  • 1. Data: 2004-03-29 12:27:05
    Temat: firma zalega z wyplata (umowa o dzielo)
    Od: TroXX <t...@t...pl>

    Witam,

    Mam nastepujacy problem: Jakis czas temu, pracowalem pracowalem dla
    firmy z branzy informatycznej, wykonywalem zlecenia na umowy o dzielo.
    Wspolprace z firma zakonczylem, ale od kilku miesiecy nie moge od
    firmy wyciagnac pieniedzy za ostatnia umowe - sprawa ciagnie sie juz
    od 4 miesiecy i mam jej powoli dosc. Dzwonilem do PIP, ale powiedzieli
    mi, ze oni nie zajmuja sie umowami o dzielo. Gdzie w takim razie mam
    sie udac - do Sadu Pracy? Slyszalem ze tam sprawy ciagna sie tak
    dlugo, jak "zwykle" sprawy cywilne, poza tym nie mam zadnego
    doswiadczenia w pisaniu pozwo, etc :( Moze cos doradzicie?

    pozdrawiam
    --
    mail: t...@t...pl
    GG : 33963

  • 2. Data: 2004-03-29 13:36:00
    Temat: Re: firma zalega z wyplata (umowa o dzielo)
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Uzytkownik "TroXX" <t...@t...pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > dlugo, jak "zwykle" sprawy cywilne, poza tym nie mam zadnego
    > doswiadczenia w pisaniu pozwo, etc :( Moze cos doradzicie?

    Fajnie byloby wiedziec, co to za dzielo. Bo jesli da sie scigac z prawa
    autorskiego, to firma ma przechlapane, a Ty mozesz dosyc latwo dochodzic
    swego. Mozesz zacytowac przedmiot umowy? Albo jesli to tajemnica, to
    zdefiniowac go ogolnie? Chodzi o to, czy przedmiotem umowy byl "przejaw
    dzialalnosci tworczej o indywidualnym charakterze" ?

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 3. Data: 2004-03-29 18:52:26
    Od: TroXX <t...@t...pl>

    On Mon, 29 Mar 2004 15:36:00 +0200, "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>
    wrote:

> [...]
    >zdefiniowac go ogolnie? Chodzi o to, czy przedmiotem umowy byl "przejaw
    >dzialalnosci tworczej o indywidualnym charakterze" ?

    Zdecydowanie byl to przejaw dzialalnosci tworczej :) Chodzilo bowiem o
    strony WWW.

    pozdrawiam
    --
    mail: t...@t...pl
    GG : 33963

  • 4. Data: 2004-03-29 19:43:12
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

> [...]

    Teraz podstawowa kwestia jest, czy firma nie zaplacila tylko Tobie, czy tez
    stale nie placi.
    Jesli tylko Tobie, to przestepstwo z art. 116 ust. 1 ustawy o pr autorskim
    scigane jest z oskarzenia prywatnego, w zwiazku z brzmieniem art. 122.
    Jesli z nieplacenia tworcom dziel firma uczynila sobie stale zrodlo dochodu,
    to przestepstwo z art. 116 ust.3 jest scigane z urzedu.

    W pierwszej sytuacji sam wnosisz prywatny akt oskarzenia, w drugiej
    zawiadamiasz prokurature.
    Pamietaj o tresci tego przepisu:
    Art. 79. 1. Twórca moze zadac od osoby, która naruszyla jego autorskie prawa
    majatkowe, zaniechania naruszenia, wydania uzyskanych korzysci albo
    zaplacenia w podwójnej, a w przypadku gdy naruszenie jest zawinione,
    potrójnej wysokosci stosownego wynagrodzenia z chwili jego dochodzenia;
    twórca moze równiez zadac naprawienia wyrzadzonej szkody, jezeli dzialanie
    naruszajacego bylo zawinione.

    Oczywiscie masz dowod, ze dzielo zostalo przyjete? To, ze wisi w
    Internecie nie swiadczy ze bylo Twoje...

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 5. Data: 2004-03-29 19:54:21
    Od: TroXX <t...@t...pl>

    Na wstepnie dziekuje za szczegolowe informacje :)

    >Oczywiscie masz dowod, ze dzielo zostalo przyjete? To, ze wisi w
    >Internecie nie swiadczy ze bylo Twoje...

    Czy adnotacja "Akceptuje do wyplaty" z podpisem osoby odpowiedzialnej
    ze strony firmy na rachunku dolaczonym do umowy stanowi taki dowod?

    Firma ogolnie mowiac placi za zlecenia, jednak praktycznie zawsze
    placi z duzym opoznieniem, trzeba sie upominac, wrecz zebrac - a ja
    mam tego dosc. Chce ich jakos postraszyc, zmusic do dzialania -
    liczylem ze skarga w PIP pomoze, ale niestety to nie ten adres.

    pozdrawiam
    --
    mail: t...@t...pl
    GG : 33963

  • 6. Data: 2004-03-30 08:23:13
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    > Na wstepnie dziekuje za szczegolowe informacje :)

    > Czy adnotacja "Akceptuje do wyplaty" z podpisem osoby odpowiedzialnej
    > ze strony firmy na rachunku dolaczonym do umowy stanowi taki dowod?

    Jest dowodem, jesli na r-ku wyraznie jest napisane ze to dla Ciebie za to
    wlasnie dzielo.

> [...]
    > mam tego dosc. Chce ich jakos postraszyc, zmusic do dzialania -
    > liczylem ze skarga w PIP pomoze, ale niestety to nie ten adres.

    Stale placenie z opoznieniem wynagrodzenia tworcom dziel w mojej ocenie jest
    przestepstwem z art. 116 ust.3 prawa autorskiego (stale naruszanie warunkow
    umow), dotyczy osoby organizujacej lub kierujacej taka dzialalnoscia i jest
    scigane z urzedu. Sprobuj zawiadomic prokurature, wskazujac wlasnie na ta
    okolicznosc. Powinni wszczac postepowanie. Jesli odmowia, mozesz sie
    zazalic, a jesli i to nie pomoze, to kieruj prywatny akt oskarzenia.

    --
    pozdrawiam:-) Marek