  • 1. Data: 2006-01-16 12:50:24
    Temat: Pracodawca namawia mnie do złamania prawa
    Od: "kasia_rowerowa" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jest tak.
    Pełnię funkcję kierowniczą w firmie. Ostatnio mam być pośrednikiem w pewnych
    sprawach, które nie są zgodne z prawem. Jak się zdołałam zorientować, mój
    przełożony właśnie w tych wątpliwych sprawach składa mi dyspozycje wyłącznie
    ustne. Jest w pełni świadom oceny prawnej tych czynów. Ewentualny trop urywa
    się na mnie - to ja podpisuję dokumenty i prowadzę korespondencję...
    Co robić? Wiem, że najlepiej złożyć oficjalne pismo itd., ale oznacza to
    koniec mojej pracy.
    Chciałabym się jakoś zabezpieczyć i mieć dowody, że były to dyspozycje szefa.

    Pzdr
    kasia

  • 2. Data: 2006-01-16 13:01:44
    Temat: Re: Pracodawca namawia mnie do złamania prawa
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <k...@g...SKASUJ-TO.pl> napisal(a):
> [...]
    > koniec mojej pracy.
    > Chciałabym się jakoś zabezpieczyć i mieć dowody, że były to dyspozycje szefa.

    Nie rób tego. Po prostu. Władujesz się w gówno i będziesz udowadniać, ze to nie
    Ty, w co nie bardzo się będzie chciało komukolwiek wierzyć. Pracodawca na pewno
    zadba o siebie, gdyby chciał się podłożyć to by sam działał a nie wysługiwał
    się Tobą. Skoro robi to Twoimi rękami, to na pewno nie po to, żeby w prosty
    sposób potem się podłożyć
    --
    Samotnik
    www.bizuteria-artystyczna.pl

  • 3. Data: 2006-01-16 13:07:25
    Od: "Kasia_rowerowa" <k...@W...gazeta.pl>

    Hikikomori San <h...@g...pl> napisał(a):

    > Michnik Style :):):)
    > NAgrywac, nagrywac i jeszcze raz nagrywac ...

    Czy nagranie ze spotkania z szefem ma sens? Może byc dowodem? A jesli może, to
    jak powinien wyglądac?

    Pzdr
    kasia_rowerowa

  • 4. Data: 2006-01-16 13:08:15
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Sid Meyer's Civilisation IV - zagrajmy ......... http://tiny.pl/xv2d
    Terror, ze strach sie bac - felieton ........... http://tiny.pl/xk83
    ________________
    SCI-FI, HORROR, FANTASY --> http://fantastyka.com.pl/forum/index.php

  • 5. Data: 2006-01-16 13:44:47
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    kasia_rowerowa napisał(a):
> [...]
    > koniec mojej pracy.
    > Chciałabym się jakoś zabezpieczyć i mieć dowody, że były to dyspozycje szefa.

    Prace i tak masz juz pozamiatana, i tak pojdziesz na ostrzal, szef nie
    bedzie trzymal swiadka jego interesow.

    MarcinJM

  • 6. Data: 2006-01-16 13:56:39
    Od: "Kasia_rowerowa" <k...@W...gazeta.pl>

    MarcinJM <m...@i...pl> napisał(a):

    > Prace i tak masz juz pozamiatana, i tak pojdziesz na ostrzal, szef nie
    > bedzie trzymal swiadka jego interesow.

    ale bardziej oczekiwałam porad prawnych niz refleksji życiowych...

    kasia

  • 7. Data: 2006-01-16 14:33:08
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Hikikomori San napisał(a):

    > Michnik Style :):):)
    > NAgrywac, nagrywac i jeszcze raz nagrywac ...

    Ale co to da?
    Moze jeszcze gdyby szef wyraznie jej mowil "masz zrobic to i tamto, bo
    jak nie to wylecisz", to jeszcze da sie to podciagnac pod jakies
    zastraszanie.

    Natomiast jak powie "pani Kasiu, prosze to zrobic jakos tak zeby sie US
    nie doczepil", to IMO nic jej po takim nagraniu.

  • 8. Data: 2006-01-16 14:37:18
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > ale bardziej oczekiwałam porad prawnych niz refleksji życiowych...

    Zgodnie z prawem masz prawo w pelnej tajemnicy nagrac swojego szefa na
    dyktafon podczas zlecania Ci nielegalnych dyspozycji sluzbowych i zglosic
    sie na policje z nagraniem, jako materialem dowodowym. Dla pewnosci (bo nie
    jestem na biezaco z warunkami technicznymi) kup dyktafon na takie male
    kasety magnetyczne. Wtedy bedzie to na 100% material dowodowy.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 9. Data: 2006-01-16 14:52:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Tiger napisał(a):

> [...]
    > jestem na biezaco z warunkami technicznymi) kup dyktafon na takie male
    > kasety magnetyczne. Wtedy bedzie to na 100% material dowodowy.

    Zgodnie ze szkola Michnika dyktafony trzeba miec dwa.
    Jeden cyfrowy z roznymi filtrami (zeby bylo dobrze slychac), a drugi
    analogowy zeby potwierdzic utentycznosc pierwszego nagrania.

    Chociaz IMO to i tak w zaden sposob nie zabezpiecza przez manipulacja
    nagraniem, ale to juz chyba nie temat na ten watek.

  • 10. Data: 2006-01-16 14:56:19
    Od: "Kasia_rowerowa" <k...@W...gazeta.pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

> [...]
    >
    > Natomiast jak powie "pani Kasiu, prosze to zrobic jakos tak zeby sie US
    > nie doczepil", to IMO nic jej po takim nagraniu.

    No dobrze, a gdybym ja powiedziała, że wg mnie to może być niezgodne z prawem
    i czy on (szef) na pewno chce, bym to zrobiła?

    Pzdr
    kasia