  • 1. Data: 2004-09-25 00:17:51
    Temat: Płacenie podatków za granicą
    Od: "Mariusz" <m...@p...onet.pl>

    Witam.
    Chciałbym zapytać o kwestie taką jak w temacie.

    1. Wiem że firmę można przerejestrować za granicę i tam płacić podatki. Na pewno
    płaci się wtedy tam CIT, a co z pozostałymi obciążeniami?
    2. Czy można w jakiś sposób płacić podatek od dochodów osobistych za granicą? ZUS?

    Zastanawiam się czy "głosowanie nogami" przedsiębiorców jest możliwe? SLD
    zaczyna coś co raz głosniej przebąkiwać że wzrost dochodów z podatku CIT to
    wcale nie efekt jego obniżenia. Jeszcze głośniej robi to pewnien
    pseudoekonomista z PiS.

    Na szczęście dzisiaj świat jest wolny i będzie można bardzo łatwo zmusić rząd do
    ustąpienia - przerejerestrowanie firmy na Słowację to żaden problem z tego co
    wiem. Co z pozostałymi obciążeniami? Czy będzie możliwe powstanie jakiegoś
    stowarzyszenia zrzeszającego ludzi sfrustrowanych janosikowym podlizywaniem się
    "biednym" (powodującym w rzeczywistości wzrost bezrobocia itd.)?

    Czy pierwszy raz w historii ludzkości to "bogaci" będą mogli zastrajkować i
    pokazać swoje ja?

  • 2. Data: 2004-09-25 20:01:27
    Temat: Re: Płacenie podatków za granicą
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Sep 2004, Mariusz wrote:
    [...]
> [...]
    >+ płaci się wtedy tam CIT, a co z pozostałymi obciążeniami?
    >+ 2. Czy można w jakiś sposób płacić podatek od dochodów osobistych za granicą? ZUS?

    NTG. Idź na .podatki.
    Poszukaj np. postów "Andrzeja z Wilna" :) (w archwiwum, groups.google.pl)

    [...]
    >+ Czy pierwszy raz w historii ludzkości to "bogaci" będą mogli
    >+ zastrajkować i pokazać swoje ja?

    BOGACI robia to cały czas.
    Natomiast spada poziom bogactwa przy którym taka manipulacja jest
    ekonomicznie uzasadniona i możliwa...

    pozdrowienia, Gotfryd