  • 21. Data: 2004-09-25 16:09:39
    Temat: Re: gwałt na mężczyźnie -> dziecko
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

    > No i calkiem slusznie, bo alimenty przeciez maja byc dla dziecka a nie dla
    > tejze kobiety. i to nie jest zadna nagroda dla niej, tylko srodki na
    > utrzymanie dziecka. A to, ze facet dziecka nie chcial i ze zostal
    zgwalcony -
    > oim zdaniem nie ma tutaj znaczenia.

    a czemu to? mozesz rozwinac?

    Odmowic takiemu dziecku prawa do alimentow
    > to tak jakby czesc skutkow negatywnych wybryku mamusi zrzucac na dziecko.
    A ze
    > wola tatusia co do poczecia dziecka nie ma znaczenia - wyobrazcie sobie
    wersje
    > lightowa braku takiej woli, tj. zwyczajna wpadke. Przeciez to nie zwalnia
    > obowiazku alimentacyjnego.

    to nie wersja lightowa tylko zupelnie inna sytuacja

    --
    pozdr
    Marek

  • 22. Data: 2004-09-25 16:13:13
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

    > zgwalcony -
    >
    > a czemu to? mozesz rozwinac?

    ze wzgledu na ratio legis instytucji alimentacji dziecka - regulacja ta ma
    sluzyc zapewnieniu srodkow do zycia dziecku, bez wzgledu na sposob jego
    poczecia. Jezeli zaprzeczasz - podaj podstawe prawna, ktora pozwala na
    roznicowanie dzieci wlasnie ze wzgledu na sposob poczecia co do prawa do
    alimentow.

    > Odmowic takiemu dziecku prawa do alimentow
    > A ze
    > wersje
    >
    > to nie wersja lightowa tylko zupelnie inna sytuacja

    Oczywiscie - to inna sytuacja niz gwalt na mezczyznie, ale ja nie powiedzialam
    ze to jest wersja lightowa tegoz gwaltu, tylko lagodniejsza postac braku woli
    poczecia dziecka.

    Pozdr.

  • 23. Data: 2004-09-25 16:13:22
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    M wrote:

> [...]
    > to tak jakby czesc skutkow negatywnych wybryku mamusi zrzucac na dziecko.

    pytanie tylko dlaczego sa sciagane z pokrzywdzonego w sprawie?

> [...]
    > lightowa braku takiej woli, tj. zwyczajna wpadke. Przeciez to nie zwalnia z

    jak dla mnie diametralnie rozna sytuacja

    --
    No, to będę miał nauczkę.
    -- jeden facet gdy przywiązywali go do krzesła elektrycznego

  • 24. Data: 2004-09-25 16:19:06
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

    > pytanie tylko dlaczego sa sciagane z pokrzywdzonego w sprawie?

    Zwroc uwage ze ten mezczyzna jest owszem pokrzywdzonym, ale wlasnie w sprawie
    o gwalt. Natomias dziecko poczete w wyniku tegoz gwaltu nie jest ani strona,
    ani nie wystepuje w zadnej innej roli w tej sprawie. W kwestii alimentow
    mezczyzna ten nie ma juz statusu pokrzywdzonego, lecz - ojca.

    To oczywiscie nie wyklucza mozliwosci zlagodzenia przez sad dolegliwosci
    wynikajacych dla tego mezczyzny z koniecznosci wywiazania sie z obowiazku
    alimentacyjnego. jednakze sposob poczecia nie jest tu przeslanka, ktora by
    automatycznie, ex lege wylaczala ten obowiazek alimentacyjny.

    Pozdr.

  • 25. Data: 2004-09-25 16:31:26
    Temat: Re: gwałt na mężczyźnie -> dziecko (was: gwa?t na m??czy 1/4 nie -> dziecko)
    Od: "J.A." <l...@p...com>

    25 Sep 2004 18:13:13 +0200, na pl.soc.prawo, M napisał(a):

> [...]
    > poczecia. Jezeli zaprzeczasz - podaj podstawe prawna, ktora pozwala na
    > roznicowanie dzieci wlasnie ze wzgledu na sposob poczecia co do prawa do

    Idzmy dalej tym tokiem myslenia.
    Przyklad na razie na szczescie czysto teoretyczny, ale ciekawe jak dlugo
    przy tak rozumianym prawie:
    Idzie facet ulica i zostaje wbrew swojej woli "uspiony" kamieniem, albo w
    inny sposob, po czym zwiazany, skneblowany i gdy tylko doszedl do siebie,
    to jeszcze w mechaniczny sposob wyssany z nasienia do probowki przez
    naslane panienki niekoniecznie najciezszych obyczajow.
    Ofiara jest znanym profesorem, iloraz inteligencji bardzo wysoki, nasienie
    w ogromnej cenie. W pewnym nie wymienionym z nazwy laboratorium rodza sie
    potem sztucznie zaplodnione dzieci owego profesora.
    Rodza sie oczywiscie zupelnie bez zgody samego zainteresowanego, ale po
    pewnym czasie z sadu przychodzi pozew o alimenty dla dwustu potomkow.
    Cala Nagroda Nobla idzie na potomkow, bo zgodnie z prawem musza z czegos
    zyc.
    Ale czy to jest naprawde w porzadku?
    Moim zdaniem nie.
    Dzieci juz zyja i nie jest ich wina, ze sie zjawily na swiecie, ale sprawcy
    gwaltu nie nalezy specjalnie ulatwiac zycia. To przede wszystkim na nim
    ciazy odpowiedzialnosc za poczete zycie a nie na osobie zgwalconej.
    Samo slowo: odpowiedzialnosc tez o czyms mowi.
    Odpowiada przede wszystkim ten, kto tego piwa nawarzył, czyli ten, kto
    zgwalcil. A niewinnych do niczego zmuszac nie wolno.

    --
    J.A.

  • 26. Data: 2004-09-25 16:33:26
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    M wrote:

> [...]
    > ani nie wystepuje w zadnej innej roli w tej sprawie. W kwestii alimentow
    > mezczyzna ten nie ma juz statusu pokrzywdzonego, lecz - ojca.

    zgadzam sie bezsprzecznie, tylko mnie (jako laikowi) wydaje sie, ze
    powstaje 'zawiklanie' (nie jestem pewiem czy uzywam poprawnego
    sformulowania) roszczen odszkodowawczych wobec sprawcy czyli w tym
    przypadku matki dziecka, staloby to niejako w konflikcie z zasadzonymi
    alimentami

> [...]
    > alimentacyjnego. jednakze sposob poczecia nie jest tu przeslanka, ktora by
    > automatycznie, ex lege wylaczala ten obowiazek alimentacyjny.

    jak najbardziej, moje watpliwosci wynikaja z mozliwosci a raczej
    niemozliwosci uzyskania rekompensaty za doznane szkody, znane mi sa
    przypadki wielokrotnego wskazywania kolejnego mezczyzny jako ojca
    dziecka, oczywiscie sad kieruje sie dobrem dziecka w ramach
    obowiazujacej w tym wzgledzie wykladni ale znowu mamy do czynienia z, ze
    tak powoiem, nieslusznym posadzeniem co wiaze sie z poniesionymi
    kosztami na badania

  • 27. Data: 2004-09-25 16:40:57
    Temat: Re: gwałt na mężczyźnie -> dziecko(was: gwa?t na m??czy?nie ->dziecko)
    Od: gazebo <g...@n...com.pl>

    "J.A." wrote:

> [...]
    > Odpowiada przede wszystkim ten, kto tego piwa nawarzył, czyli ten, kto
    > zgwalcil. A niewinnych do niczego zmuszac nie wolno.

    zgadzam sie, jesli osoba winna zajscia nie jest zdolna zapewnic
    nalezytej opieku dziecku obowiazek alimentacyjny winno przejac panstwo a
    jesli bedzie to konieczne ograniczyc prawa rodzicielskie, a kobiete
    ukarac w ramach prawa

  • 28. Data: 2004-09-25 16:42:57
    Od: "Marek" <m...@o...pl>

> [...]
    > poczecia. Jezeli zaprzeczasz - podaj podstawe prawna, ktora pozwala na
    > roznicowanie dzieci wlasnie ze wzgledu na sposob poczecia co do prawa do

    wiesz, jestem raczej laikiem jesli chodzi o prawo ale zdrowy rozsadek
    nakazuje mi zaprzeczyc
    ale jesli chodzi o mozliwosc usuwania ciązy to juz chyba mozna rozrózniac?

> [...]
    powiedzialam
    > ze to jest wersja lightowa tegoz gwaltu, tylko lagodniejsza postac braku

    ale w tymze przypadku mezczyzna nie byl przymuszony do odbycia stosunku,
    wiec jest oczywistym obowiazek alimentacyjny

    --
    pozdr
    Marek

    PS nie to zebym mial cos przeciwko, ale jestes feministka?

  • 29. Data: 2004-09-25 16:44:02
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    > sformulowania) roszczen odszkodowawczych wobec sprawcy czyli w tym
    > przypadku matki dziecka, staloby to niejako w konflikcie z zasadzonymi

    Na pierwszy rzut oka - to i owszem. Ale nalezy tu pamietac, ze mamy do
    czynienia w tej sytuacji z dwiema odrebnymi sprawami:

    1. sprawa o gwalt, gdzie mezczyzna jest pokrzywdzonym, kobiea - sprawca czynu.
    Happy end tej sprawy polegalby na skazaniu tej kobiety.

    2. sprawa o alimenty, gdzie mezczyzna jest zobowiazanym do swiadczenia
    alimentacyjnego 9z tytulu ojcostwa) a dziecko jest uprawnionym do otrzymania
    swiadczenia.

    Te sprawy sie nie krzyzuja. W zwiazku z tym - z punktu widzenia prawa
    konfliktu nie ma. Co innego z punktu widzenia - powiedzmy - moralnego. Ale to
    jest do wyprostowania na drodze postepowania sadowego, gdzie, jak juz pisalam
    w ktoryms z poprzednich postow, moze dojsc do zlagodzenia obowiazku
    alimentacyjnego ojca ze wzgledu na okolicznosci (a byc moze nawet do jego
    wylaczenia). To, co caly czas usiluje tu przekazac, to to, ze sam sposob
    poczecia nie wylacza obowiazku alimentacyjnego, co nie znaczy ze nie jest to
    mozliwe pozniej - poprzez odpowiednie rozstrzygniecie sadowe.

> [...]
    > obowiazujacej w tym wzgledzie wykladni ale znowu mamy do czynienia z, ze
    > tak powoiem, nieslusznym posadzeniem co wiaze sie z poniesionymi

    jezeli w trakcie postepowania sadowego okaze sie, ze wskazany przez kobiete
    mezczyzna nie jest ojcem dziecka, to - z tego co wiem - nie ponosi on kosztow
    badan. I w ogole nie ponosi zadnych kosztow wynikajacych z tego
    nieprawidlowego wskazania (a jezeli poniosl - to zwrot).

    Pozdr

  • 30. Data: 2004-09-25 16:47:16
    Od: "M" <t...@p...onet.pl>

    > zgadzam sie, jesli osoba winna zajscia nie jest zdolna zapewnic
    > nalezytej opieku dziecku obowiazek alimentacyjny winno przejac panstwo

    to nie takie proste... reguly sa jednak nieco inne i w pierwszej kolejnosci
    obowiazek ten spoczywa nadal na rodzicach.

    > jesli bedzie to konieczne ograniczyc prawa rodzicielskie, a kobiete
    > ukarac w ramach prawa

    no of course ze tak! Ukarac ja, jak najbardziej. Ale to bedzie mialo miejsce w
    zupelnie innej, odrebnej sprawie w stosunku do kwestii alimentacyjnej. A
    ukaranie tej kobiety nie moze sie roznac i nie rozna sie przecez wymazaniu
    obowiazku alimentacyjnego ojca dziecka!

    Pozdr