  • 1. Data: 2007-07-23 14:03:24
    Temat: Plyty AudioCD z UK i ZAIKS
    Od: Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid>

    Witam,

    Znajomy wrocil z UK, przywiozl ze soba kolekcje plyt audio CD,
    czesc z nich juz mu sie znudzila i moze odstapic "za piwo" czy ew. za
    symboliczna cene, tym bardziej ze choc nie przeskakuja to sa juz lekko
    sfatygowane i do wystawienia na Allegro sie za bardzo nie nadaja.
    Plyty sa wydane w UK wiec z oczywistych powodow nie maja hologramow
    polskiego ZAiKSU. Kazdy komplet sklada sie typowo z samej plyty
    z naniesionymi na wewnetrznym pierscieniu danymi wytworni, numerem IFPI
    itp., plastikowego pudelka czesto z naklejaki z informacjami o bonusach
    albo ostrzezeniami o ostrych tekstach itp, kilkunastrostronicowej
    ksiazeczki z tekstami, czasami dodatkowych wkladek itp. - czyli normalne
    wydanie plyty, ale poza Polska. Tu pytanie - jak to ma sie do PL prawa
    autorskiego i jak na cos takiego zapatruje sie ZAiKS w przypadku uzytku
    czysto prywatnego. Plyty sa legalnie wydane w UK, nie widzialem
    terytorialnego ograniczenia obrotu na zadnej z nich, istnieje w koncu wolny
    przeplyw towarow i uslug w ramach UE i ZAiKSowi nic do tego. Przegladajac
    jednak siec natrafilem tylko na informacje ze klopoty z takimi plytami
    mieli DJ (traktowane jako publiczne odtwarzanie bez oplaty na rzecz ZAiKS)
    ale tez AFAIR na tej grupie daaawno temu czytalem ze ktos mial z tego
    powodu problemy w normalnym, domowym uzytku - zdaje sie policja
    "odpowiednio" przeszkolona przez ZAiKS/FOTA itp organizacje zadzialala na
    zasadzie odruchu Pawlowa tj: "nie ma hologramu = pirat/paserka".
    Jak dla mnie nie ma tu zadnego problemu, mozna je wziac od znajomego
    i spac sokojnie, ale moze o czyms nie pomyslalem. Jakies inne pomysly -
    bede wdzieczny za glos w dyskusji.

    --
    Pozdrawiam, Michal Bien
    mailto:m...@m...uw.edu.pl

  • 2. Data: 2007-07-23 14:45:42
    Temat: Re: Plyty AudioCD z UK i ZAIKS
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Jul 23, 4:03 pm, Michal Bien <m...@u...edu.pl.invalid> wrote:
    > Jak dla mnie nie ma tu zadnego problemu, mozna je wziac od znajomego
    > i spac sokojnie, ale moze o czyms nie pomyslalem. Jakies inne pomysly -
> [...]

    To zadajesz proste pytanie. Czy o orginalnosci produktu swiadcza jego
    dane producenckie (chocby te male literki na wewnetrzym kolko CD, czy
    hologramy firmy z zaden sposob z wykonawca/producentem/firma
    fonograficzna nie powiazana? BO jestli to drugie to na ich oczach
    naklej dowolna rzecz na to pudelko (np uwaga tesciowa za kolkiem) i
    powiedz ze ty stwierdzasz ze to orginal.