  • 1. Data: 2004-03-29 12:09:15
    Temat: kara za gaz
    Od: macgiver<m...@i...pl>

    dostałem kare za nielegalny pobór gazu 12000 zł nie posiadam takich
    pieniędzy co mi grozi jeśli nie złapace tej kary , czy komornik może
    mi zabrać dom narazie dostałem pismo że ma rozłożono na 12 rat ale
    nie mam pieniędzy , pisałem podanie o umorzenie z powodu choroby
    mam raka przedstawiłem wypisy i leczenie szpitalne ale to niepomogło
    czy moge takich podań pisać dużo, sprawa nie jest w sądzie narazie
    jestem niewypłacalny, licznik gazomierza miał ekspertyze i
    stwierdzono wcisniętą tulejke w sierodku licznika, ale plomby nie były
    naruszone ,a żeby wcisnąć tulejkę trzeba zdjąć plomby
    jak mogę z tego wyjść jakie mogą mnie spotkać konsekwencje ?
    bardzo proszę o pomoc z góry dziękuje

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-03-29 19:00:12
    Temat: Re: kara za gaz
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "macgiver" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    Jeśli plomby były faktycznie nie naruszone, a błędne wskazania licznika
    wynikają z jego budowy, to coś jest tu nie tak. Ja bym zażądał wyjaśnień,
    na jakiej podstawie utrzymują, że Ty kradłeś ten gaz a nawet posunął się
    do tego, że bym sam na siebie złożyć zawiadomienie o przestępstwie.
    Posunięcie tylko na pozór bezsensowne, bowiem jeśli prokurator nie
    dopatrzy się przestępstwa, to gazownia nie będzie mogła już zastosować
    ryczałtu z tytułu kradzieży gazu i będzie musiała udowodnić, ile gazu
    zużyłeś więcej, niż zapłaciłeś. a w praktyce nie wyobrażam sobie tego.

    Natomiast jeśli uznajesz ich roszczenie i przyznajesz się do świadomej
    kradzieży gazu, to powoływanie się na chorobę nie ma większego sensu. Domu
    Ci pewnie nie zabiorą, a co najwyżej mogą wejść na hipotekę. Ale w takim
    wypadku brak uregulowania należności najpewniej spowoduje wyłącznie gazu.