  • 1. Data: 2002-04-03 16:53:40
    Temat: dość serio-pytanie
    Od: :: arslan :: <a...@a...waw.pl>

    Witam, mam kolege który wieczorem wracał do domu samochodem, pod wpływem
    alkoholu, zatrzymany przez patrol Policji dmuchnął w balonik i miał 0,8
    promila z tendencją spadkową czyli trzeźwiał, zatrzymano prawojazdy,
    samochód odcholowano i ma się stawić w komisariacie X.
    Pytanie, jak w praktyce stanowi o takich przypadkach prawo,
    zmodyfikowane przecież do stopnia ukarania więzieniem /5 lat/ lub na
    jakiej zasadzie działa postępowanie karne?, zamierza wziąć adwokata -
    czy koniecznie ?

    ps. bardzo bym liczył, choćby na jakiś link... dużo jest tego w necie
    ale nie jest tak jasno lub szczegółowo opisane, bardzo dziękuje za każdą
    podpowiedź.

    :: arslan ::

  • 2. Data: 2002-04-03 18:58:16
    Temat: Re: dość serio-pytanie
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 3 Apr 2002 wrote:

> [...]
    > samochód odcholowano i ma się stawić w komisariacie X.
    > Pytanie, jak w praktyce stanowi o takich przypadkach prawo,

    Stan nietrzeźwości zachodzi przy stężeniu 0,5 promila lub prowadzącym do
    niego.

    > zmodyfikowane przecież do stopnia ukarania więzieniem /5 lat/ lub na
    > jakiej zasadzie działa postępowanie karne?, zamierza wziąć adwokata -
    > czy koniecznie ?

    Nie musi mieć adwokata. Z urzędu dostanie tylko jeśli wykaże że nie stać
    go na opłacenie własnego.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-03 19:31:04