam ze podzespoly w komp. sa

    No może tak być, jeśli sprzedawca nie chce Ci wydać dokumentów
    gwarancyjnych, ale faktycznie sie zagapiłaś, bo trzeba było w takim razie
    odstąpić od zakupu.

    Depi.

  • 5. Data: 2002-12-21 12:40:24
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@n...net> napisał w wiadomości

    > . Tylko kup w tym roku, bo w
    > przyszłym wchodzą w życie nowe przepisy i może być troche zamieszania z
    > ich interpretacją :)

    Właśnie - nie orientujesz się, jak rozwiązano kwestie obowiązywania? Czy na
    pewno do stosunków sprzed wejscia ustawy aż do konca będzie się stosowac
    stare przepisy? Te nowe rozszerzają odpowiedzialność sprzedawcy więc mogliby
    tę ochronę juz od wejscia w życie stosować do wszystkich rękojmi. Czy ktos
    wie?

    Depi.

  • 6. Data: 2002-12-21 14:29:48
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Depilator napisa_(a):

> [...]
    > tę ochronę juz od wejscia w życie stosować do wszystkich rękojmi. Czy ktos

    To jeden z elementów zamieszania z interpretacją :)
    Ustawa tego nie reguluje, pozostaje odwoływanie się do zasad ogólnych
    (art.3 kc), pozostaje pytanie czy stosować analogię z przepisów
    wprowadzających kc, ale raczej nieusprawiedliwione byłoby nakładanie na
    sprzedawcę obowiązków, których nie mógł znać w chwili zawierania umowy
    sprzedaży... A odpowiedzi na to pytanie i wiele innych poznamy dopiero
    gdy ukształtuje się orzecznictwo...A że większość ze spraw objętych
    umową do SN raczej nie ma szans dotrzeć to.. Na razie z interpretacją
    ustawy problem mają prawnicy, a jak będzie ona stosowana przez
    sprzedawców i konsumentów...? Ilu z nich w ogóle zdaje sobie sprawę, że
    nadchodzą jakieś zmiany?

    KG

  • 7. Data: 2002-12-21 16:09:16
    Od: Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl>

    > Na razie z interpretacją
    > ustawy problem mają prawnicy, a jak będzie ona stosowana przez
    > sprzedawców i konsumentów...? Ilu z nich w ogóle zdaje sobie sprawę, że
    > nadchodzą jakieś zmiany?
    No właśnie!!!
    Ja nic o tym nie wiedziałem, a prawnikiem nie jestem.
    O co dokładnie chodzi? może jakiś link, albo chociaż dz.u. ?

    chester

  • 8. Data: 2002-12-21 18:25:36
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Paweł Skarżyński napisa_(a):
    > No właśnie!!!
    > Ja nic o tym nie wiedziałem, a prawnikiem nie jestem.
    > O co dokładnie chodzi? może jakiś link, albo chociaż dz.u. ?

    ustawa z 27 lipca 2002 o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej,
    Dz.U. nr 141 poz.1176

    KG