  • 1. Data: 2004-03-29 11:40:29
    Temat: TP SA sprzedaż długu, którego nie ma (długie)
    Od: "Jarry" <j...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam problem z naszym monopolistą. Kilka dni temu otrzymałem zawiadomienie z
    pismem straszącym komornikiem o nieuregulowanym zadłużeniu z tepsy z 2002 roku.
    Było to dla mnie duże zaskoczenie ponieważ od kilku lat wszystkie płatności sa
    regulowane z rachunku bankowego poprzez obciążenie wysyłane do banku przez
    telekomunikację. Na moją interwencję w firmie odzyskującej długi z argumentacją
    następującą:
    1. telekomunikacja sama generowałą odpowiednią dokumentację do banku i w
    terminie bank pobierał nalezność z mojego rachunku,
    2. przez dwa lata nie otrzymałem żadnego pisma o nieuregulowanych płatnościach,
    3. zmieniałem miejsce zamieszkania i w międzyczasie zmieniłem telefon, tez
    obyło sie to bez żadnych komplikacji i wszystko było uregulowane
    4. Dlaczego Ja mam udowodnić że zapłaciłem i kto mi zwróci koszty uzyskania
    odpowiednich zaświadczen z banku o dokonanych płatnościach przed dwoma laty
    (kilkadziesiąt złoty)
    Usłyszałem. Nas to nic nie obchodzi. My mamy odzyskać zadłużenie (77 zł + kilka
    groszy) i odsetki ustawowe niemal 120 złotych. My wiemy że jest Pan winien
    telekomunikacji i jeśli Pan nie zapłaci to rozpoczniemy postepowanie
    komornicze. Z argumentacji pracownika tej firmy wynikało, że powinienem
    zapłacić 200 zł do firmy odzyskującej długi, kolejne kilkadzisiąt złoty w banku
    z tytułu dokumentów potwierdzających dokonanie płatności i zgłosić sie do
    Telekomunikacji o zwrot nadpłaconych środków. Prosze o poradę ponieważ po
    zgłoszeniu sprawy przez blu lajn mam czekać na interwencję tepsy i wyjaśnianie.
    Boję sie że w międzyczasie (zanim telekomunikacja zacznie robić cokolwiek)
    zjawi sie u mnie komornik lub zostanę zgłoszony do rejestru dłużników. Czy jest
    możliwość zabezpieczenia się przed działaniem firmy windykacyjnej lub też
    zablokowanie egzekucji do czasu wyjaśnienia sporów z telekomunikacją. I jeszcze
    mała dygresja. Co by było? Jak bym udowodnił że zapłaciłem? Gdybym opłacał
    rachunki na poczcie lub w telekomunikacji. Kto z Was trzyma potwierdzenia
    płatności przez dwa trzy lata.
    Pozdrawiam
    Jarry

  • 2. Data: 2004-03-29 12:03:33
    Temat: Re: TP SA sprzedaż długu, którego nie ma (długie)
    Od: "R De" <s...@p...onet.pl>

    Ja powiem tak. Zapytaj w firmie windykacyjnej, na jakiej podstawie
    telekomunikacja przekazała Twoje dane tej firmie?
    Chyba, że jesteś przedsiębiorcą, a telefon rejestrowałeś na firmę.
    Jeśli nie, możesz chyba żądać jakiegoś zadośćuczynienia.

  • 3. Data: 2004-03-29 12:09:47
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    j...@p...onet.pl

> [...]
    > wyjaśnianie. Boję sie że w międzyczasie (zanim telekomunikacja zacznie
    > robić cokolwiek) zjawi sie u mnie komornik lub zostanę zgłoszony do

    To wlasnie sposob dzialnia agencji sciagajacych dlugi - szukaja frajerow.

    To oni maja Ci udowodnic ze jestes dluzny, a teog nie zrobia. Poczekaj
    wiec, nie ch sie frajerzy wykosztuja, jakby byli zbyt nachalni to pewnie
    mozesz Ty ich podac o bezpodstawne nachodzenie etc (ale nie jestem
    prawnikiem)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 4. Data: 2004-03-29 12:10:46
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Jarry" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > regulowane z rachunku bankowego poprzez obciążenie wysyłane do banku przez
    > telekomunikację. Na moją interwencję w firmie odzyskującej długi z

    [------------ ciach (nieistotne) ---------]

    Osikaj ich cieplym moczem. Po pierwsze tepsa nie miala prawa sprzedac dlugu
    bez Twojej zgody, nawet gdyby istnial. Po drugie, komornik czy wpis do
    rejestru dlugow pojawia sie dopiero po prawomocnym wyroku sadu.
    Po trzecie, jak firma windykacyjna wystapi do sadu o wydanie tzw. nakazu
    zaplaty, to wnies w terminie (WAZNE) sprzeciw od tego nakazu i podnies ta
    argumentacje, ktora podales.

    Poniewaz firmy windykacyjne sa natretne, zwlaszcza jak chodzi o drobne, to
    napisz reklamacje do tepsy (z kopia dla windykatorow, zeby siedzieli cicho)
    i niech sprawdza. Jak beda problemy, uzyj rzecznika praw konsumentow
    (bezplatnie ma obowiazek pomoc). Jak sie okaze, ze dlug nie istnial, mozesz
    od tepsy w ramach rekomepnsaty dostac np. 2 mce bezplatnego abonamentu - o
    to bym sie staral, bo to zawsze cos.

    A generalnie mam watpliwosci, czy roszczenie juz sie nie przedawnilo, bo
    platnosci za tego rodzaju uslugi przedawniaja sie bodaj po roku czy dwoch.
    Ale tego ostatniego nie jestem pewien trzeba sprawdzic.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 5. Data: 2004-03-29 12:11:36
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl>

    Użytkownik "Jarry" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >Kilka dni temu otrzymałem zawiadomienie z
    > pismem straszącym komornikiem o nieuregulowanym zadłużeniu z tepsy z 2002
    roku.

    Jeśli masz należność uregulowaną to po prostu wyślij pismo do firmy
    windykacyjnej informując, ze nie posiadasz żadnego zadłużenia wobec TPSA i
    że ponowne monity w tej sprawie potraktujesz jako próbę wyłudzenia:-)
    Upewnij się jednak czy rzeczywiście zadlużenia nie ma - banki czasami
    potrafią zaskakiwać.

    >. Kto z Was trzyma potwierdzenia
    > płatności przez dwa trzy lata.

    Myślę, że każdy, kto ma równo pod sufitem i jest przewidujący.

    HaNkA

  • 6. Data: 2004-03-29 13:27:55
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Prefix wrote:
    > Po pierwsze tepsa nie miala prawa sprzedac dlugu
    > bez Twojej zgody, nawet gdyby istnial.

    A możesz uzasadnić? Tak, wiem, był wyrok, ale chciałbym uzasadnienie.

    > Po drugie, komornik czy wpis do
    > rejestru dlugow pojawia sie dopiero po prawomocnym wyroku sadu.

    A możesz napisać na jakiej podstawie przesłanką wpisu do rejestru (biura
    informacji gospodarczej) ma być prawomocny wyrok?

    KG

  • 7. Data: 2004-03-29 14:01:29
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "kam" <X#k...@p...onet.pl.#X> napisał w wiadomości

    > A możesz uzasadnić? Tak, wiem, był wyrok, ale chciałbym uzasadnienie.

    Uzasadnienie juz wskazalem na liscie 2-3 dni temu. Poszukaj.

    > A możesz napisać na jakiej podstawie przesłanką wpisu do rejestru (biura
    > informacji gospodarczej) ma być prawomocny wyrok

    Sorki, oczywiscie komornik pojawia sie po prawomocnym wyroku, a wpis do
    rejestru po zgloszeniu, a to po spelnieniu warunkow z ustawy o informacji
    gospodarczek.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 8. Data: 2004-03-29 14:02:54
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ TEGO]interia.pl> napisał
    w wiadomości news:c493q0$ral$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Jarry" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Myślę, że każdy, kto ma równo pod sufitem i jest przewidujący.

    Niestety, masz racje. Ja mam juz pokazne archiwum rachunkow sprzed wielu
    lat. Nie wyrzucam, bo "moga sie kiedys przydac"...

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 9. Data: 2004-03-29 14:15:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Prefix wrote:

    > Niestety, masz racje. Ja mam juz pokazne archiwum rachunkow sprzed wielu
    > lat. Nie wyrzucam, bo "moga sie kiedys przydac"...

    Hihi - mam takie duuuuuuże pudło, do którego wrzuciłem wszystkie kwitki,
    rachunki i inne śmieci, wpisałem datę wrzucenia ostatniego... a za 5 lat
    będzie wieeeeelkie ognisko (chyba, że uda mi się to jakoś przemielić i
    dostarczyć do skupu makulatury).

  • 10. Data: 2004-03-29 19:45:41
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    wiadomości news:c49b2e$19i6$1@news2.ipartners.pl...
> [...]
    > rachunki i inne śmieci, wpisałem datę wrzucenia ostatniego... a za 5 lat
    > będzie wieeeeelkie ognisko (chyba, że uda mi się to jakoś przemielić i

    Najgorzej jak Ci przyjdzie szukac jakiegos kwitu. Przypomnisz sobie wtedy,
    na co trwoniles pieniadze:-))

    --
    pozdrawiam:-) Marek