  • 1. Data: 2002-12-20 09:35:11
    Temat: Hipermarkety i ich ceny
    Od: "Alex" <a...@w...pl>

    Jak wiemy w hipermarketach zesto zdarzaja sie pomylki
    w cenach. Co ciekawsze pomylki tylko w gore na korzysc
    hipermarketu:). Jak dla mnie rkordzista jest Auchan w Sosnowcu
    gdzie prawie zawsze jest jakas pomylka. Na 5 towarow 3 pomylki :)

    Czy istnieje jakies prawo dotyczace ceny wystawionej na polce?
    Jak te przepisy brzmia? Kolezanka dziewczyny w jednym
    z hipermarketow robi zakupy w ten sposob, ze kupuje towar
    ze zla cena, a w biurze obslugi klienta zwracaja jej cala kwote
    (nie roznice miedzy cena na polce i w kasie). Nie wiem wlasnie
    czy jest to dobra wola hipermarketu czy sa jakies przepisy,
    ktore mowia, ze tak wlasnie trzeba robic.

    Alex

  • 2. Data: 2002-12-20 10:59:02
    Temat: Re: Hipermarkety i ich ceny
    Od: Ender <m...@m...poczta.onet.pl.usun.malpe>

    Użytkownik Alex napisał:
    > Jak wiemy w hipermarketach zesto zdarzaja sie pomylki
    > w cenach. Co ciekawsze pomylki tylko w gore na korzysc
    > hipermarketu:).

    O nie prawda często mi się zdarza że cena półkowa jest wyższa od ceny w
    kasie :-)

> [...]
    > czy jest to dobra wola hipermarketu czy sa jakies przepisy,
    > ktore mowia, ze tak wlasnie trzeba robic.

    Tak cena na pólce jest obowiązująca i zwrot różnicy nie jest dobrą wolą
    sklepu tylko jego obowiązkiem.

  • 3. Data: 2002-12-20 11:05:44
    Od: tan <t...@n...o2.pl>

    Alex wrote:
    [...]
> [...]
    > czy jest to dobra wola hipermarketu czy sa jakies przepisy,
    > ktore mowia, ze tak wlasnie trzeba robic.

    Nie pamietam numeru paragrafu, ale na pewno jest przepis, ktory mowi,
    ze sprzedawca _ma_obowiazek_ sprzedac Ci towar po takiej cenie, jaka
    widnieje przy towarze. I drugi przepis, ktory mowi, ze przy kazdym
    towarze w sklepie (na polce zbiorczo lub na kazdej sztuce towaru)
    musi byc podana cena.

    Inna sprawa jest egzekwowanie tych przepisow. Nie jest to latwe

    Mysle, ze to co spotyka Twja kolezanke to tylko "dobra wola"
    sprzedawcy. Natomiast jego obowiazkiem byloby zwrocenie jej roznicy
    ponad cene wystawiona. (Ale to tylko moje domysly;))

    pozdrawiam - tan

    -------------------------
    chcesz do mnie napisac
    wytnij "nos." z adresu:
    t...@n...o2.pl
    -------------------------

  • 4. Data: 2002-12-20 12:30:45
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    tan wrote:

> [...]
    > widnieje przy towarze. I drugi przepis, ktory mowi, ze przy kazdym
    > towarze w sklepie (na polce zbiorczo lub na kazdej sztuce towaru)

    Bym wiedzial...
    Niedawno widzialem glosniki w sklepie z cena na metce 0.00zl ;-)

  • 5. Data: 2002-12-20 14:04:18
    Od: "Grzes" <d...@N...host.sk>

    Użytkownik "Alex" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > hipermarketu:). Jak dla mnie rkordzista jest Auchan w Sosnowcu
    > gdzie prawie zawsze jest jakas pomylka. Na 5 towarow 3 pomylki :)

    Nie wiem jak w innych hiper- i supermarketach, ale tu gdzie ja pracuje -
    jezeli zdarzaja sie pomylki to glownie:
    - z powodu awarii systemu (bywaja "zle" okresy - do systemu wkradnie sie
    blad (np. odczytu kodu, blad obslugi, tudziez wylezie "naturalny" blad w
    oprogramowaniu) i wtedy niestety pojawiaja sie kwiatki)
    - z powodu bledow ludzkich - niedopilnowanie zmiany etykietki na polce etc.

    Ustawodawcy zadbali o ten problem wprowadzajac obowiazkowe czytniki cen
    (wtedy klient ma informacje o cenie bedacej w systemie, inna sprawa ze ceny
    za dnia rowniez moga sie zmienic...), tyle ze straaaasznie na wyrost
    (wydumali coby instalowac 2 czytniki na 50m2 sklepu, co jest - mowie to z
    praktyki - absurdem...).

    Jak juz ktos wspomial - regulacja prawna obowiazuje sklep do zwrotu roznicy
    klientowi (tylko dlaczego klienta nie zobowiazuje gdy spwodowane jest to na
    niekorzysc sklepu ;) ). I taka jest u nas praktyka.

    I tak to wyglada, ze wcale nie zawsze jest to na korzysc supermarketu, tylko
    ze wtedy nikt tego nie zauwaza i nie chwali sie tym zbytnio.

    Pozdrawiam i zycze udanych zakupoof ;)
    grzes
    PS. Nie wiem czy ma to znaczenie - pracuje w polskim supermarkecie :)

  • 6. Data: 2002-12-20 15:19:12
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > czy jest to dobra wola hipermarketu czy sa jakies przepisy,
    > ktore mowia, ze tak wlasnie trzeba robic.

    paragraf 9 ust. 5

    1.. cena towaru odczytana na podstawie kodu kreskowego nie może być wyższa
    od ceny uwidocznionej przy identycznym towarze,
    calosc to

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW
    z dnia 10 czerwca 2002 r.
    w sprawie szczegółowych zasad uwidaczniania cen towarów i usług oraz sposobu
    oznaczania ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży.
    (Dz. U. Nr 99, poz. 894)

    pozdr
    ssj5

  • 7. Data: 2002-12-20 20:23:08
    Od: MiDer <p...@p...onet.pl>

    tan wrote:

    > Nie pamietam numeru paragrafu, ale na pewno jest przepis, ktory mowi,
    > ze sprzedawca _ma_obowiazek_ sprzedac Ci towar po takiej cenie, jaka
    > widnieje przy towarze.

    Przede wszystkim art. 543 KC: Wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na
    widok publiczny z oznaczeniem ceny uważa się za ofertę sprzedaży.

    Pozdrowienia
    Michal Derela

  • 8. Data: 2002-12-20 23:52:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    MiDer wrote:

    > Przede wszystkim art. 543 KC: Wystawienie rzeczy w miejscu sprzedaży na
    > widok publiczny z oznaczeniem ceny uważa się za ofertę sprzedaży.

    A jak sie maja do tego wszystkie zastrzezenia hipermaketow ze ich ofery,
    reklamy itp itd nie ca ofertami sprzedazy?
    Zreszta nie tylko hipermarkety tak robia.

  • 9. Data: 2002-12-21 09:03:44
    Od: "Gregory - Poznaniak" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Grzes" <d...@N...host.sk> napisał w wiadomości
> [...]
    | za dnia rowniez moga sie zmienic...), tyle ze straaaasznie na wyrost
    | (wydumali coby instalowac 2 czytniki na 50m2 sklepu, co jest - mowie to z

    Skąd te dane?!

    Sklep o powierzchni spredaży do 300m2 ma mieć zainstalowany minimum 1
    czytnik, kolejne czytniki przy wielokrotnosci powierzchni czy jakos tak.

    Gregory - Poznaniak
    Pyrlandczyk z krwi i kości
    .
    Pyrlandia - Kraina podziemnej pomarańczy

  • 10. Data: 2002-12-21 10:19:12
    Od: "Grzes" <d...@N...host.sk>

    <ciah>

> [...]

    szczegółowych zasad uwidaczniania cen towarów i usług oraz sposobu
    oznaczania ceną towarów przeznaczonych do sprzedaży, Dz.U. Nr 99, Poz.894 ,
    z dnia 04.07.2002

    He he, wlasnie dotarlem do poprawionego tekstu ustawy, z ktorego wynika (par
    9, poz 2) ze ustawa zobowiazuje do umieszczenia 1 czytnika na 400m2.

    Wobec tego, jezeli kogos wprowadzilem w blad, przepraszam.. Dzieki Gregory,
    dzieki Tobie wiem o poprawkach). A myslalem, ze tylko przesuneli ustawe
    (pierwotnie mialo wejsc w zycie w pazdzierniku br.).

    Pozdrawiam
    Grzes
    PS Mam gdzie poprzedni tekst, jak chcesz to go znajde, zeskanuje i podesle
    Ci na priva ;)