  • 1. Data: 2004-09-25 07:13:24
    Temat: Kto uwolni czynsze od stycznia!
    Od: "burt30" <b...@p...onet.pl>

    Mieszkam w kamienicy na zasadzie wynajmu lokatorskiego kwaterunkowego, płacąc
    czynsz regulowany ustawowo.
    Słyszę w mediach, że prawdopodobnie od stycznia 2005 czynsze zostaną uwolnione,
    chyba że wejdzie nowela do ustawy o ochronie lokatorów, chyba że rząd nie
    wystąpi z autopoprawką itd.
    Ale ja chce wiedzieć jasno - kto ma być decydentem w tej sprawie? Rząd? Komisja
    Rządowa? Senat? Sejm? Trybunał Konsytytucyjny.
    Kiedy "klamka zapadnie"? Bo na razie wszystko tylko tylko jest w kategoriach
    "prawdopodobnie", "wydaje się".
    A ja chce mieć jasność - bo albo będę planował przeprowadzkę albo nie!
    Proszę o pouczenie!

  • 2. Data: 2004-09-28 08:21:08
    Temat: Re: Kto uwolni czynsze od stycznia!
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "burt30" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ale ja chce wiedzieć jasno - kto ma być decydentem w tej sprawie? Rząd?
    Komisja
    > Rządowa? Senat? Sejm? Trybunał Konsytytucyjny.

    Skoro ustawa zakłada uwolnienie czynszów od stycznia przyszłego roku to
    zmienić może to sejm + senat + podpis prezydenta, jak każdą ustawę.
    Natomiast rząd oraz grupa posłów są autorami dwóch zmian tych zapisów które
    znajdziesz na serwerze sejmu.

    > Kiedy "klamka zapadnie"? Bo na razie wszystko tylko tylko jest w
    kategoriach
    > "prawdopodobnie", "wydaje się".
    > A ja chce mieć jasność - bo albo będę planował przeprowadzkę albo nie!

    Obawiam się że jeśli chcesz mieć jasność co do terminów wejścia w życie
    przepisów prawnych albo choćby co do daty ropatrywania projektów to poszukaj
    zamieszkania w innym Państwie...

    pzdr