  • 1. Data: 2002-09-18 12:54:31
    Temat: emeryt w wiezieniu...
    Od: "GD" <8...@p...com>

    co wtedy dzieje sie z przyslugujaca mu emerytura??

  • 2. Data: 2002-09-19 19:54:26
    Temat: Re: emeryt w wiezieniu...
    Od: Beerman <b...@d...com.pl>

    Dnia Wed, 18 Sep 2002 14:54:31 +0200, uzytkownik "GD"
    <8...@p...com> znuzony oparl sie o klawiature i wyszlo z tego co
    nastepuje:

    >co wtedy dzieje sie z przyslugujaca mu emerytura??

    Otrzymuje nadal bo cemu by nie ?

    --
    _______ b...@d...com.pl ______ ___ _GG:235429___ICQ:37186302_
    \____ PGP Key ID : 0x7E9C34CA ___/ / _ )___ ___ ___,__ _ ___ ___\

  • 3. Data: 2002-09-23 10:52:08
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 19 Sep 2002 21:54:26 +0200), Beerman
    <b...@d...com.pl> był(a) napisał(a):

    >Otrzymuje nadal bo cemu by nie ?

    Czemu?
    a) popełniając przestępstwo godził we mnie
    b) przebywając w zakładzie karnym jest tam na MÓJ koszt!
    i jeszcze ma pobierać emerytuję ZA MOJE PIENIĄDZE?

    Wg mnie emerytura powinna iść na jego utrzymanie w tym więzieniu

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 4. Data: 2002-09-23 14:51:10
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    Dnia Mon, 23 Sep 2002 12:52:08 +0200 w artykule
    <g...@4...com>
    Tristan Alder <s...@p...onet.pl> napisano co następuje:

> [...]
    > i jeszcze ma pobierać emerytuję ZA MOJE PIENIĄDZE?
    >
    > Wg mnie emerytura powinna iść na jego utrzymanie w tym więzieniu

    Tak rozumując to majątek dowolnego więznia powinien iść na jego utrzymanie
    (w końcu emeryturę nie Ty mu wypracowałeś), więc jak już, to powyższe z
    takim właśnie zastrzeżeniem.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2002-09-23 17:05:36
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Sep 2002, Tristan Alder wrote:
> [...]
    >+
    >+ Czemu?
    >+ a) popełniając przestępstwo godził we mnie

    Prawda[1]

    >+ b) przebywając w zakładzie karnym jest tam na MÓJ koszt!

    Prawda[2]

    >+ i jeszcze ma pobierać emerytuję ZA MOJE PIENIĄDZE?

    Nieprawda.
    Państwo "w imieniu obywateli" zdefraudowało *jego pieniądze*
    na inne cele - i teraz robi to samo z *twoimi pieniędzmi*.
    To że nimi płaci *jemu* - to przypadek :>

    >+ Wg mnie emerytura powinna iść na jego utrzymanie w tym więzieniu

    A to zgodnie z [2] tak jak Marcin zastrzegał.

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-09-23 22:45:07
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 23 Sep 2002 16:51:10 +0200), Marcin
    Debowski <a...@n...net> był(a) napisał(a):

    >Tak rozumując to majątek dowolnego więznia powinien iść na jego utrzymanie

    A i owszem. Czemu JA mam płacić za degenerata? Skoro ma swój majątek,
    niech płaci. Podobnie jak uważam, że powinien pracować na swoje
    utrzymanie, oczywiście o ile koszt zapewnienia mu pracy nie będzie
    wyższy od więzienia bez pracy.

    >(w końcu emeryturę nie Ty mu wypracowałeś),

    Nie? A kto płaci miesięcznie haracz dla ZUSu, który 3/4 lub więcej z
    tego przejada, ale z resztek płaci właśnie tą emeryturę.

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 7. Data: 2002-09-23 22:47:36
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 23 Sep 2002 19:05:36 +0200), Gotfryd
    Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > Nieprawda.
    > Państwo "w imieniu obywateli" zdefraudowało *jego pieniądze*
    >na inne cele - i teraz robi to samo z *twoimi pieniędzmi*.
    > To że nimi płaci *jemu* - to przypadek :>

    No więc mogę zrozumieć, z bóle, bo z bólem, że jestem okradany przez
    ZUS w imię racji głodowej dla mojej babci, sąsiadki, itp. Ale czemu na
    rzecz degenerata? Zabranie mu emerytury zmniejszy zapotrzebowanie na
    emeryturę i zwiększy nadzieję na śmierć ZUSu...

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 8. Data: 2002-09-23 23:40:09
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    Dnia Tue, 24 Sep 2002 00:45:07 +0200 w artykule
    <v...@4...com>
> [...]
    > niech płaci. Podobnie jak uważam, że powinien pracować na swoje
    > utrzymanie, oczywiście o ile koszt zapewnienia mu pracy nie będzie

    No ja tam nie mam absolutnie nic przeciwko i z całego serca popieram.

    > Nie? A kto płaci miesięcznie haracz dla ZUSu, który 3/4 lub więcej z
    > tego przejada, ale z resztek płaci właśnie tą emeryturę.

    Nie, bo istnieje olbrzymi odsetek emerytów którzy swoją emeryturę
    rzetelnie wypracowali, a jeszcze pewnie dostają dużo za mało. Od ich
    pieniędzy Ci wara. ZUSowi wypłacili swojego czasu pewnie i większy haracz,
    a to że ZUS (i nadbudowa) radził, radzi i pewnie będzie radził sobie z
    zarządzaniem ich pieniędzmi w wiadomy sposób, to powód do niechęci do tego
    ostatniego, a nie emerytów.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2002-09-24 08:06:56
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Sep 2002, Tristan Alder wrote:
    [...]
> [...]
    >+ No więc mogę zrozumieć, z bóle, bo z bólem, że jestem okradany przez
    >+ ZUS w imię racji głodowej dla mojej babci, sąsiadki, itp. Ale czemu na

    Bo *to jest jego*.
    To że dopłacamy do więźnia jakieś 2kzł/miesiąc nikogo nie
    wzrusza - i to jest postawione na głowie, prawda, ale bez
    związku z czyjąś emeryturą.
    Inna sprawa że technologii pozwalającej więźniom zapracować
    na siebie (tj. "z utrzymaniem") nie mamy, bo po pierwsze nie
    ma jej dla "zwykłych" bezrobotnych :(
    To że metoda dla wyrządzających umyślnie szkody jest
    spisana parę tysięcy lat podnoszę regularnie :] - ale
    nasz system prawny niestety przewiduje wyszarpanie
    (dla poszkodowanego) *najwyżej* równowartości *udokumentowanej*
    szkody i *bez* narzutów; oczywiste że nie ma komu się
    zabrać za 'odzyskiwanie' szkód :(

    >+ Zabranie mu emerytury zmniejszy zapotrzebowanie na
    >+ emeryturę

    Erm... *TO* byłaby IMHO kradzież !!

    Jak na mój gust:
    - przestępca powinien pokryć szkodę umyślną ze stosownym
    narzutem, owo "x7" chyba było w sam raz; starczy
    dla poszkodowanego (razem *ze zwrotem ryzyka* - przecież
    nie każdego złodziej się łapie), ubezpieczenie (obojętnie
    czy w sensie "wpłata na odszkodowanie" czy "inwestycja
    w zakup kamer i psa" :>), opłacenie egzekutora...
    - rekompensować społeczeństwu sródki karne *o ile są konieczne*.
    Nie jest prawdą że każdy przestępca musi siedzieć w więzieniu
    (jedna z niewielu tez z którymi zgadzam się z szpecami
    od "nowoczesnego karania" :)) - np. złodziej powinien
    mieć możliwość 'odpokutowania' w zakładzie półotwartym,
    dopiero jak łamie regulamin, ucieknie lub pójdzie
    w recedywę to coś trzeba zrobić...
    Ale w naszym 'humanitarnym' systemie karania jest goła
    represja *bez* zajmowania się naprawianiem szkody :(
    Wydawało by się zrozumiałe że należy *najpierw* zadbać
    o naprawienie szkody - dopiero *później* o ew. dodatkowe
    kary. Jest tak ? -:(

    No i wraca problem: kto mu ma dać pracę, skoro państwo
    nie umie zorganizować prac publicznych dla bezrobotnych... !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2002-09-25 05:50:33
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Tue, 24 Sep 2002 01:16:58 +0200), Marcin
> [...]

    >a to że ZUS (i nadbodowa) radził, radzi i pewnie będzie radził sobie z
    >zarządzaniem ich pieniędzmi w wiadomy sposób, to powód do niechęci do tego

    Ależ ja nie mam niechęci do emerytow. Ale skoro ich pieniądze zjadł
    ZUS, to czemu w przypadkach takich jak właśnie przestepcy, ja mam
    podwójnie za nich płacić? Raz za utrzymanie w więzieniu, a dwa karę za
    ich przejedzone nie przeze mnie emerytury.

    Dlatego właśnie moje wypowiedzi nie są o emerytach w ogólności, ale o
    przypadkach przestępców!

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)