  • 1. Data: 2007-07-23 12:28:49
    Temat: Koszty egzekucji komorniczej
    Od: theStachoo <...@...3>

    Witam!

    Ojciec dostał mandat za przekroczenie predkości (fotoradar), ale sprawa
    trafiła do sądu i ostatnio przyszło zawiadomienie o wszczęsciu
    potępowania egzekucyjnego z tytułu należności sądowych.
    Koszty sądowe - 80pln
    Grzywna - 300pln.
    Po wizycie u komornika, okazało się, że koszty egzekucyjne wynoszą
    205,90pln od w/w należności, czyli w sumie do zapłaty jest ~600pln.
    Pytanie pierwsze, dlaczego tak dużo? Pytanie drugie, może ktoś podrzucić
    linka z przepisami regulującymi kwestie wysokości kosztów egzekucji?

    --
    TheStachoo

  • 2. Data: 2007-07-23 12:49:05
    Temat: Re: Koszty egzekucji komorniczej
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    theStachoo <...@...3> naskrobał/a w news:f826uk$a98$1@news.onet.pl:

    > Pytanie pierwsze, dlaczego tak dużo?

    Opłata nie może być niższa niż 1/10 średniej krajowej w gospodarce narodowaj
    dla czegoś tam.

    > Pytanie drugie, może ktoś
    > podrzucić linka z przepisami regulującymi kwestie wysokości kosztów
    > egzekucji?

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU19971330882&type=3&name=D19970882Lj.pdf
    Okolice art. 40.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153

  • 3. Data: 2007-07-23 12:58:53
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 23.07.2007 theStachoo <...@...3> napisał/a:
> [...]
    > Po wizycie u komornika, okazało się, że koszty egzekucyjne wynoszą
    > 205,90pln od w/w należności, czyli w sumie do zapłaty jest ~600pln.

    Zapewne dlatego, że mandat był od straży miejskiej, a tam w jakimś okresie
    (nie wiem, czy nadal) nie obowiązywał tryb egzekucji w postępowaniu
    administracyjnym, tylko szło to przez normalnego komornika sądowego. Kolega
    się też w ten sposób naciął.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 4. Data: 2007-07-23 13:00:42
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnfa99ip.qp7.samotnik@localhost.localdomain..
    .

> [...]
    > (nie wiem, czy nadal) nie obowiązywał tryb egzekucji w postępowaniu
    > administracyjnym, tylko szło to przez normalnego komornika sądowego.

    a to dziwne, bo ja kilka lat temu mialem mandat od straszako i poszedl
    "normalnie" przez skarbowke

  • 5. Data: 2007-07-23 13:18:18
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > a to dziwne, bo ja kilka lat temu mialem mandat od straszako i poszedl
    > "normalnie" przez skarbowke

    Przecie wyraźnie napisał "w jakimś okresie".

  • 6. Data: 2007-07-23 13:26:59
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości

    > Przecie wyraźnie napisał "w jakimś okresie".

    no tylko ten jakis tam okres to musialby byc co najmniej 5-6 lat wstecz i
    o to mi chodzilo