  • 1. Data: 2007-07-23 14:18:45
    Temat: poufnosc danych gosci hotelowych
    Od: "gm" <g...@w...nospam.p>

    Witam,

    Czy jeżeli Policja przychodzi do hotelu i wypytuje np. czy ja tam mieszkałem
    w jakiś tam datach to czy hotel ma obowiązek tych danych udzielić ?
    Kiedy hotel ma prawo odmówić, a kiedy ma obowiązek tych danych udzielić ?
    Czy tak samo dotyczy to cudzoziemców jak i obywateli PL ?
    Czy hotel ma 100% obowiązek prowadzenia (pewnie tak) oraz archiwizowania
    danych meldunkowych ?

    Wskazanie do źródła było by miło widzane.

    Dzieki,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2007-07-23 19:22:05
    Temat: Re: poufnosc danych gosci hotelowych
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "gm" <g...@w...nospam.p> napisał
    > Czy jeżeli Policja przychodzi do hotelu i wypytuje np. czy ja tam
    > mieszkałem w jakiś tam datach to czy hotel ma obowiązek tych danych
    > udzielić ?

    Tak, ma obowiązek. Pytanie, w jakiej formie ma to zrobić organ pytający, aby
    było właściwie: czy wystąpić z pisemnym żądaniem czy "na gębę". W końcu
    książka meldunkowa to zbiór danych osobowych. Ale tak czy inaczej, z
    papierkiem czy bez, dane im się należą.

    > Czy tak samo dotyczy to cudzoziemców jak i obywateli PL ?

    Bez różnic

    > Czy hotel ma 100% obowiązek prowadzenia (pewnie tak) oraz archiwizowania
    > danych meldunkowych ?

    Ma obowiązek.

  • 3. Data: 2007-07-23 19:52:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gm" <g...@w...nospam.p> napisał w wiadomości

    Hotel ma obowiązek prowadzić ewidencję gości i ta ewidencja podlega
    wykorzystaniu przez Policję. Czasem hotele żądają pisemnych wystąpień, ale
    przeważnie prostych informacji udzielają na podstawie legitymacji
    służbowej.

  • 4. Data: 2007-07-23 19:56:47
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    > wykorzystaniu przez Policję. Czasem hotele żądają pisemnych wystąpień, ale
    > przeważnie prostych informacji udzielają na podstawie legitymacji

    No ale, ale. Czy ewidencja ta podpada pod ustawe o ochronie danych
    osobowych? Bo jezeli tak, to jaka jest praktyka, bo wlasnie planuje za
    pieniadze ewrosojuza w taka dzialalnosc zainwestowac...
    sz.

  • 5. Data: 2007-07-23 21:25:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:f831f9$3f6$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > No ale, ale. Czy ewidencja ta podpada pod ustawe o ochronie danych
    > osobowych? Bo jezeli tak, to jaka jest praktyka, bo wlasnie planuje za
    > pieniadze ewrosojuza w taka dzialalnosc zainwestowac...

    Ewidencja podpada pod ustawę o ochronie danych osobowych. Tylko nie bardzo
    wiem, co by to miał mieć do rzeczy. policja ma prawo przetwarzać dane
    osobowe bez zgody zainteresowanego. Przy żądaniu większej porcji danych
    konieczny jest wynikający z ustawy wniosek. Jeśli chcesz jako policjant
    uzyskać krótka informację, za zgodą osoby tam zatrudnionej ona Ci tej
    informacji udziela. Sporadycznie zdarzają sie hotele, które tych informacji
    odmawiają.

  • 6. Data: 2007-07-23 21:59:56
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

> [...]
    >
    > Ewidencja podpada pod ustawę o ochronie danych osobowych. Tylko nie bardzo
    > wiem, co by to miał mieć do rzeczy. policja ma prawo przetwarzać dane

    Bo mnie w druga strone chodzilo - czy jako noclegodawca podlegam obowiazkom
    wynikajacym z ustawy.

    sz.

  • 7. Data: 2007-07-23 22:40:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net> napisał w
    wiadomości news:f838m6$m57$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Bo mnie w druga stronę chodziło - czy jako noclegodawca podlegam
    > obowiązkom wynikającym z ustawy.

    Tak, administrujesz danymi osobowymi klientów.

  • 8. Data: 2007-07-23 22:43:19
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Tak, administrujesz danymi osobowymi klientów.

    To skoro tak, to czy ma zgłszać zbiór danych do rejestracji w GIDO?

  • 9. Data: 2007-07-23 23:04:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl> napisał w wiadomości

    > To skoro tak, to czy ma zgłszać zbiór danych do rejestracji w GIDO?

    Nie - art. 43.1 pkt 4 UoODO

  • 10. Data: 2007-07-24 07:58:57
    Od: "gm" <g...@w...nospam.p>

    "gm" <g...@w...nospam.p> wrote in message
    > Witam,
    >
    > Czy jeżeli Policja przychodzi do hotelu i wypytuje np. czy ja tam
    > mieszkałem

    Dziekuje za informacje.
    Grzegorz