  • 1. Data: 2007-07-23 16:58:42
    Temat: eurokonto w PeKaO SA
    Od: "Aneta W." <a...@o...eu>

    Witam,
    Ponad 10 lat temu założyłam eurokonto w PeKaO SA. W którymś tam miejscu była
    dyspozycja o przysyłaniu comiesięcznych wyciągów. I wszystko było ok. Po
    jakims czasie przestałam korzystac z konta, bo urodziłam dziecko, poszłam na
    wszystkie możliwe urlopy, aby je odchowac, na konto nie wpływały żadne
    pieniądze, comiesięczne wyciągi przestały przychodzic. Zapomniałam o tym
    koncie. Teraz po kilku latach dostaję wezwanie do zapłaty dośc wysokiej
    kwoty za samo prowadzenie konta. No i mam wątpliwości, bo gdybym dostawała
    te wyciągi to widziałabym, że moje zadłużenie wobec banku rośnie i
    prawdopodobnie zlikwidowałabym to konto, a tak dowiaduję się dopiero teraz.
    I mam pytanie, czy ktos może wie, bo ja już nie mam żadnych umów, jakie z
    nimi podpisywałam i regulaminów, czy bank miał prawo zaprzestania wysyłania
    tych wyciągów i żądac teraz zwrotu kosztów prowadzenia rachunku przez kilka
    lat, chociaż ja z niego nie korzystałam. Mam kilka dni na spłatę, później
    kierują sprawę do sądu.
    Dziekuję i pozdrawiam.
    A.

  • 2. Data: 2007-07-23 17:25:33
    Temat: Re: eurokonto w PeKaO SA
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Aneta W. <a...@o...eu> wrote:

    > I mam pytanie, czy ktos może wie, bo ja już nie mam żadnych umów,
    > jakie z nimi podpisywałam i regulaminów, czy bank miał prawo
    > zaprzestania wysyłania tych wyciągów

    Bardzo mozliwe ze zmienil sie w miedzyczasie regulamin prowadzenia
    rachunku, ale powinnas byc o tym poinformowana pisemnie - polecam uwadze
    art. 384(1) w zw. z art. 384 par. 2 kc, przy zalozeniu ze masz status
    konsumenta.
    Z ciekawostek bankowych - tez mam jedno takie konto od kilku lat nie
    uzywane (mbank) ze wzgledu na brak odzialow BRE Banku w okolicy i co za tym
    idzie niemozliwosc zalatwienia czegokolwiek normalnie - chocby wplaty. Ten
    rachunek zawsze byl calkowicie bezplatny wiec go pohopnie nie likwidowalem
    mimo ze korzystam na codzien do transakcji elektronicznych z Inteligo -
    przynajmniej oddzialy PKO sa wszedzia, a i karta bankomatowo-platnicza jest
    w standardzie i przegladajac z miesiac temu czy cos sie nie zmienilo w
    regulaminie ze zdziwieniem zauwazylem ze mBank tak sobie wprowadzil
    mozliwosc pobrania id stycznia 2007 r. oplaty w wysokosci 60 zl za
    prowadzenie rachunku. Oczywiscie zmienionego regulaminu w zaden sposob,
    nawet na konto poczty elektronicznej nie wysylano! Dla swietego spokoju
    zrobilem przelew z inteligo do mbanku, kupilem z tegoi ostatniego konta
    2-3 rzeczy na Allegro i mam spokoj, ale nie zdziwilbym sie gdyby nagle
    mBank zaczal ludzi "kasowac" na te 60 zl.

    > i żądac teraz zwrotu kosztów prowadzenia rachunku przez kilka lat,

    Ile? Skutecznie bank moze tylko zadac tylko za 3 lata, reszta jest
    przedawniona.

    > chociaż ja z niego nie korzystałam.

    Niestety oplata za prowadzenie rachunku jest od tego niezalezna.

    > Mam kilka dni na spłatę, później kierują sprawę do sądu.

    Jesli moge cos sugerowac - dogadaj sie z bankiem. PKO SA AFAIK lubu
    robic takie numery - bedzie prosciutka nakazowka, radca pr. banku
    zainkasuje za pol strony 1500 zl kosztow, a to przekroczy zapewne znacznie
    wartosc nie przedawnionego zadluzenia.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 3. Data: 2007-07-23 17:49:12
    Od: "Aneta W." <a...@o...eu>

    Użytkownik "Michal Bien" <m...@u...edu.pl.invalid>

    > Ile? Skutecznie bank moze tylko zadac tylko za 3 lata, reszta jest
    > przedawniona.

    Jakiś czas temu dostałam pismo, że likwidują to konto i żądają zwrotu
    kosztów prowadzenia rachunku. Wydaje mi się, bo pismo wyrzuciłam, że było to
    dawniej, niż 3 lata. Pewności nie mam. Jak myślisz, czy bank okaże mi
    dokumenty, jakie nagromadził w tej sprawie?
    Jak się "podnosi zarzuty o przedawnieniu"? Jak to wygląda w praktyce?

    Dziękuję i pozdrawiam
    A.

  • 4. Data: 2007-07-25 11:52:32
    Od: "Kamil \"czemu\" Bista" <t...@c...org>

    Michal Bien pisze:
    > Z ciekawostek bankowych - tez mam jedno takie konto od kilku lat nie
    > uzywane (mbank) ze wzgledu na brak odzialow BRE Banku w okolicy i co za tym
    > idzie niemozliwosc zalatwienia czegokolwiek normalnie - chocby wplaty.

    W oddziałach BRE Banku i tak byś nic nie załatwił, nawet jakby były. BRE
    Bank nie obsługuje AFAIR rynku detalicznego, a jedynie private banking i
    corporate. Detaliczne 'macki' BRE to mBank (z mKioskami (takie 'kioski'
    w hipermarketach i galeriach handlowych) oraz Centrami Finansowymi (tam
    kredyty można załatwiać) - w obu są często wpłatomaty) oraz MultiBank
    (ten już ma normalne oddziały, ale nie załatwisz w nim nic związanego z
    mBankiem).

    --
    k.