  • 1. Data: 2002-04-03 18:56:15
    Temat: fundusz socjalny? a moze fikcyjny
    Od: cola <k...@a...com.pl>

    Witam serdecznie.
    Zaklad pracy w ktorym jestem zatrudniony utworzyl fund. socj. bla
    bla... Fundusz obowiazuje od 01.01.2001, lecz wiadomosc o tym (tzn.
    wydrukowany regulamin -powiadomienie) dostalem w styczniu 2002. Cala
    korespondecje od firmy dostaje zawsze listami poleconymi, lecz w tym
    przypadku bylo inczej (z reki do reki).
    Otoz, w regulaminie jest punkt, w ktorym mowa iz pracodawca moze
    odmowic wypl. pieniedzy bez podania przyczyny.

    Oto pytania:
    -czy regulamin moze obowiazywac wstecz? nie jestem w stanie udowodnic
    kiedy zostalem powiadomiony
    - ksiegowa powiedziala, ze za tamten rok pieniedzy z fund.
    wypoczynkowego (wakacje) juz nie dostane
    - czy mogo odmowic wyplaty pieniedzy

    Ten sam fundusz sluzy tez pozyczkom nieoprocentowanym pracownikom,
    itd.

    Poradzcie. Dzieki

    Konrad

  • 2. Data: 2002-04-04 11:13:05
    Temat: Re: fundusz socjalny? a moze fikcyjny
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik cola <k...@a...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:8...@4...com..
    .

    > Otoz, w regulaminie jest punkt, w ktorym mowa iz pracodawca moze
    > odmowic wypl. pieniedzy bez podania przyczyny.

    I tu masz cala odpowiedz.
    AFAIR ustawe o ZFSS to funduszem rozporzadza zaklad pracy. Nie ma obowiazku
    wyplacania swiadczen kazdemu pracownikowi. Tak samo nie wolno wyplacac
    wszystkim po rowno. Poza tym fundusz niewykorzystany w jednym roku
    przechodzi na nastepny.

    Karol