  • 1. Data: 2004-03-29 12:31:10
    Temat: wierzytelnosci wlasciciela spolki prawa handlowego
    Od: myrdhin <r...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    czy jesli wlasciciel spolki z o.o.
    zalega z alimentami to egzekutor / komornik
    moze mu wejsc na majatek konto firmy ?

    Dziekuje za odpowiedzi

    --
    Pozdrowienia,
    myrdhin

  • 2. Data: 2004-03-29 19:02:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "myrdhin" <r...@p...onet.pl> napisal w
    wiadomosci news:1826105023.20040329143110@poczta.onet.pl...

    > czy jesli wlasciciel spolki z o.o.
    > zalega z alimentami to egzekutor / komornik
    > moze mu wejsc na majatek konto firmy ?

    Nie - bo to nie jest majatek jego. Co najwyzej moze nakazac spólce
    wyplacanie wszelkich naleznosci na konto komornika, a nawet o ile sie nie
    myle (nie chce mi sie sprawdzac) moze spowodowac likwidacje takiej spólki
    i zaspokoic sie na naleznosciach dla dluznika. Ale dok.ad spólka trwa, to
    pieniadze spólki sa mieniem odrebnym dla jej wlasciciela, a komornik
    musial by miec tytul wykonawczy na spólke.

  • 3. Data: 2004-03-29 22:17:49
    Od: "bd" <b...@o...pl>

    > czy jesli wlasciciel spolki z o.o.
    > zalega z alimentami to egzekutor / komornik
    > moze mu wejsc na majatek konto firmy ?

    moze zajac jego udzialy i tym samym objac zwiazane z nimi prawa do udzialu
    w zysku, prawo do kwoty wynikajacej z umorzenia udzialu oraz prawo do
    wplaty na skutek obnizenia kapitalu zakladowego.

    jezeli w wyniku zajecia nie zostanie zaspokojone roszczenie wierzyciela
    mozna zlozyc wniosek do sadu o nakazanie sprzedazy udzialow. art. 908
    i 909 k.p.c.
    jezli zbycie jest ograniczone umowa spolki to zastosowanie maja paragrafy
    art. 185 k.s.h.

    pozdr.
    marcin

  • 4. Data: 2004-03-30 10:14:21
    Od: myrdhin <r...@p...onet.pl>

    Witaj bd,

    W Twoim liście datowanym 30 marca 2004 (00:17:49) można przeczytać:

    b> moze zajac jego udzialy i tym samym objac zwiazane z nimi prawa do udzialu
    b> w zysku, prawo do kwoty wynikajacej z umorzenia udzialu oraz prawo do
    b> wplaty na skutek obnizenia kapitalu zakladowego.

    b> jezeli w wyniku zajecia nie zostanie zaspokojone roszczenie wierzyciela
    b> mozna zlozyc wniosek do sadu o nakazanie sprzedazy udzialow. art. 908
    b> i 909 k.p.c.
    b> jezli zbycie jest ograniczone umowa spolki to zastosowanie maja paragrafy
    b> art. 185 k.s.h.

    b> pozdr.
    b> marcin

    moze ?

    a czy to moze zrobic komornik na postawie tytułu wykonawczego ?
    czy potrzeba do tego jakichs oddzielnych postanowien sądu ? aha
    przeczytalem jeszcze raz twoja odp - nie moze :( - a na procesy sądowe
    dodatkowe to moja partnerka nie ma sil a wiec i chęci

    w sumie wg KRS wartosc tych udzialow to jakas smieszna kwota 4000
    zlotych wg wpisu ze stycznia 1993 (chyba 4 tys byc moze 6 tys)

    ten czlowiek jest jedynym udzialowcem tej spolki

    co w takim razie moze komornik - tak na dzien dobry z tytule
    wykonawczym czy moze cos w tej spolce opieczetowac by 'zachecic
    wlasciciela do spłat ?

    co z pensją prezesa - czyli wg KRS tego Pana - co reguluje ta pensje -
    status spolki ? - jak go sprawdzic ?

    nawet jak komornik zajmie ta pensje to przeciesz prezes moze sobie jej
    nie wyplacic albo tak zmanipulowac ze komornik odejdzie z kwitkiem -
    to znaczy moze / ne moze - wydaje mi sie ze pensja w spolce ktorej
    jestem jedynym wlascicielem to cos plynnego i fikcyjnego - ale jakos
    trzeba zmusic kogos kto ma zobowiazania dlugi i kapital by placil na
    swoje dziecko nawet jak go nie kocha

    co z kontem firmowym ?
    --
    Pozdrowienia,
    myrdhin

  • 5. Data: 2004-03-30 10:18:56
    Od: myrdhin <r...@p...onet.pl>

    Witaj Robert,

    W Twoim liœcie datowanym 29 marca 2004 (21:02:51) mo?na przeczytaae:

> [...]
    RT> pieniadze spólki sa mieniem odrebnym dla jej wlasciciela, a komornik
    RT> musial by miec tytul wykonawczy na spólke.

    tu wkleje adekwatna czesc swojego pytania

    co z pensja prezesa - czyli wg KRS tego Pana - co reguluje ta pensje -
[...]

    ---

    no i co z majatkiem prywatnym prezesa ? nie mam na te wiadomosci
    namiarów - zadnych - czy blokujac towary czy inne ruchomsci /
    nieruchomosci w spolce komornik nie zmusi go do wyplaty z jego
    majatku? czy to jest legalne ?

    ---

    w jakim przypadku pana prezesa mozna podac do sadu za uchylanie sie od
    placenia alimentow ? jak szybko sad wyplaci mu jego nalezne 6 miesiecy
    pozbawienia wolnosci

    --
    Pozdrowienia,
    myrdhin

  • 6. Data: 2004-03-30 12:10:01
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl>

    > w sumie wg KRS wartosc tych udzialow to jakas smieszna kwota 4000
    > zlotych wg wpisu ze stycznia 1993 (chyba 4 tys byc moze 6 tys)

    Nie ma znaczenia nominalna wartosc udzialow lecz majatek społki.
    Jezeli spolka ma majtek hmm...np. 100 000zl a udzialy zostaly kiedys
    objete za dajmy na to 5000zl to przeciez teraz nie sprzedaz ich za
    5000zl lecz powiedzmy 80000zl. Wydaje mi sie to najlepsza opcja
    dla twojej znajomej.

    Papa
    konrad

  • 7. Data: 2004-03-30 19:25:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "myrdhin" <r...@p...onet.pl> napisal w
    wiadomosci news:443881904.20040330121856@poczta.onet.pl...

    Wlasciciel 100% udzialów w spólce nie moze sam ze soba podpisac umowy o
    prace. Z tego co pamietam, to wlasnie tak sie wypowiedzial kiedys sad. A
    zatem komornik moze nakazac spólce wyplate wszystkich naleznosci
    przeznaczonych dla Kowalskiego do jego rak.

    W praktyce oczywiscie gosc jako prezes spólki moze cos pokombinowac.
    Podniesc wyplate kierowcy i dogadac sie z nim, ze tamten bedzie mu te
    nadwyzke dawal do kieszeni. Zreszta sposobów na to jest wiele wiecej i
    opisalem najprostszy. Ale te sposoby na dluzsza mete sa jednak uciazliwe i
    mysle, ze prezes bedzie chcial to jakos uregulowac.

  • 8. Data: 2004-03-31 10:39:53
    Od: myrdhin <r...@p...onet.pl>

    Witaj Robert,

    W Twoim liście datowanym 30 marca 2004 (21:25:21) mozna przeczytać:

> [...]

    RT> opisalem najprostszy. Ale te sposoby na dluzsza mete sa jednak uciazliwe i
    RT> mysle, ze prezes bedzie chcial to jakos uregulowac.

    to ja moze zrobie tak

    ze wskaze komornikowi ze pan taki a taki jest prezesem firmy xxx i tam
    pobiera wynagrodzenie a komornik sam juz dojdzie jak to ugryzc ?

    tu male pytanko firma (sklep) ma siedzibe w Gliwcach
    ostatni znany adres zameldowania dluznika w Lodzi
    wg KRS spolka perwotnie byla zarejstrowana w sadzie w Lodzi ( bo
    peirwotnie siedziba spolki miescila sie w Lodzi)

    i jeszcze pytanie

    skoro wg wpisu ze stycznia 2003 udzialy w spolce to bodajze lacznie
    6.000 to cos tu jest chyba nie halo

    czy nie bylo zmiany w przepisach wymuszajacych podwyzszenie kapitalu
    spolki z o.o.
    do 50.000 PLN to tak na marginesie

    --
    Pozdrowienia,