  • 1. Data: 2002-12-19 23:40:55
    Temat: pod. od darowizny a brak stanowiska US - SUPER pilne...
    Od: "Maciek" <s...@p...fm>

    Witam,
    mam (moi znajomi mają) na karku US z podatkiem od darowizny. Sprawa wygląda
    tak:
    w 1999 została zawarta um. darowizny nieruchomości ze służebnością - na
    wartośc 5 kPLN. Podatku rzecz jasna nie było - do US poszło pismo o wycenę
    aktu i ustosunkowanie się do wartosci. US nie odpowiedzał.
    Teraz ( po 3 latach) przyszło pismo kazące podbic wartosc na 22 kPLN.
    Pytania: 1) czy sluszne jest załozenie ze jesłi urząd nie odpowiedział w
    ciągu 30 dni, to zaakceptowal podana wartosc i w zwiazku z tym postepowanie
    nie ma sensu ? ( milczenie jest oznaka zgody...) Jaka jest podstawa prawna
    tego twierdzenia ?

    2) Darowizna opiewala na dzialke z budynkiem w bardzo znacznym stopniu
    zuzycia - czy ktos taki przepis ktore pozwalaja ominac wartosc budynku jesli
    jest ona nizsza od wartosci jego remontu lub wyburzenia ? (takie cos
    podrzucil mi budowlaniec)

    3) Czy ktos moze jeszcze zasugerowac jakis pomysl zeby US sie odczepil ?

    Bardzo pilnie prosze o odpowiedz ( rowniez na priv) - w zwiazku z tym
    3letnim opoznieniem US dla mi laskawie jeszcze 3 dni na odpowiedz ...

    --
    Pozdrawiam, Maciek