  • 1. Data: 2006-01-16 11:32:09
    Temat: Jak długo trwa przekształcenie sp. z o.o. w SA?
    Od: "SIGMA" <i...@s...strefa.pl>

    Chodzi mi o jakiś realny termin. Zakładam że w dniu 0 podejmuje decyzje o
    przekształceniu, to ile może to trwać w wariancie średnim, pesymistycznym (mam
    kiepskie służby i doradców) oraz optymistycznym (dobrzy ludzie, dobrzy doradcy
    zewnętrzni oraz normalne rozpatrywanie wniosków w sądzie).

    Andrzej

  • 2. Data: 2006-01-16 17:32:48
    Temat: Re: Jak długo trwa przekształcenie sp. z o.o. w SA?
    Od: Mecenas <m...@p...pl>

    SIGMA napisał(a):
> [...]
    > pesymistycznym (mam kiepskie służby i doradców) oraz optymistycznym
    > (dobrzy ludzie, dobrzy doradcy zewnętrzni oraz normalne rozpatrywanie

    Około 2 miesięcy z uprawomocnieniem sie wpisów sądowych.

    Michał
    ===============
    m...@o...pl
    www.prawo.hg.pl
    GG 5024066

  • 3. Data: 2006-01-17 13:27:59
    Od: "SIGMA" <a...@s...strefa.pl>

    Użytkownik "Mecenas" <m...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Około 2 miesięcy z uprawomocnieniem sie wpisów sądowych.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Michał
    > ===============
    > m...@o...pl
    > www.prawo.hg.pl
    > GG 5024066

    Wydaje mi się ten termin super optymistyczny. Czy 2 m-ce zajmie wg ciebie tylko
    procedura sądowa ?

    Prawnik który obsługuje firmę przedstawił nastepujący harmonogram prac:
    -Prace nad przygotowaniem planu przekształcenia
    -Złożenie wniosku o wyznaczenie biegłego rewidenta
    -Sporządzenie planu przekształcenia w formie pisemnej
    -Przedstawienie Wspólnikom planu przekształcenia
    -Wyznaczenie biegłego przez Sąd Rejestrowy
    -Sporządzenie przez biegłego opinii, co do poprawności i rzetelności
    przedstawionego mu planu przekształcenia
    -Zawiadomienie Wspólników o zamiarze powzięcia uchwały o przekształceniu
    -Drugie zawiadomienie wspólników o zamiarze przekształcenia spółki w spółkę
    akcyjną połączone jednocześnie ze zwołaniem
    -Zgromadzenia Wspólników
    -Wyłożenie dokumentacji przekształceniowej
    -Podjęcie przez zgromadzenia Wspólników spóki z ograniczoną odpowiedzialnością
    uchwały w sprawie przekształcenia
    -Złożenie przez Wspólników oświadczeń o przystąpieniu do Spółki
    -Podpisanie statutu przekształconej spółki akcyjnej w formie notarialnej
    -Zgłoszenie wniosku o wpis przekształcenia do rejestru
    -Wpisanie przekształcenia do właściwego rejestru
    -Ogłoszenie o przekształceniu sp. z o.o. w S.A.

    i powiedział ze to zajmie 8-12 miesięcy. Gdzie indziej się dowiedziałem żeby
    realnie przyjąć 6 m-cy.
    Dodam, że spółka ma 2 udziałowców, którzy zjawią się na zgromadzeniach na
    pstryknięcie jak trzeba.

    Pozdrawia
    Andrzej
    www.sigma.strefa.pl