  • 11. Data: 2006-01-18 10:47:43
    Temat: Re: egzekucja oplaty za parkowanie
    Od: bartek <b...@i...prv.pl.spamtrap>

    .B:artek. wrote:

    > Skąd te 7 dni? Próbowałeś się dowiedzieć? Możesz złożyć skargę na
    > czynności egzekucyjne w terminie 14 dni od dokonania czynności.

    ok. bede wdzieczny za opinie kogos bieglego w postepowaniu
    administracyjnym:
    czy zrobie cos zle jesli powolujac sie na art. 33. zglosze zarzuty w
    sprawie prowadzenia postepowania egzekucyjnego uzasadniajac to
    nieistnieniem obowiazku (tytul wykonawczy na oplate dodatkowa zostal
    wystawiony pomimo uiszczenia oplaty za parkowanie i powiadomienia o tym
    MZUiM)? Takie pismo razem z zadaniem niezwlocznego zwrotu zajetej kwoty
    na rachunek bankowy adresuje do Samorzadowego Kolegium Odwolawczego i
    wysylam na adres Urzedu Miasta?

    Czy art. 33 jest odpowiednia podstawa? W 27. jest mowa o _pouczeniu_ o
    prawie do zgloszenia zarzutow ale nie moge znalezc gdzie jest mowa o
    samym prawie do ich zgloszenia, a art. 33. dotyczy zarzutow
    _prowadzenia egzekucji_ a nie _postepowania egzekucyjnego_.

    --
    pozdrawiam,
    bm.

  • 12. Data: 2006-01-18 11:32:11
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    bartek wyskrobał(a):
    > wlasnie nie mam pojecia skad te 7 dni wzieli. Skarga na czynnosci
    > egzekucyjne dotyczylaby samej egzekucji tytulu wykonawczego czy rowniez
    > wystawienia tytulu? Bo w gruncie to wystawienie tytulu wykonawczego na
    > oplate dodatkowa circa pol roku od wniesienia oplaty za parkowanie bylo
    > IMHO bezprawne.

    Jeżeli 7 dni wzięli z jakiegoś regulaminu czy tego typu aktu to jest to
    działanie w sumie bez podstawy prawnej. 7 dni musi być określone w akcie
    powszechnie obowiązującym np. uchwale.

    > Jak sprawdzic co jest "organem nadzoru" (bo organ egzekucyjny, to
    > rozumiem Urzad Miasta wpisany na zawiadomieniu o zajeciu).

    Jak UM to wtedy nadzór sprawuje SKO.

    > Z drugiej strony, na tytule wykonawczym (odpis dostalem przedwczoraj z
    > data 07.09.2005) jest pouczenie o 7 dniach na "zgloszenie zarzutow w
    > sprawie prowadzenia postepowania egzekucyjnego".

    To świetnie. Jak doręczono przedwczoraj to masz czas na zgłoszenie zarzutów.
    Wtedy spróbuj podciągnąć pod jakiś zarzut z art. 33. A dostałeś upomnienie
    przed wszczęciem egzekucji?

    --
    .B:artek.

  • 13. Data: 2006-01-18 11:39:26
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    bartek wyskrobał(a):
> [...]
    > MZUiM)? Takie pismo razem z zadaniem niezwlocznego zwrotu zajetej kwoty
    > na rachunek bankowy adresuje do Samorzadowego Kolegium Odwolawczego i

    Źle nic nie zrobisz. To odpowiednia droga. Gorzej, jeżeli obowiązek
    faktycznie będzie istniał i te 7 dni będzie miało podstawę prawną.
    Adresujesz do UM, bo to UM będzie rozpatrywał zarzuty, a nie SKO (bo to nie
    skarga na czynności, tu nie ma dewolutywności).

> [...]
    > samym prawie do ich zgloszenia, a art. 33. dotyczy zarzutow
    > _prowadzenia egzekucji_ a nie _postepowania egzekucyjnego_.

    To jest dobra podstawa, tylko trzeba ją uzasadnić. Potem zostaje Ci jeszcze
    zażalenie na postanowienie w sprawie zarzutów do organu odwoławczego (SKO) -
    art. 34 par. 5.

    --
    .B:artek.

  • 14. Data: 2006-01-18 12:43:03
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "RW" <r...@p...onet.pl> napisał:

    >uczep się tych 7 dni..jeżeli nic na ten temat nie mają w regulaminie...
    ZCW opłata dodatkowa wynika z ustawy o drogach, a tam nie wskazano kto
    ma ja zapłącić, ani w jakim terminie. Regulamin w tej kwestii musi
    opierać sie na ustawowych zapisach.

    >ostatnio kazali mi wskazac kto parkował...
    Takie żądanie może pochodzić od Policji, SM, ale nie od zarządu dróg i
    mostów (nie jest organie do tego uprawnionym).

    Artur Golański