  • 1. Data: 2004-04-19 14:58:34
    Temat: eksmisja - wydział
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    w przypadku sprawy o eksmisję z lokalu mieszkalnego (po ustaniu najmu lub
    użyczenia) jaki wydział sądu rejonowego jest Waszym zdaniem właściwy do
    rozpoznania spawy?

    wowka

  • 2. Data: 2004-04-20 08:41:00
    Temat: Odp: eksmisja - wydział
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    Użytkownik wowka <w...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c60ped$okg$...@a...news.tpi.pl...
    > w przypadku sprawy o eksmisję z lokalu mieszkalnego (po ustaniu najmu lub
    > użyczenia) jaki wydział sądu rejonowego jest Waszym zdaniem właściwy do
    > rozpoznania spawy?
    >
    > wowka

    Cywilny?

    Pytanie musi byc podchwytliwe..

    pozdrawiam
    mdr

  • 3. Data: 2004-04-20 11:35:10
    Temat: Re: eksmisja - wydział
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik wowka <w...@p...gazeta.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    > napisał:c60ped$okg$...@a...news.tpi.pl...

    > Cywilny?
    >
    > Pytanie musi byc podchwytliwe..

    no własnie problem w tym czy własciwy jest cywilny czy grodzki, czyli czy do
    takich eksmisji stosujemy przepisy o postępowaniu uproszczonym (wszystkie
    rygory jak formularz, ograniczenia postępowania dowodowego, apelacja
    jednoosobowa itd.). Sądy różnie kwalifikują takie sprawy, z tego co ja
    zauważyłem to głównie jako zwyczajne cywilne. Czy jednak jest to właściwe?

    wowka

  • 4. Data: 2004-04-20 19:43:03
    Od: "Beata " <b...@g...pl>

    wowka <w...@p...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > jednoosobowa itd.). Sądy różnie kwalifikują takie sprawy, z tego co ja
    > zauważyłem to głównie jako zwyczajne cywilne. Czy jednak jest to właściwe?

    Powinno chyba zależeć od wartości przedmiotu sporu. Jeśli nadaje się do
    uproszczonego, to rozpoznać w grodzkim. Ale różnie to bywa.
    B.

  • 5. Data: 2004-04-20 20:03:27
    Od: "wowka" <w...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Beata " <b...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Powinno chyba zależeć od wartości przedmiotu sporu. Jeśli nadaje się do
    > uproszczonego, to rozpoznać w grodzkim. Ale różnie to bywa.

    Wartosć przedmiotu sporu przy eksmisji praktycznie nigdy nie przekracza
    5.000zł. bo liczy sie ją jako równowartość czynszu za okres 3 miesiecy.
    Przemawia to więc za grodzkim, tymczasem każda taka sprawa rozpoznawana jest
    przez cywilny, przynajmniej na moim terenie.

    wowka

  • 6. Data: 2004-04-20 20:24:00
    Od: "Beata " <b...@g...pl>

    dlatego napisałam: "powinno" :)

    tymczasem każda taka sprawa rozpoznawana jest
    > przez cywilny, przynajmniej na moim terenie.

    u mnie jednak jakoś to dzielą, ale zastanawiałam się już według jakiej
    zasady i nie doszłam do żadnych konstruktywnych wniosków
    B.